تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

ببینید| انفجارهای مهیب در مرز میان دو کره

کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌ها و خطوط ریلی بین دو کره را در نزدیکی مرز به شدت محافظت‌شده منفجر کرد.

ببینید| انفجارهای مهیب در مرز میان دو کره

روز سه‌شنبه، کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌ها و خطوط ریلی بین دو کره شمالی و جنوبی را در نزدیکی مرز به شدت محافظت‌شده منفجر کرد. این اقدام، ارتش کره جنوبی را به شلیک‌های هشداردهنده واداشت. به دنبال این انفجار، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است.

 

پیونگ‌یانگ هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تمامی مسیرهای ارتباطی، شامل جاده‌ها و خطوط ریلی بین کره‌ای را به طور کامل قطع کند و به تقویت بیشتر مناطق مرزی خود بپردازد. این تصمیم بخشی از تلاش‌های کره شمالی برای ایجاد یک سیستم «دو کشوری» است که هدف قدیمی اتحاد دو کره را کنار می‌گذارد.

بر اساس اعلام ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS)، انفجارهایی که در حدود ظهر روز سه‌شنبه رخ داد، بخش‌هایی از جاده‌ها و خطوط ریلی متصل به کره جنوبی را تخریب کرد. 

وزارت اتحاد کره جنوبی این اقدام کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض آشکار توافقات پیشین بین دو کشور دانست. کو بیونگ-سام، سخنگوی این وزارتخانه، در یک کنفرانس خبری گفت: «این که کره شمالی به طور مکرر چنین رفتارهای واپسگرایانه‌ای انجام می‌دهد، بسیار تاسف‌بار است.»

در پی این انفجارها، ارتش کره جنوبی به شلیک‌های هشداردهنده‌ای در جنوب خط مرزی نظامی اقدام کرد. طبق اعلام مقامات، هیچ آسیبی در سمت کره جنوبی گزارش نشده است.

ویدئویی که توسط ارتش کره جنوبی منتشر شد، انفجار را نشان می‌دهد که دود غلیظی از جاده‌ای که توسط کره شمالی مانعی در آنجا نصب شده بود، به هوا برمی‌خواست. در سمت کره جنوبی، تابلویی با پیام «خداحافظ» نصب شده بود که نشان می‌داد شهر کائه‌سونگ کره شمالی تنها ۱۰ متر (۳۳ فوت) جلوتر قرار دارد. در این ویدئو همچنین مشاهده شد که کامیون‌ها و ماشین‌آلات سنگین به منطقه نزدیک شده و گروهی از مقامات نظامی کره شمالی آن‌ها را هدایت می‌کردند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده که کره شمالی پیش‌تر هشدار داده بود آماده انجام یک انفجار است و در روزهای اخیر مین‌های زمینی و موانع در طول مرز نصب کرده بود. کره جنوبی پس از این حادثه، نظارت و آمادگی خود را در مرز افزایش داده است. 

واکنش‌های بین‌المللی

این اقدام اخیر کره شمالی به نگرانی‌های بین‌المللی درباره تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره دامن زده است. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که این انفجارها و قطع ارتباطات بین کره‌ای، تلاش‌های قبلی برای کاهش تنش‌ها را به شدت تضعیف می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر