در گفتگو با نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر مطرح شد؛

استقبال گرم بازدیدکنندگان از نمایشگاه طلا و جواهر

سینا محمدی گفت : سرمایه‌گذاری در حوزه طلا یکی از مطمئن‌ترین و بهترین نوع سرمایه‌گذاری در تمام دنیا است. به این صورت که تمامی دولت‌ها و حاکمیت‌ها سرمایه اصلی خود را بر روی طلا قرار می‌دهند.

استقبال گرم بازدیدکنندگان از نمایشگاه طلا و جواهر

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته امسال در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شد و در مقایسه با دوره های قبل با استقبال بیشتری از سوی فعالان صنف طلا و جواهر و همینطور عموم مردم رو به رو بوده است. این نمایشگاه از 11 بهمن 1402 آغاز و تا تاریخ 15 بهمن ماه ادامه دارد و پذیرای بازدیدکنندگان است. در این رویداد اقتصادی، 140 شرکت داخلی و خارجی و فعالان بخش های مختلف صنعت طلا، نقره و جواهر آخرین محصولات و توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.

سینا محمدی نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ایران در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در مصاحبه با تیتر کوتاه، نظر خود را در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه طلا و جواهر بیان کرد: امسال سطح نمایشگاه طلا و جواهر نسبت به ادوار گذشته بسیار متفاوت بوده است و پیشرفت شگرفی داشته است. ما این نمایشگاه را با ۱۱ هزار متر مربع به شکلی مفید برگزار کردیم و فضایی برابر با ۲۵ هزار متر سطحی را در سه طبقه در مجموعه نمایشگاهی ایران مال در اختیار داشتیم. این دوره از نمایشگاه برای نخستین بار در مرکز ایران مال برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مردم و همینطور فعالان صنف طلا و جواهر ایران رو به رو شد.

سینا-محمدی

وی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم آن طور که بایسته و شایسته صنعت طلا و جواهر با توجه به پیشینه آن است، رویدادی را رقم بزنیم که بتواند میزبان فعالان این صنعت باشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه هم به نحوی تعامل B۲B بین همکاران و هم تعامل B۲C بین فعالان این صنف و مشتری است. همینطور مهم‌ترین هدف این است که ما بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم. متاسفانه نگاه بسیاری از مسئولان، دولت و حاکمیت نسبت به صنعت طلا و جواهر، شاید نگاه لوکسی باشد اما اگر به این حوزه توجه حداقلی هم شود و مشکلات صادرات ما تا حدودی برطرف گردد، این صنعت می‌تواند ارزآوری بسیار بالایی داشته باشد. ما ظرفیت بالایی در حوزه اشتغالزایی داریم.

محمدی در رابطه با نوسان قیمت طلا گفت: متاسفانه با توجه به شرایط کشور، نمی‌توان تحلیل درستی از قیمت طلا ارائه داد، زیرا عوامل بسیار زیادی بر این موضوع تاثیرگذار هستند. با توجه به نقش کشورمان در حوزه بین‌الملل و تحریم هایی و تنش‌های سیاسی که وجود دارند، به صورت مداوم شاهد روند کاهشی یا افزایشی قیمت طلا هستیم، اما تجربه من در این مدت نشان داده است که سرمایه‌گذاری در حوزه طلا یکی از مطمئن‌ترین و بهترین نوع سرمایه‌گذاری در تمام دنیا است. به این صورت که تمامی دولت‌ها و حاکمیت‌ها سرمایه اصلی خود را بر روی طلا قرار می‌دهند. حال نکته این است که به عنوان مثال اگر افراد تمرکزشان فقط بر روی سکه یا طلای آب شده باشد، قطعا در یک دوره‌ای دچار ضرر و زیان خواهند شد. به این دلیل که قیمت سکه در بازار امروز حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان حباب دارد، بنابراین این مورد ضرری جدی برای کسانی است که در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه اضافه کرد: از نظر صنفی فروختن طلای آب شده و دست دوم به مردم، تخلف است. در این زمینه امکان تقلب توسط گروه‌های اندکی وجود دارد و اصالت کالا را کسی نمی‌تواند تایید کند، اما زمانی که فرد به سمت خرید کالای ساخته شده می‌رود، مهم‌ترین نکته این است که به حوزه تولید و اشتغالزایی کمک می‌شود، همچنین از مجموعه‌ای معتبر خرید را انجام می‌دهند که شناسنامه، فاکتور رسمی و مجوز صنفی دارد. بنابراین تشویق و ترغیب ما به سمت خرید طلای ساخته شده است به این دلیل که اجرت طلای ساخته شده از میزان حبابی که قیمت سکه دارد، کمتر است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ایران در مورد شرایط اتحادیه برای افراد علاقه مند به فعالیت در صنعت طلا و جواهر بیان کرد: افراد به شرطی که علاقه و صبر و حوصله داشته باشند، می‌توانند از طریق یک درگاه مطمئن با مشاوره تخصصی و یا با مراجعه به دفتر اتحادیه تولید‌کنندگان طلا و جواهر واقع در خیابان کریمخان تهران، به شکلی صحیح در این مسیر گام بردارند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر