کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۷

بازتاب حمله ناجوانمردانه اسرائیل به لبنان در رسانه های خارجی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

بازتاب حمله ناجوانمردانه اسرائیل به لبنان در رسانه های خارجی

به گزارش تیتر کوتاه - روزنامه نیویورک پست (Newyork Post) در بخش سیاسی به گزارش خبرهای زیر پرداخت:

  • حملات هوایی اسرائیل بیروت را لرزاند؛ مرکز فرماندهی حزب‌الله هدف قرار گرفت

در اوایل صبح شنبه، اسرائیل حملات هوایی شدیدی به حومه جنوبی بیروت انجام داد و بیش از ۲۰ حمله هوایی به مواضع حزب‌الله صورت گرفت. هدف اصلی این حملات سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله بود، همچنین آخرین خبر ها نیز حاکی از آن است که سید حسن نصرالله در مکانی امن حضور دارد و در سلامت است. هزاران نفر از ساکنان مناطق جنوبی بیروت، خانه‌های خود را تخلیه کرده و در پارک‌ها و میدان‌های شهر پناه گرفته‌اند. ارتش اسرائیل نیز خبر از رهگیری برخی از موشک های شلیک شده از خاک لبنان داد.

در پی این حملات، نگرانی‌ها درباره گسترش درگیری افزایش یافته است. حزب‌الله نیز با شلیک صدها موشک و راکت به اسرائیل پاسخ داد. این درگیری‌ها پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر شدت گرفت و اکنون احتمال دخالت ایران و ایالات متحده نیز افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ها، تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر در لبنان جان باخته‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

در همین حال، جامعه بین‌المللی به‌ویژه فرانسه و ایالات متحده خواستار پایان فوری این درگیری‌ها از طریق دیپلماسی شده‌اند.

 خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • ماموریت ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق تا سپتامبر ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد

ایالات متحده آمریکا و عراق اعلام کردند که مأموریت نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق تا سپتامبر ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید و به همکاری‌های امنیتی دوجانبه تبدیل خواهد شد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که آمریکا همچنان حدود ۲۵۰۰ نیرو در عراق و ۹۰۰ نیرو در سوریه دارد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، مذاکراتی را برای این تغییر آغاز کرد و اعلام کرده است که با وجود کمک‌های آمریکا، حضور نیروهای آمریکایی باعث بی‌ثباتی شده و هدف حملات مکرر قرار می‌گیرند. به‌گزارش رویترز، صدها نیروی آمریکایی تا سپتامبر ۲۰۲۵ عراق را ترک خواهند کرد و تا پایان ۲۰۲۶ تمامی نیروها خارج خواهند شد.

نیروهای ائتلاف پایگاه هوایی عین الاسد در استان انبار را تخلیه خواهند کرد، اما انتظار می‌رود که حضور خود را در اربیل حفظ کنند. مقامات آمریکایی تأکید کرده‌اند که این تغییر به معنای عقب‌نشینی نیست، بلکه انتقال به یک رابطه امنیتی جدید بین دو کشور است.

در همین حال، مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه ادامه خواهد داشت. این کاهش نیروها به عنوان تغییری مهم در رویکرد نظامی آمریکا در خاورمیانه تلقی می‌شود و بر تنش‌ها با ایران نیز تأثیرگذار خواهد بود.

  • ایالات متحده ایران را به حمله هکری علیه کمپین ترامپ متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اتهامات کیفری علیه سه عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل هک کردن کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و تلاش برای اخلال در انتخابات ۵ نوامبر را فاش کرد. این سه نفر به نام‌های مسعود جلیلی، سید علی آقامیری، و یاسر بلاغی، متهم به استفاده از حساب‌های ایمیل جعلی برای فریب مقامات کمپین ترامپ و دسترسی به اسناد داخلی، از جمله مطالب آماده‌سازی مناظره، هستند.

اتهامات مطرح‌شده شامل تقلب اینترنتی و سرقت هویت است. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز تحریم‌هایی علیه این افراد و چندین عضو دیگر سپاه وضع کرده است. 

با اینکه کمپین ترامپ در ماه اوت ادعای هک شدن را تأیید کرده بود، گفته شد که اطلاعات حساس به دست هکرها نیفتاده است. در همین حال، مقامات کمپین بایدن به پیشنهاد دریافت مطالب هک‌شده پاسخ ندادند.

این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر دولت جو بایدن برای مقابله با دخالت‌های خارجی در انتخابات آمریکا است. علاوه بر ایران، وزارت دادگستری تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات را نیز هدف قرار داده است.

  • خبرگزاری سی ان ان (CNN) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

 اسرائیل پنج موشک دیگر از لبنان را شناسایی کرد

بنابر گزارش برخی از خبرگزاری‌ها، اسرائیل روز شنبه از شناسایی پنج موشک دیگر که از خاک لبنان شلیک شد، خبر داد. این اقدام باعث به صدا درآمدن آژیرها در مناطق وسیعی از شمال اسرائیل شد.

در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل صادر کرد، آمده است: «پس از به صدا درآمدن آژیرها در چندین منطقه از شمال اسرائیل و نواحی وادی عاره، سامریا و مناشه، پنج موشک شناسایی شد که از خاک لبنان عبور کردند.» همچنین در این بیانیه ذکر شده است که بیشتر این موشک‌ها با موفقیت رهگیری شده‌اند.

آژیرها در بیش از ۱۰۰ منطقه به صدا درآمد. این حمله به دنبال شلیک ۱۰ موشک دیگر از سوی لبنان صورت گرفت. حزب‌الله نیز پیشتر اعلام کرده بود که به‌منظور پاسخ به حملات اسرائیل به شهرها و روستاهای لبنان، موشک‌هایی به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است. 

تحولات اخیر در این منطقه نگرانی‌های امنیتی را افزایش داده و واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر