تیتر کوتاه بررسی کرد؛

بازتاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در رسانه‌های خارجی + فیلم و عکس

آسوشیتد پرس نوشت: حمله هوایی اسرائیل به اردوگاه چادرهای بیمارستان، چهار نفر را کشت و آتش‌سوزی‌ای به راه انداخت که ده‌ها نفر را سوزاند

حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به حیاط یک بیمارستان در نوار غزه، بامداد روز دوشنبه، چهار نفر را به شهادت رساند و آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک اردوگاه چادر برای آوارگان جنگی به راه انداخت که منجر به سوختگی شدید بیش از ۴۰ نفر شد. این اطلاعات از سوی پزشکان فلسطینی و منابع محلی تأیید شده است.

به نقل از آسوشیتد پرس، ارتش اسرائیل ادعا کرده که هدف این حمله نیروهای حماس بوده‌اند که در میان غیرنظامیان پنهان شده‌اند. اما به گفته شاهدان عینی و منابع پزشکی، این حملات هیچ‌گونه مدرکی برای تأیید ادعاهای ارتش اسرائیل ارائه نکرده است. در ماه‌های اخیر، ارتش این رژیم بارها به پناهگاه‌های شلوغ و اردوگاه‌های چادری حمله کرده و مدعی شده که این مکان‌ها به عنوان پایگاه‌های نظامی توسط حماس استفاده می‌شوند.

اسرائیل-حزب-الله-بیمارستان

بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیر البلح، پیش از این نیز در حال درمان تعداد زیادی از مجروحان ناشی از حمله قبلی به یک مدرسه بود که به پناهگاه تبدیل شده و در آن حداقل ۲۰ نفر کشته شده بودند. پس از حمله صبح زود اخیر، بسیاری از چادرهای اردوگاه به آتش کشیده شد و تصاویر منتشر شده حاکی از وجود کودکان در میان مجروحان است.

اسرائیل-حزب-الله-بیمارستان3

بر اساس گزارش‌های بیمارستان، ۴۰ نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند و ۲۵ نفر به بیمارستان ناصر در جنوب غزه منتقل شدند. این در حالی است که اسرائیل به حملات روزانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و بیش از یک سال از آغاز این درگیری‌ها می‌گذرد.

اسرائیل-حزب-الله-بیمارستان2

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که بیش از ۴۲ هزار فلسطینی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.  حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه به خاطر جنگ آواره شده‌اند و بسیاری از آن‌ها چندین بار مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و مناطق وسیعی از این سرزمین ساحلی به طور کامل ویران شده است. اسرائیل به تمام جمعیت باقی‌مانده شمال غزه، که تخمین زده می‌شود حدود ۴۰۰ هزار نفر باشند، دستور داده تا به سمت جنوب تخلیه شوند و از ابتدای ماه هیچ غذایی اجازه ورود به شمال را نداشته است. صدها هزار نفر از شمال در ابتدای جنگ به دستورات تخلیه اسرائیل گوش داده‌اند و از آن زمان اجازه بازگشت به آن‌ها داده نشده است. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر