بازتاب شهادت سید حسن نصرالله توسط اسرائیل در رسانه های خارجی

در پی اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، رسانه‌های خارجی به شدت به این رویداد واکنش نشان دادند. در ادامه به بررسی این گزارش ها می پردازیم.

بازتاب شهادت سید حسن نصرالله توسط اسرائیل در رسانه های خارجی

به گزارش تیتر کوتاه - رسانه های خارجی زیر در واکنش به خبر شهادت دبیر کل حزب الله سید حسن نصرلله نوشتند:

خبرگزاری رویترز (Reuters) : حزب‌الله لبنان روز شنبه تأیید کرد که رهبر خود، سید حسن نصرالله، ترور شده است.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزه خود را علیه اسرائیل "در حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم پایدار و شرافتمندش" ادامه خواهد داد. اسرائیل نیز پیشتر در روز شنبه اعلام کرده بود که نصرالله را در یک حمله هوایی در حومه جنوبی بیروت، یک روز قبل، کشته است. شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب‌الله پس از اعلام خبر مرگ نصرالله شروع به پخش آیات قرآن کرد.

شهادت-سید-حسن-نصرلله

روزنامه گاردین (The Guardian) : حزب‌الله در بیانیه‌ای تأیید کرد که دبیرکل خود، حسن نصرالله، در یک حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در روز جمعه ترور شده است.

در این بیانیه آمده است:

«جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.»

در این بیانیه اشاره‌ای به جانشین نصرالله نشده است و توضیحی در مورد چگونگی واکنش حزب الله به ترور سید حسن نصرلله نداده است. حزب‌الله تأکید کرد که به نبرد خود علیه اسرائیل «در حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم پایدار و شرافتمند آن» ادامه خواهد داد.

شهادت-سید-حسن-نصرلله-2

روزنامه نشنال (The National):حزب‌الله شهادت رهبر خود، حسن نصرالله، را ساعاتی پس از اعلام اسرائیل مبنی بر ترور شدن او در یک حمله هوایی در بیروت در روز جمعه تأیید کرد. در بیانیه‌ای، حزب الله از نصرالله به عنوان "شهید بزرگ، رهبری قهرمان، جسور، شجاع، خردمند، بصیر و وفادار" یاد کرد.

حزب الله لبنان متعهد شد که به مبارزه علیه اسرائیل در حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم پایدار و شرافتمند آن ادامه خواهد داد.

شهادت-سید-حسن-نصرلله-3

شبکه خبری الجزیره (aljazeera): حزب الله تأیید کرد که رهبر خود، حسن نصرالله، در یک حمله هوایی گسترده به یک محله پرجمعیت در بیروت در عصر جمعه به شهادت رسیده است؛ حمله‌ای که باعث شد چندین ساختمان مسکونی به ویرانه تبدیل شود. 

در بیانیه‌ای، حزب الله اعلام کرد که به مقابله با اسرائیل در حمایت از غزه و دفاع از لبنان ادامه خواهد داد. رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز این "کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان" را نشانگر سیاست "کوته بینانه" اسرائیل دانسته است.

حملات هوایی اسرائیل به نقاط مختلف لبنان تا صبح شنبه ادامه یافت و تعداد بیشتری از خانواده‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

حداقل ۴۱،۵۸۶ نفر در حملات اسرائیل به غزه کشته و ۹۶،۲۱۰ نفر زخمی شده‌اند. در اسرائیل، تعداد کشته‌شدگان در حملات تحت رهبری حماس در ۷ اکتبر حداقل ۱،۱۳۹ نفر بوده است و بیش از ۲۰۰ نفر به اسارت گرفته شده‌اند.

شهادت-سید-حسن-نصرلله-4

شبکه خبری بین‌المللی فرانس ۲۴ (France 24):  حزب‌الله لبنان تأیید کرده است که رهبر و یکی از بنیان‌گذاران آن، حسن نصرالله، در یک حمله هوایی اسرائیل ترور شده است. طبق بیانیه‌ای که در روز شنبه منتشر شده است اعلام شد که نصرالله "به جمع شهدا پیوست." این بیانیه اشاره‌ای به جانشین او نکرده است.

شهادت-سید-حسن-نصرلله-5

 

شبکه خبری NBC (nbcnews): حزب‌الله تأیید کرد که رهبر قدرتمند خود، حسن نصرالله، در حمله‌ی اسرائیل، روز گذشته ترور شده است.

ارتش اسرائیل امروز به حملات شدید خود در سرتاسر لبنان ادامه داد. به گفته وزارت بهداشت لبنان، حمله‌ای که نصرالله را هدف قرار داده حداقل شش نفر را کشته و ۹۱ نفر را زخمی کرده است، با این حال، آسیب‌ها گسترده است و به احتمال زیاد آمار رسمی تلفات افزایش خواهد یافت.

ایران، متحد قدرتمند حزب‌الله، این حمله را محکوم کرده و آن را "جنایت جنگی آشکار" دانسته که از خطوط قرمز این کشور عبور می‌کند.

نخست‌وزیر لبنان، نجیب میقاتی و نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو پس از انتشار این خبر به سرعت از جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بازگشتند. نتانیاهو در سخنرانی تند خود در سازمان ملل از اقدامات اسرائیل در نوار غزه و لبنان دفاع کرده و تلاش کرد تا متحدان بیشتری را برای اهداف خود جمع کند.

ایالات متحده اعلام کرد که از قبل از حمله اسرائیل اطلاع نداشته و در تلاش است تا از تشدید بیشتر تنش‌ها جلوگیری کند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، از اسرائیل خواسته تا پیشنهاد آتش‌بس ۲۱ روزه‌ای که از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی مطرح شده است را بپذیرد، که تاکنون نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرده است.

شهادت-سید-حسن-نصرلله-6

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times): حزب‌الله امروز (شنبه) تأیید کرد که حسن نصرالله، رهبر دیرینه‌اش، در یک حمله هوایی به مقر زیرزمینی این سازمان نزدیک بیروت ترور شده است؛ این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که اسرائیل اعلام کرد او را ترور کرده اند.

نیروهای اسرائیلی سلسله‌ای از حملات هوایی را در منطقه ضاحیه بیروت انجام دادند که گفته‌اند هدف آنها نابودی انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله بوده است.

شهادت-سید-حسن-نصرلله-7

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر