توافق هسته‌ای ایران و آمریکا صحت دارد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ادعاهای مطرح شده در برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکرات تهران-واشنگتن درباره توافقی موقت را رد و آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران در عراق با هماهنگی آمریکا را تایید کرد.

توافق هسته‌ای ایران و آمریکا صحت دارد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا دولت آمریکا درباره توافق هسته‌ای(برجام) یا زندانیان آمریکایی مذاکرات مستقیمی دارد، گفت: «گزارش‌هایی در چند روز اخیر منتشر شده است که برخی از آن‌ها نادرستند. به مواردی درباره آن‌ها اشاره می‌کنم. اول این که ما همواره وقتی در راستای منافع ملی آمریکا بوده است، قابلیت انتقال پیام به ایران را داشته‌ایم. دوم این که، همان طور که از آغاز کار این دولت به وضوح گفته‌ایم، رییس جمهور نسبت به اطمینان‌یابی از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، متعهد است.»

میلر ادامه داد: «همچنین ما بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه رسیدن به این هدف است، اگرچه صراحتا نشان داده‌ابم که گزینه‌های دیگر را حذف نکرده‌ایم. مورد دیگری که مایلم به موضوع توافق موقت هم درباره این گزارش‌ها اشاره کنم که کاملا کذب است.»

اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که پیش از این برخی رسانه های غربی با استناد به منابعی که نام آنها را افشا نکرده بود، مدعی شده بود که ایران و آمریکا در آستانه توافق موقت برای رفع برخی تحریم‌ها در برابر محدودیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران هستند.

با وجود این ادعاها اما یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنحشنبه هفته گذشته گزارش ها در این مورد را نادرست و گمراه کننده خواند و گفت که هر گزارشی در خصوص  توافق موقت با ایران نادرست است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز با رد این ادعاها گفت که «هیچ توافق موقتی به جایگزینی برجام در دستور کار نیست.»

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها