در گفت و گو با مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعه سازان مطرح شد؛

تسهیلات سه گانه وزارت صمت و معاونت ریاست جمهوری برای بازاریابی صادراتی قطعه سازان

ابراهیم دوست زاده گفت: شرکت های تولیدی که قصد حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴ را دارند می توانند از تسهیلات حمایتی چندگانه برخوردار شوند.

تسهیلات سه گانه وزارت صمت و معاونت ریاست جمهوری برای بازاریابی صادراتی قطعه سازان

نمایشگاه اتومبیلتی مسکو ۲۰۲۴ که قرار است در تاریخ ۲۹ تا ۱ شهریور ۱۴۰۳ در مسکو برگزار می شود فرصت مناسبی برای حضور شرکت های خودروساز و قطعه ساز ایرانی و معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهایشان است. از این رو قرار است تا تسهیلاتی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در اختیار شرکت هایی قرار گیرد که قصد حضور در این نمایشگاه را دارند.

در همین راستا به گفت و گو با ابراهیم دوست زاده مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعه سازان پرداختیم.

دوست زاده در خصوص شرایط تخصیص تسهیلات به شرکت های ایرانی مایل به حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴ توضیح داد: در جریان ارائه تسهیلات به شرکت های مایل به حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴، در سه سرفصل متفاوت از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه حمایت می شود. ابتدا مباحث حمایتی مرتبط با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است که شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به میزان صادرات پذیر بودن کالای خود در نمایشگاه روسیه حمایت می شوند. فرم های خاصی هم برای این افراد در نظر گرفته شده است که متقاضیان شرکت در نمایشگاه طی چند روز آینده می توانند از این طریق ثبت نام خود را تکمیل کنند. متناسب با نوع محصول و میزان صادرات پذیر کالا، تسهیلات بلاعوضی به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود. بنابراین اگر این شرکت ها قصد ارائه محصولات مرتبط با نمایشگاه را داشته باشند، بار مالی زیادی برای حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو را متحمل نمی شوند.

ابراهیم-دوست زاده

وی در ادامه افزود: سرفصل دوم این تسهیلات مربوط به شرکت شهرک های صنعتی کشور است. بخشی از هزینه های حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴ از طریق این سازمان پرداخت می شود. شرکت ها و واحدهای تولیدی در هر استان می توانند با سازمان های صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان مراجعه کرده و از نحوه دریافت تسهیلات پرداختی مطلع شوند.

دوست زاده ادامه داد: در سر فصل سوم صندوق حمایت از صنایع با فناوری بالا در وزارت صمت نیز تسهیلاتی را تا سقف یک میلیارد تومان به شرکت های تولید کننده ارائه می دهد. مواردی که ذکر شد سرفصل هایی بودند که ما توانستیم امسال با مجموعه سازمان شهرک های صنعتی کشور، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت برای حمایت هرچه بیشتر ازصنایعی که قصد حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو را دارند، به جمع بندی برسیم تا شاهد افزایش صادرات محصولات این شرکت ها در سال آتی باشیم.

مدیر پروژه روسیه انجمن صنایع همگن قطعه سازان در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر تعداد شرکت های مایل به حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد مساحتی که برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴ اختصاص داده شده است، توسط تعداد بسیاری از شرکت های داخلی رزرو شده و حدود یک سوم از این فضا باقی مانده است. از آنجا که امسال سومین سال حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو است، این وعده از سوی برگزار کنندگان این نمایشگاه به ما داده شده است که حدود ۶۰ درصد مساحتی که در حال حاضر در اختیار شرکت های ایرانی قرار داده شده است، در صورت اقدام به موقع مجوز اضافه مساحتش را برای ما صادر کنند. بنابراین در صورت اقدام به موقع جهت ثبت نام شرکت های ایرانی ما می توانیم ۶۰ درصد بیشتر از مساحت کنونی را در اختیار داشته باشیم.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها