آقای مسئول، علت این سوال ها شمایید
محمد کاظم کاظمی - خبرنگار حوزه بین الملل و سیاسی
شنبه بود ؛ منزل زنگ زدند و گفتند امروز زود بیا خانه ؛ حرکت کردم در یکی از ایستگاهها که پله برقی بزرگی داشت از قضا هر دو پله برقی خراب ؛ من هم از پا کلا تعطیل . هر دو پا هم مینیسک هم رباط صلیبی پاره است . به هر سختی تلاش می کردم تا بالا بروم . یک جوانی کنار من بالا می آمد هی غر می زد . فحش می داد به نظام و به همه . گفتم داداش خراب شده دیگه ؛ ماشینت هم خراب می شود به خودت فحش می دهی ؟! می بری تعمیرگاه درست می شود . می گفت پول های ما را می برند فلسطین و لبنان ! کلی بحث کردیم . گفت تو هم با این هایی ؟! متعجب شدم ! گفتم حتما با نظام هستم . می خواهی با آمریکائیها باشم یا صهیونیست ها ؟
شاید خیلی نباید به این جوان خرده گرفت ؟ باید به آقایان مترو ایراد گرفت . شما مهندس دارید ؛ امکانات دارید ؛ رسیدگی دارید چرا باید هم زمان دو پله برقی بزرگ از کار بیافتد؟! به هر حال تامین آرامش روانی این مردم بر عهده ماست. مثل این است که پلیس بنشیند و دزدها بیایند از در و دیوار خانه مردم بالا بروند بعد بگوید ماشین های پلیس خراب شده یا نیروهای ما بیمار شدند ! لحظه ای می توان از امنیت مردم غافل شد ؟ حتما نمی شود .
امنیت همیشه جانی یا مالی نیست . امنیت روانی مردم ، تاًثیرش بر امنیت جانی و مالی مردم است .
کسانی که در حوزه خدماتی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند اگر کوتاهی کنند و باعث نا امیدی مردم به انقلاب و کشور بشوند نه تنها مدیون مردم ، بلکه مدیون کسانی هستند که برای آرامش این مردم از جان خود گذشتند .
حواسمان باشد گاهی کوتاهی ما در امور محوله باعث صدمات بزرگی به جامعه می شود پس حواسمان باشد آقای مسئول ! هر کس مسئول کاری است که دستش است و مسئول وظیفه ای است که بر عهده اش است پس آقای مسئول حواست باشد .
البته آخرین مرتبه ای که توانستم سخنان مدیرعامل وقت مترو را در مورد خرابی پله برقی ها پیدا کنم ، مسعود درستی مدیر عامل وقت متروی تهران در اواخر سال ۱۴۰۲ در مورد علل خرابی پله برقی های مترو گفته است ؛ طبق ارزیابیهای ناظران، برنامهریزی برای بررسی و تعمیرات ۱۲۰ دستگاه پله برقی طی یک سال انجام شده است. در حال حاضر یک هزار و ۲۳۲ دستگاه پله برقی در خطوط هفتگانه فعال است.
طبق برنامهریزیها هر سه سال یکبار پلهبرقیها باید جنرال سرویس شوند. بر اساس برنامه ریزی امسال باید ۱۲۰ دستگاه در اولویت این کار قرار گیرند. پس از تعمیر ۷۳ پله برقی در متروی تهران، تعمیرات مابقی آنها نیز طبق زمانبندی در حال انجام است.
مسعود درستی درباره حواشی موجود درباره خرابی یا غیر فعال بودن پلههای برقی در برخی از ایستگاه های مترو نیز توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: میزان پلههای برقی خراب و غیر فعال مترو، نسبت به تعداد تمامی پلههای برقیهای فعال، کمتر از یک درصد است.
ان شاء الله و حتما وضعیت پله برقی ها در حال حاضر بهتر است و حتما مسئولین امر مردم را در جریان اوضاع بهتر قرار خواهند داد .
نظر شما