تیتر کوتاه بررسی می کند

"پادشاه اکتبر" از نگاه رسانه و شخصیت های مختلف

نویسنده ؛ رمان نویس ؛ مترجم و مجاهد فلسطینی بعد از ۴۵ سال مبارزه در سرزمین مادری اش آرام گرفت.

"پادشاه اکتبر" از نگاه رسانه و شخصیت های مختلف

او طی ۲۲ سال اسارت در درون زندان رژیم صهیونیستی ؛  رمان خار و میخک را به زبان عبری نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد و در صدر پرکارترین زندانیان نویسنده تاریخ قرار گرفت . 

در این یادداشت  به شخصیت سنوار از زبان رسانه ها و شخصیت های جهان می پردازیم، کسی که تمام اتفاقات مهم زندگی اش را به نوعی در ماه اکتبر رقم زده است.  

پادشاه اکتبر، شهید یحیی سنوار: 

۲۹ اکتبر به دنیا آمد . 

۱۸ اکتبر از زندان آزاد شد. 

۷ اکتبر طوفان الاقصی ‌ بپا کرد . 

۱۶ اکتبر در  میدان جنگ شهید شد . 

 تمجید دشمن صهیونی از یحیی سنوار:او توانست بدترین روز را برای اسرائیل  رقم بزند . سنوار توانست با عزم و اراده و نقشه ما را فریب دهد . او در این کار موفق شد و توانست بدترین روز را برای کشور اسرائیل از زمان استقلالش رقم بزند. ترور سنوار به نابودی حماس منجر نخواهد شد همانطور که حزب‌الله نابود نشد؛ اکنون ما شاهد جنگ سوم لبنان و انتفاضه سوم هستیم؛ بعد از سنوار خلأی پیش نخواهد آمد و حماس به عنوان یک ایده و جنبش فکری زنده می‌ماند و شکوفا می‌شود و سریعتر از آنچه که فکرش را کنیم خود را می‌سازد.

کیتلین جان استون نویسنده استرالیایی: ‌او با یک دست، در حال نبرد با سربازها، پهبادها، و یک تانک لعنتی بود. و مردهای غربی درحال رویاپردازی درباره چنین مرگی خودارضایی می‌کنند و آخرش در خانه‌ی سالمندان به دلیل پارکینسون و با معده‌ای پر از کاستارد وانیلی می‌میرند . به شماها نمیرسد که بخواهید به سنوار بگویید بزدل!

جکسون هینکل کاربر معروف آمریکایی: اگر فکر میکنید کار حماس با شهادت یحیی_سنوار تمام شده ، معلوم است که مقاومت رو نفهمیدید .

واکنش خبرنگار تونسی به و شادی سعودی ها در پی شهادت یحیی سنوار : نصرالله شیعه شهید شد و عده ای از سعودی‌ها شادی کردند، سنوار سنی شهید شد و برخی از سعودی ها باز هم خوشحال شدند. خب به ما بگو دین پدرت چیست؟ نکند از یهودیان خیبر باشد در حالی که ما نمی دانیم؟

کانال تلگرامی نصرالدین عامر از رهبران انصارالله یمن:  سنوار نبرد را برای آزادی فلسطین آغاز کرده است و تا زمانی که فلسطین آزاد نشود متوقف نخواهد شد.

آکسیوس: ترور السنوار اتفاقی بوده است. 

وب سایت آمریکایی آکسیوس آمریکا که نزدیک به سران رژیم اسرائیل است به نقل از دو مسئول صهیونیست نوشت که ارتش این رژیم به احتمال زیاد در درگیری با نیروهای حماس طی دیروز سنوار را به قتل رسانده و حادثه ترور او اتفاقی بوده است نه بر اساس عملیات اطلاعاتی . 

 وزارت جنگ آمریکا: پس از ترور سنوار هدف اصلی ؛  آزادی همه گروگان‌ها باقی مانده است .

بایدن رئیس جمهور آمریکا : من ترور یحیی سنوار را به اسرائیل تبریک میگویم!

عبدالطیف بن عبدالله آل الشیخ(مفتی عربستان سعودی): ما امروز از مرگ سنوار بسیار خوشحالیم و مرگ سنوار را به تمامی مسلمانان در شرق و غرب دنیا تبریک میگوییم!!

سعید زیاد، کارش ناس الجزیره: یحیی السنوار آنطور که اسرائیل تبلیغ می‌کرد نه در یک تونل مخفی شده بود و نه از اسرا به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد، وی همچون یک اسطوره و درحالی که سلاح به دست بود و جلیقه نظامی به تن داشت به شهادت رسید . 

 دن بیلزریان بازیگر آمریکایی: هر کسی که با تروریست های اسرائیلی می جنگد یک قهرمان است ؛ آسوده بخواب  یحیی سنوار .

 روزنامه هاآرتص:  طبق بررسی های اولیه السنوار حتی پس از اصابت گلوله تانک به محلی که در آن قرار داشت نیز با نیروهای ارتش اسرائیل درگیر شد.

 هاآرتص اسرائیل: یحیی سنوار خود بر روی زمین فرماندهی میکرد و اسلحه به دست میگرفت. او هرگز در تونل‌های غزه پنهان نشد.

صاحب خانه ای که  یحیی سنوار در داخل آن به شهادت رسید : باعث افتخار ماست که در خانه ما شهید شدی، ای ابو ابراهیم، ​​خانه و جان ما و هر چه داریم فدای توست.

ترامپ: اسرائیل اکنون در موقعیت قوی قرار دارد زیرا نتانیاهو به حرف بایدن گوش نداد. چه کسی فکر می‌کرد این اتفاق می‌افتد؟ همه از ایران می‌ترسیدند، اما اکنون به خاطر کاری که اسرائیل با حماس و حزب‌الله کرده 3000 فرمانده کشته شدند، همه اینها به این دلیل است که بی بی (بنیامین نتانیاهو) به حرف بایدن گوش نداد.

ابراهیم السنوار فرزند شهید یحیی السنوار؛  نتانیاهوی احمق از ما می‌خواهد در برابر صلح و سازش، اسیران (صهیونیست) را آزاد کنیم او گمان می‌کند که شهادت پدرم، پایان نبرد است. آمال و آرزوهایت بر باد رفته است ، پسر یهودی، به خداوند سوگند، آنچه در روزهای آینده انتظارت را می‌کشد، هزاران بار بدتر از آن چیزی خواهد بود که پدرم، یحیی سنوار به تو چشاند.

زیاد النخاله رهبر جهاد اسلامی فلسطین: شهادت سردار یحیی السنوار نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطینی هاست که نامش با بزرگترین نبردی که مردم فلسطین در طول مبارزات طولانی خود انجام دادند، یعنی نبرد طوفان الاقصی با معنای قهرمانی، فداکاری و رستگاری را به همراه دارد.

دکتر پزشکیان ریاست جمهوری اسلامی ایران؛ شهید سنوار در طول حیات ارزشمند خود سال‌ها در اسارت رژیم سفاک صهیونیستی بود و پس از آن هم تا آخرین لحظه عمر پر افتخارش قهرمانانه جنگید و از پای ننشست. 

دکتر قالیباف ؛ ریاست مجلس شورای اسلامی‌  ایران؛ شهید سنوار به پیمانش با خدا با خون پاک خود عمل کرد .

اینفلوئنسر آمریکایی: چه دروغ‌هایی که درباره السنوار و رهبران حماس به ما نگفته بودند . او تنها درون ساختمانی بود و علیه اشغالگری و برای آزادی ملت خود تا آخرین نفس جنگید.

اینفلوئنسر آمریکایی: چه دروغ‌هایی که درباره السنوار و رهبران حماس به ما نگفته بودند . او تنها درون ساختمانی بود و علیه اشغالگری و برای آزادی ملت خود تا آخرین نفس جنگید.

شبکه بهایی من‌وتو ؛ انتشار فیلم کشته شدن سنوار، سوتی ارتش اسرائیل بود؛ چون از او یک اسطوره و قهرمان ساخت که نشان می‌دهد مثل سایر نیروهایش در خط مقدم است و تسلیم نمی‌شود و تا آخرین لحظه با اسرائیل مبارزه می‌کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر