نقش نظامی - اطلاعاتی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

ایالات متحده آمریکا بارها و بارها اعلام کرده است از رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه حمله ایران حمایت خواهد کرد و به کرات و به صورت آشکار کمک های تسلیحاتی و مالی گسترده ای از این رژیم کودک کش نموده است و در عین حال در تزویر و دروغگویی ندای صلح و آشتی هم داده است که آن هم باز در راستای حمایت از صهیون ها بوده است ، ولی آیا این تمام ماجراست ؟! آمریکایی ها چگونه نقش حمایت های نظامی - اطلاعاتی خود را از اسرائیلی ها ایفا می کنند ؟!

نقش نظامی - اطلاعاتی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

یک شنبه ۲۲ مهره ماه بود که رسانه های آمریکایی اعلام کردند ، ایالات متحده آمریکا ۱۰۰ سرباز را برای راه اندازی سامانه تاد به اسرائیل می فرستد ؟! این ادعای رسانه های آمریکایی در حالی است که بنا به ادعای خود صهیونیست ها سایت سامانه ضد موشکی آمریکا ( تاد) در سال ۲۰۱۹ در سرزمین های اشغالی نصب شده بود ؟!

در همین رابطه برخی کارشناسان منطقه ای معتقد هستند متوقف شدن ارابه جنگی صهیونیست ها در میدان زمینی در برابر حزب الله لبنان باعث شده است تا آمریکایی ها ورود مستقیم به نبرد میدانی داشته باشند و بر همین اساس اولین نیروهای ویژه آمریکایی در پوشش سامانه تاد وارد سرزمین های اشغالی شدند تا رژیم صهیون را از این منجلاب بیرون بکشانند .

از سوی دیگر ترور نا موفق ، وفیق صفا مسئول کمیته ارتباطات و هماهنگی حزب الله لبنان که به واسطه مقامات سیاسی لبنان با آمریکایی ها ارتباط گرفته بود و درست دقایقی بعد از این ارتباط گیری عملیات ترور انجام شد  گمانه زنی ها پیرامون پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی را به یقین رساند .

هفته گذشته یک تیم ۱۵ نفره ای از افسران سیا وارد لبنان  و با خودروهای بدون پلاک وارد سفارت آمریکا شدند . این افراد به ۱۲ افسر سابق سیا در سفارت آمریکا در بیروت پیوستند . پیگیری اخبار لبنان توسط بخشی از این تیم به واسطه جاسوس ها و ابزار فنی انجام می شود ، اما اطلاعاتی را هم از نهادهای دولتی و امنیتی لبنان  به بهانه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و پولشویی دریافت می کنند .

به گفته منابع مطلع ، آمریکایی‌ها نگران این مساله هستند که حزب‌الله جزئیات کاملی درباره فعالیت شبکه تشکیل شده آمریکایی ها در بیروت داشته باشد، به‌ویژه که پیشتر و بیش از ۱۰ سال پیش در شبکه المنار گزارشی منتشر شده بود که حاوی اطلاعات جامع و دقیقی از فعالیت این شبکه آمریکایی در بیروت بود؛ گزارشی که آن زمان منجر به تصمیم سریع سیا برای خروج همه اعضای این شبکه از بیروت، توقف کار در تمام مکان‌هایی که قبلاً استفاده می‌شد و تغییر همه ماشین‌ها و وسایل ارتباطی میان پرسنل آن شد.

در همین راستا ،  مسؤلان نظامی لبنان به روزنامه الاخبار گفته اند در تماس افسران اطلاعاتی آمریکایی با آنها محتوای این تماس‌ها بر جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها و پیش‌بینی‌ها درباره احتمال در معرض خطر قرار گرفتن منافع غربی در لبنان نیست ؟! بلکه دستیابی به ‌داده‌ها و پیش‌بینی‌های دستگاه‌های رسمی لبنان درباره وضعیت رهبری حزب‌الله بعد از ترور شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل این حزب و تلاش برای جمع آوری اطلاعات درباره تغییراتی است که در وضعیت رهبری و ساختار نظامی این حزب ایجاد شده است.

بر اساس اخبار های موجود ، آمریکایی ها بعد از شهادت سید حسن نصرالله به دنبال از بین بردن نفوذ حزب الله در ساختار سیاسی حکومت لبنان می باشند .

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر