حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه در و پنجره تهران

نشست خبری برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره برگزار شد.

حضور ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در شانزدهمین نمایشگاه در و پنجره تهران

نشست خبری برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره امروز با حضور جلالی پور دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان در و پنجره، معظمی رئیس ستاد برگزاری این رویداد، اصحاب رسانه و سایر مقامات و مسئولان در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

معظمی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه در این نشست با بیان اینکه از فردا روز نخست نمایشگاه در و پنجره است، گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره تهران از فردا به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد. این رویداد در فضایی بالغ بر ۲۶ هزار مترمربع برگزار می شود. ما در این نمایشگاه میزبان بیش از ۱۵۰ شرکت هستیم که ۱۵ شرکت از ۴ کشور چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا نیز در بین آنها حضور دارند. 

وی خاطرنشان کرد: این رویداد نمایشگاهی جزو نمایشگاه های بسیار موفق در کشور محسوب می شود و برنامه های بسیار مناسبی برای آن پیش بینی شده است.  از آنجا که این نمایشگاه به صورت مجزا از نمایشگاه ساختمان برگزار می‌ شود، جزو نمایشگاه‌ های موفق در صنعت نمایشگاهی به حساب می آید. 

نشست-خبری-نمایشگاه-در-و-پنجره-2

معظمی در ادامه با بیان اینکه در جریان برگزاری این نمایشگاه بازرگانانی از کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای عربی حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: ۳۶ گروه کالایی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد که درب و پنجره‌های upvc، آلومینیومی، چوبی و ضد سرقت، یراق آلات و شیشه های ساختمانی، ماشین‌ آلات و تجهیزات، صنعت درب و پنجره، عایق‌ ها و درزگیرها و خدمات پس از فروش از جمله مهم‌ ترین آنها هستند.

رییس ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی درب و پنجره همچنین عنوان کرد:  شرکت‌ های داخلی، با وجود تحریم‌ ها و عدم همکاری برخی کشورها، توانایی و حضور در بازارهای صادراتی را دارند. احتمالاً به دلیل این موارد، حضور شرکت‌ های ایرانی در بازارهای خارجی به اندازه کافی آشکار نیست، اما با برگزاری نمایشگاه‌ های مشابه، می‌ توان روابط خارجی را تقویت کرده و معاملات خارجی را افزایش داد.
 

در ادامه این نشست، جلالی پور دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان درب و پنجره، از ظرفیت‌ های بالای تولید این محصول در کشور خبر داد و گفت:  این انجمن در تلاش است تا از این پتانسیل برای رونق بخش مسکن و همچنین صادرات به خارج از کشور استفاده کند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌ های مناسب و نیروی کار متخصص در ایران، اظهار داشت: ما می‌توانیم با برنامه‌ ریزی صحیح و حمایت‌ های لازم، به یکی از قطب‌ های تولید در و پنجره در منطقه تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه در گذشته از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است، افزود: عزم ما در انجمن صنفی بر این است که با همدلی و همکاری فعالان این حوزه، شاهد رونق تولید و صادرات در و پنجره ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان در و پنجره در ادامه با اشاره به کیفیت بالای محصولات ایرانی، از دولت خواست تا نگاه ویژه‌ ای به این بخش داشته باشد و برای تسهیل صادرات و رفع موانع موجود اقدام کند.

نشست-خبری-نمایشگاه-در-و-پنجره-3

جلالی‌پور خاطرنشان کرد: دسترسی به بازارهای مختلف دنیا یکی از اهداف اصلی ما است و برای تحقق این هدف، باید با تولید محصولاتی باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌ المللی، نظر مشتریان خارجی را جلب کنیم.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت حمایت‌ های دولتی از صنعت در و پنجره، گفت: امر صادرات این محصول در حال حاضر در حال انجام است، اما برای توسعه صادرات و حضور پررنگ‌ تر در بازارهای جهانی، نیازمند حمایت‌ ها و تسهیلات بیشتری از سوی دولت هستیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها