وقتی شکیرا نتوانست از مالیات فرار کند

افراد مشهور و اصطلاحا سلبریتی های در غرب ملزم به قانون هستند و به دلیل اینکه تاثیر گذاری زیادی بر جامعه دارند موظف می شوند که در رعایت قانون الگوی طرفدارانشان باشند.

وقتی شکیرا نتوانست از مالیات فرار کند

به گزارش تیترکوتاه؛ در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۹ یعنی ۴ سال پیش در دادگاه اسپانیا، شکیرا، خواننده کلمبیایی متهم به کلاهبرداری ۱۵.۹ میلیون دلاری از مقام‌های مالیاتی اسپانیا شده بود. طبق گفته مقام‌های مالیاتی اسپانیا، از سال ۲۰۱۱ میلادی، خانه و مرکز تجاری شکیرا در اسپانیا قرار داشت، جایی که او بیش از یک سال را در آنجا سپری کرده بود. بنابراین، از نظر مالیاتی باید فردی مقیم اسپانیا در نظر گرفته شود تا ملزم باشد به دولت آن کشور مالیات پرداخت کند. این مبنای اصلی پرونده دادستانی علیه شکیرا است که علاوه بر درخواست محکومیت ۸ سال زندان، خواستار پرداخت جریمه سرسام آور ۲۵.۹ میلیون دلار نیز شده است. شکیرا اما در اظهارات خود به دادگاه این ادعا را انکار کرده است. وی مدعی شده که تا سال ۲۰۱۵ میلادی اقامت معمولی در اسپانیا نداشته و نمی‌توان از نظر مالیاتی با او به مثابه یک مقیم رفتار کرد. او می‌گوید، در تمام آن مدت هیچ کاری جز کار و مسافرت انجام نداده و تنها پیوند او با اسپانیا به دلیل رابطه اش با «جرارد پیکه» فوتبالیست مشهور باشگاه بارسلونا بوده است. او همچنین در دفاعیات خود گفته است، من به قدری در حال سفر بودم که در واقع در یک هواپیما زندگی می‌کردم.

شکیرا در سال ۲۰۰۴ میلادی خانه‌ای در «ناسائو» خرید که در آن با شریک زندگی اش «آنتونیو دلا روآ» زندگی می‌کرد. سه سال بعد «باهاما» به او اجازه اقامت دائم داد. در دفاعیات شکیرا از این مجوز اقامت به عنوان مدرکی دال بر این که او مشمول پرداخت مالیات به آن مجمع الجزایر بوده استفاده شده است. با این وجود، مقام‌های مالیاتی اسپانیا استدلال می‌کند، این صرفا یک گواهی است که مقام‌های باهاما برای افرادی که خانه‌ای با ارزش خاصی در آنجا خریداری می‌کنند صادر می‌کنند، فارغ از آن که فرد در آنجا اقامت و سکونت داشته است یا خیر. شکیرا اعتراف کرد که، متاسفانه در آن دوره در باهاما زندگی نکرده بود. او گفت، به دو دلیل نتوانست در آنجا زندگی کند. نخست آن که حرفه موسیقی اش در حال اوج گرفتن بود، و دوم آن که رابطه اش با پیکه زمانی که او مدافع بارسا و ساکن بارسلونا بود، گرم شده بود. شکیرا هم چنین خانه‌ای در «پرپینیان» در جنوب فرانسه دور از هیاهوی پاپاراتزی‌های بارسلونا خریداری کرده بود. او می‌گوید: با این کار می‌خواستم به جرارد نزدیک‌تر شوم. وی همچنین اظهار داشت، من در نقاط مختلفی خانه می‌خرم و این برایم تعهدی ایجاد نمی‌کند.

او درباره رابطه‌اش با پیکه گفته است، روابط بسیار آشفته بود، زیرا زندگی حرفه‌ای ما با هم مطابقت نداشت. من یک جهانگرد بودم و او برنامه‌ای داشت که باید حفظ می‌کرد. این فراز و نشیب‌های ادعایی از سوی شکیرا مانع از این نشد که آن زوج در مدت زمان کوتاهی تصمیم به بچه دار شدن بگیرند. نخستین فرزند آنان «میلان» در۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ در بارسلونا به دنیا آمد. با وجود مادر شدن، شکیرا متقاعد نشد که در اسپانیا زندگی کند. تمام اظهارات او در دادگاه با هدف اثبات این موضوع است که او در آنجا زندگی نکرده و مجبور به پرداخت مالیات نیست. مقام‌های مالیاتی اما می‌گویند، مادر شدن شکیرا حاکی از این است که او مقیم اسپانیا بوده است، هرچند او این دیدگاه را رد کرد و گفت، این دیدگاهی واپسگرایانه و تا حدی زن ستیزانه است اگر فکر کنیم چون یک زن از یک مرد اسپانیایی بچه دارد، پس باید به طور خودکار مفهوم خانواده را برایش فرض کرد. وی افزود، پیکه تنها پیوندی بود که باعث ارتباط اش با اسپانیا می‌شد.

در آخر بنابر گفته شکیرا، وی تمام مطالبات مالی درخواست شده توسط مقام‌های مالیاتی اسپانیا را پرداخت کرده و می افزاید، من برای همه چیز تا آخرین «پزو» پرداخت کردم، پول هرگز برای من مهم‌ترین چیز نبوده است. او گفت، من علاقه‌ای به ارتکاب جرم برای جمع آوری پول بیشتر ندارم و چیز‌هایی مانند کرامت مقدم بر پول هستند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها