اتحادیه اروپا پشت اوکراین را خالی کرد

پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا یک سازمان امنیتی نیست و نمی‌تواند ضمانت‌های امنیتی به اوکراین بدهد.

اتحادیه اروپا پشت اوکراین را خالی کرد

به نقل از اسپوتنیک، استانو سه‌شنبه اظهار کرد: اتحادیه اروپا در چند حوزه از اوکراین حمایت می‌کند اما مسئله تضمین‌های امنیتی در اختیار این اتحادیه نیست.

وی افزود: ما یک سازمان امنیتی نیستیم، به همین دلیل رایزنی درباره تضمین‌های امنیتی به ناتو و کشورهای دیگر به صورت انفرادی مربوط می‌شود، نه به اتحادیه اروپا.

اعضای گروه هفت کشور صنعتی موسوم به گروه هفت ماه گذشه میلادی اعلامیه مشترکی در حمایت از اوکراین صادر کرده و وعده دادند کمک‌های نظامی بیشتری در اختیار کی‌یف قرار دهند.

آنها همچنین اعلام کردند که همکاری اطلاعاتی با اوکراین را گسترش داده و برنامه‌های آموزشی جدیدی برای آموزش نظامیان این کشور تدوین کرده و به توسعه صنایع آن کمک خواهند کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین هفته گذشته اعلام کرد که ۱۲ کشور دیگر به این اعلامیه گروه هفت پیوسته‌اند و کی‌یف قصد دارد با کشورهایی همچون امریکا توافقنامه‌های دوجانبه امضا کنند.

آندری یرماک رئیس دفتر زلنسکی نیز خبر داد: کی‌یف قرار مذاکرات خود را با ایالات متحده برای ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین تا تحقق کامل فرآیند پیوستن این کشور به ناتو آغاز کند.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها