بیگاری کشیدن ایلان ماسک از کارمندانش

کمیسیون روابط کاری ایرلند، ایکس را به‌دلیل اعمال شرایط کاری مبهم و اخراج کارمندانی که شرایط این شرکت را قبول نکردند، جریمه کرد.

بیگاری کشیدن ایلان ماسک از کارمندانش

ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) دقیقاً زمانی که در مقر توییتر مستقر شد، در ایمیلی با عنوان «یک انشعاب در جاده» به کارمندان توییتر اعلام کرد که شرکت وارد مرحله‌ی جدیدی شده و انتظار می‌رود کارمندان با ساعات کاری طولانی و فشار کاری بالا مواجه شوند.

ماسک به کارمندان ۲۴ ساعت فرصت داد تا با کلیک روی یک لینک، تعهد خود را به این شرایط جدید اعلام کنند. کسانی که این کار را نمی‌کردند از شرکت اخراج می‌شدند و سه ماه حقوق پایان کار به آنها داده می‌شود.

بنابر گزارش RTE، کمیسیون روابط کاری ایرلند (WRC) تشخیص داد که گری رونی، یکی از مدیران ارشد سابق توییتر، پس از ۹ سال همکاری با این شرکت، زمانی که با اولتیماتوم ایمیل ماسک در سال ۲۰۲۲ موافقت نکرد، به‌طور ناعادلانه‌ای از کار برکنار شد. کمیسیون همچنین به ایکس دستور داد ۵۵۰ هزار یورو (معادل ۶۰۵ هزار دلار) به رونی بپردازد.

مایکل مک نامی، افسر داور سازمان WRC، الزام ماسک برای کلیک کردن بر «بله» جهت ادامه‌ی همکاری را غیرمنصفانه دانست، زیرا امتناع از انجام اینکار نمی‌تواند به‌منزله‌ی استعفا باشد. او بر این باور است که ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای تصمیم‌گیری درمورد پذیرش یا رد پیشنهادهای جدید کاری، یک اطلاعیه معقول نیست. به‌عبارت‌دیگر، او معتقد است که کارمندان به زمان بیشتری برای ارزیابی دقیق شرایط و تصمیم‌گیری آگاهانه درباره‌ی شرایط کاری خود نیاز دارند.

همچنین، مک نامی بر این نکته تأکید کرده است که هیچ کارمندی نمی‌تواند به‌دلیل امتناع از پذیرش پیشنهادهایی که شرایط آنها کاملاً مشخص نیست، مقصر شناخته شود و کارمندان حق دارند بدون ترس از عواقب شغلی، درمورد پیشنهادهای مبهم یا نامشخص سؤال کنند یا درصورت عدم موافقت، آن را رد کنند.

منبع: زومیت
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد