اختصاصی تیتر کوتاه؛

کامالا هریس در دل هالیوود جا باز کرد + عکس

در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، چهره‌های مشهور با استفاده از محبوبیت و نفوذ خود در رسانه‌های اجتماعی، به حمایت از کاندیداها پرداخته‌اند و به‌ویژه جنیفر لارنس و بیل نای از کامالا هریس حمایت کردند. این موج حمایت نشان‌دهندهٔ تأثیر عمیق فرهنگ و هنر بر سیاست و تغییرات اجتماعی است. این تحولات، اهمیت رأی‌گیری و موضع‌گیری در عرصه عمومی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

کامالا هریس در دل هالیوود جا باز کرد + عکس

به گزارش تیتر کوتاه - در هفته‌های اخیر، نقش چهره‌های مشهور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از پیش پررنگ شده است. بازیگران، موسیقی‌دانان و چهره‌های علمی با استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی و محبوبیت خود، به بیان حمایت‌هایشان از کاندیداهای مختلف پرداخته‌اند و تلاش می‌کنند تا بر نتیجه انتخابات آتی تأثیر بگذارند. این روند نشان‌دهنده‌ی تأثیرگذار بودن صدای افراد مشهور در جامعه مدرن و ارتباط تنگاتنگ بین سیاست و فرهنگ عامه است. 

 حمایت جنیفر لارنس از هریس به دلیل حقوق سقط جنین

به نقل از فوربز، جنیفر لارنس، بازیگر برجسته هالیوود، در مصاحبه‌ای که اخیراً با مجله People منتشر شد، به صراحت از حمایت خود از کامالا هریس سخن گفت.

جنیفر-لارنس

او تأکید کرد که حقوق سقط جنین به طور مستقیم در معرض خطر قرار دارد و هریس را فردی دانست که در مسیر محافظت از این حقوق گام‌های اساسی برداشته است. لارنس در این مصاحبه اشاره کرد: «هریس هر کاری که بتواند برای محافظت از حقوق سقط جنین انجام خواهد داد.» با توجه به تأثیر فرهنگی و اجتماعی لارنس، این اظهارات می‌تواند بسیاری از طرفداران او را به سمت حمایت از هریس سوق دهد.

 فران درشر و بیل نای در حمایت از هریس

فران درشر، بازیگر معروف سریال «پرستار بچه»، با انتشار ویدیویی انیمیشنی در TikTok، حمایت خود از کامالا هریس را اعلام کرد.

فران-درشر

این ویدیو به آهنگ تیتراژ سریال او تنظیم شده بود و با لحنی طنزآمیز و در عین حال جدی، هریس را فردی باهوش و شجاع معرفی کرد که به زودی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد.

همچنین، بیل نای، دانشمند تلویزیونی معروف، در یک ویدیوی دیگر که در حساب TikTok ستاد انتخاباتی هریس منتشر شد، دونالد ترامپ را به دلیل نادیده گرفتن تغییرات اقلیمی مورد انتقاد قرار داد.

بیل-نای

او از مخاطبان خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت محیط زیست در انتخابات پیش‌رو، هریس را انتخاب کنند. نای همچنین در یک گردهمایی تحت عنوان «گیک‌ها و نردها برای هریس» که توسط لیندا کارتر، ستاره فیلم "زن شگفت‌انگیز" برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. این رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور چهره‌های مشهوری از جمله لووار برتون، آنتونی رپ، مارک همیل و دیگران برگزار می‌شود.

حمایت چهره‌های موسیقی و هنر از کاندیداهای مختلف

بیلی آیلیش، ستاره موسیقی پاپ، به همراه برادرش فینیس، در ویدیویی به مناسبت روز ملی ثبت‌نام رأی‌دهندگان، اعلام کردند که هر دو از هریس و تیم والز حمایت می‌کنند.

بیلی-آیلیش

آن‌ها هریس را فردی معرفی کردند که برای محافظت از آزادی سقط جنین، سیاره و دموکراسی تلاش می‌کند. این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی بر نسل جوان و طرفداران این دو هنرمند داشته باشد.

در نقطه مقابل، جو جرمانوتا، پدر ستاره پاپ لیدی گاگا، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز از دونالد ترامپ حمایت کرد و او را به عنوان «یک میهن‌پرست» معرفی کرد.

جو-جرمانوتا

هرچند لیدی گاگا هنوز رسماً از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است، اما در انتخابات سال ۲۰۲۰ پیروزی بایدن و هریس را تبریک گفته و از آن‌ها به عنوان «قهرمانان» خود یاد کرده بود.

 واکنش ترامپ به حمایت نیکی جم

در یک گردهمایی در لاس‌وگاس، دونالد ترامپ از نیکی جم، ستاره موسیقی رگاتون، بابت حمایت‌هایش تشکر کرد. 

نیکی-جم

 حمایت چهره‌های مشهور هالیوود از هریس

در این میان، بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود نیز از کامالا هریس حمایت کرده‌اند. اولیویا رودریگو، جرج کلونی و باربارا استرایسند از جمله کسانی هستند که حمایت خود را از هریس به دلیل تعهد او به مبارزه برای حقوق سقط جنین اعلام کرده‌اند.

جرج-کلونی-اولیویا-رودریگو

جان لجند، موسیقیدانی که در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها اجرا داشت، گفته است که «برای ریاست جمهوری هریس آماده است.» همچنین کارگردانان مشهوری همچون اسپایک لی و آرون سورکین نیز در صف حامیان هریس قرار دارند.

جان-لجند

رابرت دنیرو، که راوی یکی از تبلیغات کمپین بایدن بود، هرچند در بیانیه‌ای نامی از هریس نبرد، اما تأکید کرد که «هیچ چیزی مهم‌تر از شکست دادن دونالد ترامپ در صندوق‌های رأی نیست.»

رابرت-دنیرو

 حمایت‌های قابل‌توجه از هریس در دنیای موسیقی و مد

چارلی ایکس‌سی‌ایکس، خواننده پاپ بریتانیایی، نیز با انتشار توییتی هریس را به نسل Z معرفی کرد و او را فردی «سرسخت» خواند.

چارلی ایکس‌سی‌ایکس

این حمایت با تغییر عکس پس‌زمینه حساب توییتر هریس به رنگ سبز مرتبط با آلبوم چارلی همراه بود. همچنین کشا، موسیقیدان پاپ، از هریس حمایت کرد و گفت در ماه نوامبر به او رأی خود می دهد.

کشا

در دنیای مد و هنر، آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ، و توری برچ، طراح مد، به میزبانی رویدادهایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به نفع هریس پرداختند.

آنا-وینتور

بلومبرگ نیز گزارش داد که مت دیمون و لین مانوئل میراندا در یکی از این گردهمایی‌های نیویورک شرکت خواهند کرد.

مت-دیمن-لین-مانوئل-میراندا

 چهره‌های برجسته سیاسی در حمایت از هریس

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، باراک اوباما و همسرش میشل، همراه با بیل و هیلاری کلینتون نیز از حامیان هریس هستند. جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق، که ۹۹ سال دارد، به پسرش گفته که امید دارد تا ۱۰۰ سالگی زندگی کند تا بتواند به هریس رأی بدهد.

باراک-اوباما-میشل-اوباما

بیل-کلینتون-هیلاری-کلینتون

جیمی-کارتر

در نهایت، این موج حمایت‌ها از سوی چهره‌های مشهور به‌وضوح نشان می‌دهد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به یکی از پربحث‌ترین و پرتنش‌ترین انتخابات‌های اخیر در تاریخ آمریکا تبدیل شده است. نقش این افراد نه تنها در تبلیغات سیاسی، بلکه در تأثیرگذاری بر افکار عمومی نیز بسیار مهم خواهد بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر