با چه دستگاه هایی می‌توان GTA ۶ بازی کرد؟

شرکت راک‌استار هنوز نسخه پی سی GTA VI را به صورت رسمی تایید نکرده، اما همه ما می‌دانیم که با تاخیری یک ساله نسبت به نسخه کنسولی منتشر خواهد شد. به همین بهانه به حدس و گمان در مورد سیستم مورد نیاز جی تی ای ۶ می‌پردازیم تا ببینید برای اجرای بازی حدودا به چه سیستمی نیاز دارید.

با چه دستگاه هایی می‌توان GTA ۶ بازی کرد؟

طرفداران هنوز هم به شکل طاقت فرسایی منتظر عرضه GTA VI هستند و برای تجربه آن روز شماری می‌کنند. هرچند که شرکت راک‌استار از تاریخ عرضه دقیق بازی رونمایی نکرده، اما می‌دانیم که باید در پاییز سال ۲۰۲۵ منتظر آن باشیم. البته همان‌طور که به احتمال زیاد خبر دارید جی تی ای ۶ در تاریخ ذکر شده صرفا برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. اما طبق آنچه که همه حدس می‌زنند بازی مورد بحث در پاییز ۲۰۲۶ و با یک سال تاخیر نسبت به نسخه کنسولی در دسترس قرار می‌گیرد.

بدین ترتریب حدودا دو سال تا عرضه نسخه کامپیوتر جی تی ای ۶ فاصله داریم. اما افرادی که مشغول آماده کردن خود برای تجربه بازی روی رایانه‌های شخصی هستند باید بدون شک سیستم مورد نیاز جی تی ای ۶ را هم در نظر بگیرند. از آنجایی که در مورد یک ویدیو گیم حجیم صحبت می‌کنیم که در سال ۲۰۲۶ منتشر می‌شود قاعدتا تنها سیستم‌های قدرتمند از پس اجرای روان آن برخواهند آمد. اما سیستم حداقلی برای تجربه جی تی ای جدید چگونه خواهد بود؟

طبق انتظار و حدس‌هایی که براساس روند پیشرفت فناوری زده می‌شوند، استفاده حداقل از ویندوز ۱۰ اجتناب‌ناپذیر است. اگر بخواهیم در مورد CPU یا پردازنده مرکزی هم صحبت کنیم باید حداقل به سراغ Intel Core i۷ ۸۷۰۰K یا AMD Ryzen ۷ ۳۷۰۰x بروید. در مورد کارت گرافیک یا GPU نیز احتمالا نیاز به یک GTX ۱۰۸۰Ti و AMD Radeon RX۵۷۰۰XT احساس می‌شود. آخرین نکته‌ای که در مورد سیستم مورد نیاز جی تی ای ۶ باید به آن اشاره کنیم حداقل ۱۶ گیگابایت رم و ۱۵۰ گیگ حافظه SSD خواهد بود.

اما با گذر از حداقل سیستم مورد نیاز بحث را باید به سمت سیستم پیشنهادی ببریم؛ سیستمی که بتواند GTA ۶ را با گرافیک و نرخ فریم مناسبی اجرا کند. برای پردازنده مرکزی یا CPU به یک Intel Core i۹ ۱۰۹۰۰K یا AMD Ryzen ۵ ۵۹۰۰X نیاز خواهید داشت. اگر هم بخواهیم در مورد کارت گرافیک یا GPU صحبت کنیم داشتن RTX ۳۰۸۰ یا AMD Radeon RX ۶۸۰۰XT ضروری به نظر می‌رسد. به این مشخصات ۳۲ گیگابایت رم و ۱۵۰ گیگ حافظه NVMe SSD را هم اضافه کنید تا حدود سیستم پیشنهادی جی تی ای ۶ را داشته باشید.

از آنجایی که در مورد جاه‌طلبانه‌ترین پروژه راک‌استار صحبت می‌کنیم مشخصات مذکور جنبه‌ای فوق‌العاده خوش بینانه دارند. به عبارتی دیگر احتمالا برای تجربه جی تی ای جدید به سیستم‌های قدرتمندتری نسبت به آن چیزی که گفتیم احتیاج دارید. ولی خب با توجه به شرایط فعلی و پیشرفت احتمالی که تا سال ۲۰۲۶ رخ می‌دهد سعی کردیم سیستم مورد نیاز جی تی ای ۶ به صورت تقریبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد