کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۲۱

جهان در شوک حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

جهان در شوک حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • هشدار ایران به اسرائیل: پاسخ بعدی قوی‌تر خواهد بود

در پی حمله موشکی ایران به فلسطین اشغالی، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این حملات به پایان رسیده است، مگر اینکه اسرائیل به تحریکات خود ادامه دهد. همزمان، اسرائیل و آمریکا ایران را تهدید به واکنشی شدید کرده و نگرانی‌ها درباره وقوع جنگی منطقه‌ای افزایش یافته است. اسرائیل گزارش داد که بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک از سوی ایران شلیک شده و آمریکا وعده داد که ایران با «عواقب شدید» روبرو خواهد شد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، تاکید کرد که اقدامات ایران دفاعی بوده و در صورتی که تحریکات اسرائیل ادامه یابد، پاسخ ایران شدیدتر خواهد شد. در مقابل، رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود به جنوب بیروت، پایگاه حزب‌الله، ادامه داده و دستور تخلیه برخی مناطق را صادر کرده است.

این حمله بزرگترین حمله ایران به اسرائیل تاکنون محسوب می شود و در پی آن، در سراسر فلسطین اشغالی آژیرهای هشدار به صدا درآمد و در پی آن نیز شهروندادن اسرائیلی به پناهگاه‌ها فرار کردند. هرچند هنوز گزارشی از تلفات در اسرائیل منتشر نشده، اما یک نفر در کرانه باختری کشته شده است.

اسرائیل اعلام کرده که سامانه‌های دفاعی‌اش بیشتر موشک‌ها را رهگیری کرده‌اند اما شواهد نمایانگر آن است که بیش از ۸۰ درصد موشک های ایرانی به اهداف اصابت کردند و این حملات را «تشدیدی شدید و خطرناک» توصیف کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ایران را به پرداخت بهای سنگین تهدید کرده و نیروهای مسلح ایران نیز هشدار داده‌اند که هرگونه واکنش اسرائیل با «ویرانی گسترده» مواجه خواهد شد.

با ادامه حملات اسرائیل به لبنان و استفاده ایران از موشک‌های هایپرسونیک، نگرانی‌ها از گسترش جنگ به منطقه افزایش یافته است.

 خبرگزاری سی ان ان (CNN) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • اسرائیل وعده واکنش به حمله موشکی ایران را داد

در پی بزرگترین حمله موشکی ایران به اسرائیل که با شلیک حدود ۱۸۰ موشک بالستیک همراه بود، اسرائیل وعده واکنشی قاطع به این اقدام داده است. با وجود عملکرد سامانه‌های دفاعی اسرائیل و حمایت متحدانش که نتوانستند موشک‌های ایرانی را رهگیری و خنثی کنند، اکثر این موشک‌ها به نزدیکی پایگاه‌های اطلاعاتی موساد و دو پایگاه هوایی اصابت کردند و یک کشته بر جای گذاشتند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با محکوم کردن این حمله، آن را «اشتباهی بزرگ» از سوی ایران توصیف کرده و هشدار داده است که ایران بهای این اقدام را خواهد پرداخت. این حمله در واکنش به ترور سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، و چند تن دیگر انجام شده است.

ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حملاتش تنها به اهداف امنیتی و نظامی اسرائیل محدود بوده و در صورت واکنش اسرائیل، عملیات‌های گسترده‌تری را انجام خواهد داد. 

از سوی دیگر، کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل هنوز تصمیم نهایی درباره نحوه پاسخ به این حمله را اتخاذ نکرده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، این حمله را «شکست‌خورده و بی‌اثر» توصیف کرد و حمایت کامل خود از اسرائیل را اعلام کرده است. این تحولات در حالی رخ داده‌اند که نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌ها و گسترش درگیری‌ها در منطقه افزایش یافته است.

شبکه خبری ان بی سی (NBC News) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • اسرائیل ناموفق در رهگیری موشک های بالستیک ایرانی

در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و ترور فرماندهان حزب‌الله، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موشک‌های بالستیک به سمت سرزمین‌های اشغالی، واکنشی دفاعی نشان داد. این حملات موشکی سه‌شنبه عصر آغاز شد و آژیرهای هشدار در چندین شهر سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

بر اساس گزارش‌های محلی، حدود ۱۸۰ موشک به سمت مواضع نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد. هرچند نیروهای دفاعی این رژیم تلاش کردند با استفاده از سامانه‌های پدافندی خود این موشک‌ها را رهگیری کنند، اما گزارش‌ها از برخورد تعدادی از این موشک‌ها خبر می‌دهند. مقامات رسمی صهیونیستی تاکنون از اعلام تلفات جانی خودداری کرده‌اند، اما منابع غیررسمی از زخمی شدن چندین نفر خبر داده‌اند.

ایالات متحده به‌عنوان حامی همیشگی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که در حال بررسی و کمک به این رژیم برای مقابله با حملات موشکی ایران است. همچنین مقامات کاخ سفید اعلام کردند که واشنگتن مجوز استفاده از حریم هوایی اردن را به رژیم صهیونیستی برای مقابله با این موشک‌ها داده است.

این واکنش ایران به‌عنوان پاسخی به حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و ترور حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش، صورت گرفته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر