کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۲۲

فصل دوباره واکسن کووید ۱۹ فرا رسید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

فصل دوباره واکسن کووید ۱۹ فرا رسید

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش سیاسی به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • حمله جدید اسرائیل به قلب بیروت

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیروت که صبح پنج‌شنبه رخ داد، دست‌کم شش نفر به شهادت رسیده و هفت نفر دیگر مجروح شدند. این حمله پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی، در پی تجربه مرگبارترین روز خود در جبهه لبنان طی یک سال اخیر، دست به اقدامات تلافی‌جویانه زد. به گفته مقامات امنیتی لبنان، این حمله هوایی یکی از ساختمان‌های منطقه باشوره در نزدیکی پارلمان لبنان را هدف قرار داد و شاهدان عینی از شنیدن صدای انفجارهای مهیب در مرکز بیروت خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، با شدت گرفتن درگیری‌ها، حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه، از جمله انصارالله یمن و نیروهای مسلح عراقی، حملاتی در حمایت از فلسطینیان مظلوم و مقاومت حماس علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند. در مقابل، رژیم صهیونیستی نیز تهدید کرده است که عملیات‌های نظامی خود علیه حزب‌الله و حامیانش را ادامه خواهد داد و از ساکنان مناطق جنوبی لبنان خواسته است تا اطلاع ثانوی به خانه‌های خود بازنگردند.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از گسترش این درگیری‌ها به دیگر مناطق منطقه، به ویژه کشورهای تولیدکننده نفت در خاورمیانه، بیشتر شده است.

شبکه خبری ان بی سی (NBC News) در بخش سیاسی اعلام کرد:

  • ترامپ برای حفظ قدرت پس از شکست ۲۰۲۰ کارهایی غیرقانونی کرده است

در دادخواستی تازه که از سوی تیم جک اسمیت، مشاور ویژه، ارائه شده، جزئیات جدیدی از طرح دونالد ترامپ برای وارونه‌سازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده فاش شد. تیم اسمیت ادعا می‌کند که ترامپ در تلاش‌های خود برای ماندن در قدرت، نه به عنوان رئیس‌جمهور، بلکه به عنوان یک نامزد خصوصی اقدام کرده است. این دادخواست به صراحت اعلام می‌کند که ترامپ آگاهانه دروغ‌های خود را درباره تقلب در انتخابات منتشر کرده و می‌دانسته است که ادعاهایش بی‌اساس بوده‌اند.

یکی از شواهد کلیدی ارائه شده در این پرونده، نشان می‌دهد که ترامپ در روز حمله به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، به جای واکنش به خشونت‌های جاری، تمام روز را مشغول مرور توییتر بوده است. این دادخواست به تحلیل یک کارشناس اف‌بی‌آی استناد کرده که نشان می‌دهد ترامپ پس از بازگشت از سخنرانی الیپس، به طور مداوم از تلفن خود استفاده کرده است.

تیم اسمیت همچنین به نقش مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور، در این بحران اشاره می‌کند. در این دادخواست ذکر شده است که پنس به تدریج تلاش کرده تا ترامپ را متقاعد کند که نتایج قانونی انتخابات را بپذیرد، حتی اگر به معنای شکست آن‌ها باشد. به گفته پنس، او در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ طی یک ناهار به ترامپ پیشنهاد داده که بدون پذیرفتن شکست، پایان فرآیند انتخابات را بپذیرد.

این پرونده همچنین شامل شهادت دستیاران رئیس‌جمهور سابق است که ادعا می‌کنند ترامپ به خانواده‌اش گفته که صرف‌نظر از نتیجه انتخابات، باید «مبارزه را ادامه داد».

بر اساس این دادخواست، ترامپ و تیمش طرح‌های مختلفی را برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی مانند آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا اجرا کرده‌اند.

خبرگزاری سی ان ان (CNN) در بخش سلامت اعلام کرد:

  • وقت تزریق دوز جدید واکسن‌های آنفولانزا و کووید-۱۹ فرا رسیده است

 

فصل ویروس‌های تنفسی در ایالات متحده فرا رسیده و مقامات بهداشتی به مردم توصیه می‌کنند که از این فرصت در ماه اکتبر برای واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، آنفلوآنزا و ویروس RSV استفاده کنند. به گفته جانت همیلتون، مدیر اجرایی شورای اپیدمیولوژیست‌های ایالتی و سرزمینی، با وجود اینکه فصل اوج این بیماری‌ها معمولاً در ماه‌های دسامبر تا مارس رخ می‌دهد، واکسیناسیون در پاییز می‌تواند تا ماه‌ها محافظت ایجاد کند.

با توجه به اینکه ایالات متحده در حال حاضر با شیوع بالای کووید-۱۹ مواجه است و آنفلوآنزا نیز به زودی افزایش خواهد یافت، پیش‌بینی می‌شود که فصل بیماری‌های تنفسی امسال مشابه سال گذشته باشد. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، در سال گذشته بیش از ۲۰ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته به دلیل این بیماری‌ها در بیمارستان بستری شدند، و وضعیت سال‌های پیش از همه‌گیری بسیار بهتر بود. در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴، حداقل ۲۰۰ کودک به دلیل آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند که بیشتر آن‌ها واکسینه نشده بودند.

واکسن‌های پاییزی، از جمله کووید-۱۹ و آنفلوآنزا، نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های شدید و کاهش زمان بیماری دارند. CDC توصیه کرده است که همه افراد بالای ۶ ماه واکسن کووید-۱۹ و آنفلوآنزا را دریافت کنند، و همچنین افراد مسن‌تر و کسانی که دارای بیماری‌های مزمن هستند، واکسن RSV نیز بزنند.

برای افراد واجد شرایط، می‌توان واکسن‌های کووید-۱۹، آنفلوآنزا و RSV را همزمان تزریق کرد. هرچند CDC هشدار داده که دریافت همزمان برخی از این واکسن‌ها ممکن است با واکنش‌های موضعی بیشتر همراه باشد، اما تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.



 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر