پس از شهادت سیدحسن نصرالله؛

دولت عراق ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

دولت عراق از اعلام سه‌ روز عزای عمومی در این کشور به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان خبر داد.

دولت عراق ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

دفتر اطلاع رسانی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان نخست‌وزیر دستور اعلام سه روز عزای عمومی در سراسر عراق را صادر کردند.

السودانی خود نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک حمله جنایتکارانه جدید و جنایتی که موید تخطی رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز است در راه احقاق حق به شهادت رسید.

السودانی گفت: اقدام جنایتکارانه‌ای که دیروز ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، بیانگر تمایل بی‌پروا برای گسترش دامنه درگیری است که به ضرر تمام مردم منطقه و امنیت و ثبات آن تمام خواهد شد.

وی ادامه داد: مسائل عمده از جمله مسئله عادلانه فلسطین و رویارویی لبنان برادر، با حملات مداوم صهیونیست‌ها، همگی موید این است که ملت‌ها در پایان در سرزمین خود، میهن تاریخی و میراث خود پیروز خواهند شد.

السودانی در ادامه بر ضرورت عمل کردن نهادهای بین‌المللی به وظایفشان برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی همچنین بر موضع ثابت عراق در زمینه حمایت از ملت فلسطین و لبنان تاکید کرد.

حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر