ماجرای تخریب اژه ای به خاطر سوت بلبلی

من دیگر یقین پیدا کردم که آقای اژه‌ایی رئیس قوه بعدی خواهد بود. بعد از آن جریان دانشگاه، آقای اژه‌ایی را دیدم و گفتم رئیس دوره بعدی قوه قضائیه شما هستید.

ماجرای تخریب اژه ای به خاطر سوت بلبلی

آیت‌الله شبیری زنجانی با اشاره به دیدگاه‌های امام روح‌الله در خصوص جایگاه قوه قضائیه اظهار داشت: نظر اصلی امام این بود که اگر قوة قضائیه قدرت پیدا کند، همه چیز قوی می‌شود و دو قوة دیگر نیز قوی می‌شوند. ولی متأسفانه قوة قضائیه خیلی ضعیف شده است. از زمان آیت‌الله یزدی در عین حال که هم آیت‌الله یزدی چه از جهت تقوا و چه از جهت علم خیلی خوب بود، ایشان، چون از خارج از قوه آمده بود و آشنایی نداشتند، مشکلاتی را برای قوه ایجاد کرد. آقای شاهرودی هم که آمدند با آن علم بالایی که داشت، بر مشکلات اینجا افزود.

به رهبری گفتم که خارج از قوه کسی را نیاورید، چون مشکل آفرین است

این چهره پیشکسوت دستگاه قضا بیان داشت: آخر دوره آقای لاریجانی بود که آقا می‌خواستند فرد دیگری را وارد کنند که من با آقا صحبت کردم و گفتم خارج از قوه کسی را نیاورید، چون مشکل آفرین است. کسی باشد که مدتی در کنار رئیس قوه کار کرده باشد و پختگی پیدا بکند که آقا دوباره آقای لاریجانی را انتخاب کردند و بعد آقای اژه‌ایی معاون اول ایشان شد.

وی ادامه داد: من دیگر یقین پیدا کردم که آقای اژه‌ایی رئیس قوه بعدی خواهد بود. بعد از آن جریان دانشگاه، آقای اژه‌ایی را دیدم و گفتم رئیس دوره بعدی قوه قضائیه شما هستید. گفتند نه قطعاً من نیستم. بعد من متوجه شدم بعد از آن جریان سوتی که ایشان زد، وجهه ایشان را پایین آورد؛ آن جریانی که انصافاً چاره‌ایی نداشت جز این کار. آن افرادی که آقای اژه‌ایی را به عنوان مهمان دعوت کرده بودند، نمی‌گذاشتند آقای اژه‌ایی حرف بزند و سروصدا می‌کردند و آن سوتی که ایشان زد، آن‌ها را ساکت کرد، ولی وجهه ایشان را خراب کرد.

آقای اژه‌ای با مشکلات بسیار فراوانی در قوه قضائیه رو به رو هست

آیت‌الله شبیری زنجانی بیان داشت: الآن انصافاً آقای اژه‌ایی با مشکلات بسیار فراوانی رو به رو هست و من هم می‌خواهم ایشان را کمک کنم، ولی متأسفانه از وقتی که رئیس قوه شدند، من ایشان را ندیدم؛ اگر ایشان را ببینم به ایشان یک اشاره بکنم، کافی است، چون ایشان توجه به اشکالات دارند؛ حتی قسمت‌هایی که لازم است من به ایشان بگویم لازم نیست مفصل صحبت کنم. اشاره کنم متوجه می‌شوند.

وی ساماندهی قوه قضائیه بعد از انقلاب اسلامی را از هنر امام دانست و گفت: امام بود که توانست این قوه را حفظ کند و عجیب بود که آقای بهشتی را به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و آقای اردبیلی را به عنوان دادستان کل انتخاب کردند و چه حساب شده انتخاب کردند.

این مسئول اسبق در قوه قضائیه اظهار داشت: من که آن زمان هنوز وارد قوه قضائیه نشده بودم، ولی بعد‌ها از کسانی که در دیوان عالی کشور بودند، شنیدم که گفتند آقای بهشتی با اینکه هیچ سابقه‌ای هم در قوه قضائیه ندارد، روز اول که آمد، هیئت امنای دیوان عالی کشور را تشکیل داد و اینقدر جلسه را عالی اداره کرد که ما بهت‌زده شده بودیم.

منبع: فرارو

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها