دسترسی به اینترنت ماهواره ای مثل آب خوردن

دیش استارلینک مینی قرار است در چند ماه آینده با نصف قیمت نسخه استاندارد عرضه شود.

دسترسی به اینترنت ماهواره ای مثل آب خوردن

اینترنت ماهواره‌ای نوعی از اینترنت است که از طریق سیستم ماهواره‌ای به دستگاه‌های کاربران ارائه می‌شود. این فناوری برای افراد و شرکت‌ها که در مناطقی با دسترسی محدود به اینترنت زمینی زندگی می‌کنند بسیار مفید است. از آنجایی که ارتباطات بدون سیم میان ماهواره و دستگاه کاربر برقرار می‌کند، اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند برای نقاط دورافتاده و حتی مناطقی که زیر‌ساخت ارتباطی زمینی ندارند، دسترسی فراهم کند.

اسپیس ایکس یک قدم به عرضه دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی نزدیک‌تر شد. اخیراً تصاویر این دیش همراه تأییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مشاهده شده و ایلان ماسک نیز اعلام کرده است قیمت آن تقریباً به‌ اندازه نصف قیمت دیش معمولی این شرکت خواهد بود.

مهندسی اوکراینی به‌ نام «اولگ کوتکوف» اولین تصاویر دیش استارلینک مینی را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته است. طبق تأییدیه FCC، این دیش دارای یک روتر داخلی است که از باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با فناوری‌های ۸۰۲.۱۱ax و ۳x۳ MIMO پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین یک درگاه اترنت دارد که امکان اتصال مستقیم به آن را فراهم می‌کند.

ایلان ماسک در واکنش به انتشار این تصاویر اعلام کرد خودش به‌تازگی این دیش را راه‌اندازی کرده و پستش را از طریق این سرویس منتشر می‌کند. او گفت راه‌اندازی این دستگاه کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد و به‌راحتی می‌توان آن را درون کوله‌پشتی حمل کرد. بنیان‌گذار اسپیس ایکس مدعی شد این دستگاه جهان را متحول خواهد کرد.

دیش استارلینک مینی چه قیمتی خواهد داشت؟

او در پست دیگری اعلام کرد قیمت استارلینک مینی تقریباً نصف نسخه استاندارد خواهد بود؛ بنابراین باید منتظر محصولی در محدوده قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار باشیم. اسپیس ایکس درحال‌حاضر نسخه استاندارد دیش V۴ را با قیمت ۴۹۹ دلار در آمریکا به فروش می‌رساند.

ایلان ماسک همچنین تصویری از سرعت اینترنت این دستگاه را به‌ نمایش گذاشت. در تصویر او سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۱.۵ مگابیت بر ثانیه است. میزان تأخیر نیز ۲۳ میلی‌ثانیه ذکر شده که رقم نسبتاً خوبی است. ماسک می‌گوید با این سرویس می‌توانید چند استریم ویدیوی ۴K را هم‌زمان تماشا کنید.

به گفته ماسک، اسپیس ایکس در چند ماه آینده دیش مینی را در چند بازار منتخب عرضه خواهد کرد. او می‌گوید این دستگاه می‌تواند گزینه‌ای کم‌هزینه و پشتیبان برای زمانی باشد که اینترنت اصلی شما از دسترس خارج می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها