اختصاصی تیترکوتاه؛

هزینه رومینگ زائران اربعین چقدر می شود؟ / راهکار کاهش هزینه های مکالمه از عراق

رومینگ بهترین راهکار برای کاهش هزینه های مکالمه و اینترنت در سفرهای اربعین به حساب می آید و دیگر نیاز نیست برای تماس از سیمکارت های عراقی خریداری کنید.

هزینه رومینگ زائران اربعین چقدر می شود؟ / راهکار کاهش هزینه های مکالمه از عراق

خدمات رومینگ به شما این امکان را می‌دهد از سیم کارت همراه اول یا ایرانسل خود در کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان یا عراق استفاده کنید، به این سرویس، رومینگ گفته می‌شود. یعنی سیم کارت شما در کشورهای دیگر قابل استفاده خواهد بود با این تفاوت که هزینه‌ متفاوتی خواهد داشت. این کار باعث می شود تا مقدار زیادی نیاز شما به خرید سیمکارت خارجی کمتر شود. 

همراه اول و ایرانسل هر دو از اپراتورهای مطرح ایرانی هستند که این امکان را به دارندگان سیم‌کارت‌های خود می‌دهند که بتوانند به راحتی در کشورهای دیگر از سیم کارت خود برای برقراری تماس، ارسال پیامک و اتصال به اینترنت استفاده کنند.

در حال حاضر با داشتن سیم کارت دائمی همراه اول می‌توانید در ۱۱۲ کشور به راحتی تلفن همراه خود را روشن کرده و از همان سیم کارتی که در گوشی دارید استفاده کنید، بنابراین در این مقاصد نیازی به خرید سیم کارت جدید نخواهید داشت. در حال حاضر رومینگ ایرانسل وهمراه اول از مهمترین اپراتورهای تلفن همراه در دسترس مسافران قرار دارد. 

برای فعال‌سازی رومینگ حتما باید قبل از خروج از ایران اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید. برای فعال‌کردن بسته های رومینگ همراه اول می‌توانید از اینترنت نیز استفاده کنید. برای استفاده از این روش کافی است از اتصال تلفن‌همراه خود به اینترنت مطمئن شوید و اینترنت رومینگ همراه اول یا ایرانسل را در گوگل جست‌وجو کنید.  

پس از ورود به سایت اپراتور مد نظرتون تمامی بسته های رومینگ به شما نمایش داده می‌شود. با اطلاع از تعرفه رومینگ و هریک از روش‌های راهنمای گفته‌شده در آنجا، بسته رومینگ برای شما فعال خواهد شد.

اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه اربعین ۱۴۰۳

همراه اول به‌منظور رفاه حال زائران، بسته‌های ویژه رومینگ اربعین را به شکل ۴ بسته کم حجم و ۲ بسته پرحجم ارائه کرده که قابلیت استفاده بر روی شبکه هر سه اپراتور عراقی زین، آسیاسل و کورک را دارد.

بسته‌های کم حجم شامل «۳۰۰ مگابایت اینترنت ۷ روزه»، «یک گیگابایت اینترنت ۷ روزه»، «۲ گیگابایت اینترنت ۱۴ روزه، ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰ پیامک هدیه» و «۱۵ دقیقه مکالمه ۷ روزه و ۴۵ پیامک هدیه» با قیمت‌های  ۴۵، ۱۰۰، ۲۹۰ و ۱۲۰ هزار تومان می‌شود.

بسته‌های پرحجم نیز شامل «اینترنت نامحدود ۷ روزه به همراه ۱۵ دقیقه مکالمه هدیه» و «۵ گیگابایت اینترنت بین‌المللی ۱۴ روزه» با قیمت‌های ۴۹۰ و ۳۹۰ هزار تومان می‌شود.

خرید و فعالسازی بسته‌ها از طریق مراجعه به فروشگاه همراه اول (Shop.mci.ir)، اپلیکیشن همراه من، کد ستاره ۱۰ ستاره ۴۰ مربع، دفاتر همراه اول یا شماره‌گیری ستاره یک مربع امکانپذیر است.

تعرفه‌های آزاد نیز به شرح هر دقیقه مکالمه خروجی ۱۸۰۰۰ تومان، مکالمه دریافتی ۱۵۰۰۰ تومان، ارسال پیامک به شماره‌های ایرانی ۳۰۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت ۳۰۰ تومان است.

قیمت بسته های رومینگ ایرانسل ویژه اربعین ۱۴۰۳

با هدف رفاه و آسایش بیشتر و تسهیل در ارتباطات زائران در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، ایرانسل بسته‌‌ها و تعرفه رومینگ را از طریق اپراتورهای Zain و Asiacell در نظر گرفته است. این بسته‌ها شامل چهار بسته اینترنت و سه بسته ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت است که تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ قابل فعال‌سازی و تا پایان اعتبار بسته، قابل مصرف‌‌اند.

بسته‌های اینترنت رومینگ ارائه شده توسط ایرانسل در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، شامل سه بسته هفت روزه به ترتیب با حجم‌های ۱۵۰ مگابایت، ۳۰۰ مگابایت و یک گیگابایت و با قیمت‌های ۲۵، ۴۵ و ۱۰۰هزار تومان و یک بسته ۱۴ روزه با حجم پنج گیگابایت و قیمت ۳۹۰هزار تومان است.

بسته‌های ترکیبی ارائه‌شده توسط ایرانسل نیز، شامل بسته ترکیبی ۱۵ دقیقه مکالمه با ایران و ۴۵ پیامک با قیمت ۱۲۰هزار تومان (هفت روزه)، ۲ گیگابایت اینترنت رومینگ، ۲۰ دقیقه مکالمه با ایران و ۲۰ پیامک با قیمت ۲۹۰هزار تومان (۱۴ روزه) و بسته ترکیبی هفت گیگابایت اینترنت و ۱۵ دقیقه مکالمه با ایران با قیمت ۴۶۰هزار تومان (۱۴ روزه) هستند.

ایرانسل همچنین تعرفه‌های آزاد مکالمه، پیامک و اینترنت برای مشترکانی که در سفر به کشور عراق تمایل به خرید بسته ندارند و نیاز به استفاده از مکالمه، پیامک و اینترنت را دارند، اعلام کرده است که شامل «هر دقیقه تماس با شماره عراقی و هر دقیقه تماس با شماره ایرانی و هر دقیقه تماس دریافتی ۱۸هزار تومان» و «ارسال هر پیامک ۳هزار تومان» است. همچنین دریافت پیامک برای مسافران در کشور عراق که از سرویس رومینگ ایرانسل استفاده می‌کنند، رایگان است. هزینه مصرف آزاد اینترنت بدون فعال‌سازی بسته رومینگ، ۳۰۰ تومان به ازای هر مگابایت محاسبه می‌شود.

اما در آخر نحوه فعال سازی این قابلیت بر روی تلفن همراه شما مهم است: 

فعال سازی رومینگ روی گوشی‌ های آیفون

به تنظیمات (Setting) گوشی خود وارد شوید.

گزینه Carrier را انتخاب کنید. در این بخش قرار است شبکه اپراتوری که می‌خواهید به آن متصل شوید را انتخاب کنید.

ممکن است Carrier به طور پیش فرض به روی همراه اول باقی مانده باشد یا به طور اتوماتیک شبکه خاصی را انتخاب کند. اگر هر یک از این گزینه‌ها بود آن را غیرفعال کنید.

جستجوی شبکه را به صورت دستی و با توجه به شبکه‌های اپراتور مقصدتان انتخاب کنید.

فعال سازی رومینگ روی گوشی‌ های اندروید

از بخش Setting وارد Connection شوید. ممکن است با توجه به نسخه اندرویدتان این گزینه با عنوان Network More وجود داشته باشد.

در این مرحله گزینه Mobile Network را انتخاب کنید.

ابتدا بررسی کنید گزینه Data Roaming فعال باشد.

سپس وارد Network Operators شوید و با انتخاب گزینه Select Manually از لیستی که به شما نمایش داده می‎‌شود، اپراتور و شبکه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید گزینه Select Automatically را که در همین صفحه قرار دارد، انتخاب کنید تا به طور اتوماتیک به یکی از شبکه‌ها متصل شوید.

 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد