کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۱۸

فرمان سراسری رهبر ایران پس از ترور سید حسن نصرالله

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

فرمان سراسری رهبر ایران پس از ترور سید حسن نصرالله

روزنامه خبرگزاری سی ان ان (CNN) در بخش سیاسی به گزارش خبرهای زیر پرداخت:

  • ترور رهبر حزب الله، تنش ها با اسرائیل را تشدید می‌کند

ترور سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در پی حملات هوایی اسرائیل به بیروت، باعث افزایش تنش‌ها میان دو طرف و نگرانی از وقوع جنگی گسترده‌تر در منطقه شده است. این حادثه که در روزهای جمعه و شنبه رخ داد، موجی از واکنش‌ها را در پی داشت و لبنان و ایران چند روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که به مبارزه علیه اسرائیل را ادامه خواهد داد.

حملات اسرائیل به بیروت، که مناطق پرجمعیتی را هدف قرار داده، علاوه بر ترور نصرالله، منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از شهروندان لبنانی نیز شده است. به گفته منابع محلی، بسیاری از مردم بیروت به دلیل شدت حملات هوایی شب‌ها را در بیرون از خانه‌هایشان سپری می‌کنند و هزاران نفر ازشهروندان از مناطق جنوبی لبنان فرار کرده‌اند.

در همین حال، نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کرده‌اند که به حملات خود به مواضع حزب‌الله در لبنان ادامه خواهد داد و صدها هدف تروریستی را در روزهای اخیر مورد حمله قرار داده‌اند. نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نیز با انتقاد از ایران، این وضعیت را "نقطه عطف تاریخی" توصیف کرد.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • چه بمب هایی در ترور سید حسن نصرالله استفاده شد؟

در عملیات ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان هواپیماهای جنگی اسرائیل از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی استفاده کردند. ویدیویی که توسط ارتش اسرائیل منتشر شده و توسط کارشناسان نیویورک تایمز تحلیل شده است، نشان می‌دهد که حداقل هشت هواپیما در این حمله به بمب‌های بونکر شکن مدل BLU-۱۰۹ مجهز بوده‌اند. این بمب‌ها دارای کیت JDAM هستند که به آن‌ها قابلیت هدایت دقیق و نفوذ به اهداف زیرزمینی را می‌دهد.

وس برایانت، متخصص هدف‌گیری سابق نیروی هوایی آمریکا، این تحلیل را تأیید کرده و در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرده که این بمب‌ها دقیقا همان تجهیزاتی بودند که انتظار می‌رفت در این حمله استفاده شوند. پیش‌تر در ماه می، دولت بایدن ارسال بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی به اسرائیل را به دلیل نگرانی‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان در غزه متوقف کرده بود.

این ویدیو که در کانال تلگرام رسمی ارتش اسرائیل منتشر شد، نشان می‌دهد که هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل به بمب‌های BLU-۱۰۹ مسلح بوده و در عملیات ترور سید حسن نصرالله و مقر حزب‌الله در لبنان شرکت داشته‌اند.

روزنامه ملی بریتانیا (The Times) نیز در بخش سیاسی اعلام کرد:

فرمان سراسری رهبر ایران پس از ترور سید حسن نصرالله

پس از ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، این واقعه را «نقطه عطف تاریخی» نامید و اعلام کرد که این اقدام می‌تواند تعادل قدرت در خاورمیانه را به طور جدی تغییر دهد. به دنبال این حادثه، نگرانی‌ها از وقوع جنگی تمام‌عیار منجر به فرار ۵۰,۰۰۰ نفر از لبنان شده است.

نتانیاهو با تأکید بر اینکه ترور  نصرالله، که به عنوان یک نماد مقاومت شیعه علیه تجاوزات اسرائیل شناخته می‌شود.

او این ترور را به عنوان تلاشی برای تسویه حساب با کسانی که به گفته او مسئول مرگ «بی‌شماری از اسرائیلی‌ها» بودند، توصیف کرد و در عین حال هشدار داد که اسرائیل با روزهای «چالش‌برانگیزی» روبرو خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز در واکنش به این ترور، از مسلمانان سراسر جهان خواسته است تا برای انتقام از این اقدام ناجوانمردانه و حمایت از مقاومت شیعه، همصدا شوند.

رئیس‌جمهور بایدن نیز در اظهارات خود، کشتن نصرالله را «معیاری از عدالت» دانسته که این موضوع نگرانی‌ها را در سطح بین‌المللی افزایش داده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر