آینده روشن صنعت و معدن در دست تولیدکنندگان

وحید طاهری گفت: پیش‌بینی من از آینده صنعت معدن در کشور مثبت است. در ایران به دلیل وجود سنگ آهن، مس، کانی و آلومینیوم که در حجم زیاد و عیار بالا موجود است، مسیر روشنی برای توسعه و پیشرفت در این صنعت پیش‌بینی می‌شود.

آینده روشن صنعت و معدن در دست تولیدکنندگان

تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این تجهیزات نقش کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها و استخراج منابع طبیعی ایفا می‌کنند. این ماشین‌آلات به بهبود کارایی و افزایش ایمنی در پروژه‌های عمرانی و معدنی کمک کرده و همچنین با تسهیل فعالیت‌ها، سرعت پیشرفت پروژه‌ها را افزایش می‌دهند. از سوی دیگر، تولید داخلی این تجهیزات می‌تواند به کاهش وابستگی به واردات، ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد ملی منجر شود. به‌طور کلی، این صنعت نه تنها به رشد اقتصادی کشورها کمک می‌کند، بلکه موجب پیشرفت فناوری و ارتقاء مهارت‌های فنی نیز می‌شود.

در حاشیه برگزاری ​نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و نخستین نمایشگاه تخصصی ریخته گری، قالب سازی، قطعه‌سازی (Foundex) در محل برگزاری نمایشگاه‌های شهر آفتاب به گفت‌وگو با وحید طاهری رئیس هیات مدیره مجموعه تراکت ماشین ( هلدینگ زیگورات) پرداختیم.

طاهری در خصوص فعالیت هلدینگ زیگورات توضیح داد: فعالیت ما در زمینه ساخت ماشین‌آلات راهسازی و معدنی و تولید قطعات فعالیت داریم. در حوزه واردات ماشین‌آلات از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز فعال هستیم.

وحید-طاهری

وی در رابطه با توانایی تولید داخلی ماشین‌آلات راهسازی و معدی گفت: ما جزو نخستین تولیدکنندگان ماشین‌آلات راهسازی در بخش خصوصی در ایران بوده‌ایم و از سال ۱۳۸۷ شروع به تولید قطعات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی کردیم. در آن زمان بسیاری از شرکت‌ها این قطعات را مونتاژ می‌کردند. در بحث تولید، محصولات ما از نظر کیفی با سایرین قابل رقابت است. قیمت تمام شده محصولاتمان نسبت به کالای خارجی بسیار پایین تر است، زیرا از فولاد ایرانی برای ساخت استفاده می‌کنیم. برای استفاده از برخی موارد مانند آدابتورها و محافظ‌ها از شرکت‌های همکار که در زمینه ریخته گری داخلی فعال هستند کمک می‌گیریم. تا پیش از به اجبار از محصولات ایتالیایی و چینی استفاده می‌کردیم که از نظر هزینه‌ای مقرون به صرفه نبود.

رئیس هیات مدیره هلدینگ زیگورات در مورد جدیدترین دستاوردهای این شرکت در این دوره از نمایشگاه بیان کرد: متاسفانه محدودیت فضا داشتیم و به همین دلیل امکان رونمایی از برخی ماشین‌آلات برایمان فراهم نشد که هدف ما این است که در نمایشگاه معدن کانمین بتوانیم جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاریم. در این دوره توانستیم ژنراتورها را که جزو کالاهای وارداتی هستند، رونمایی کنیم که بخش باک گازوئیل آنها تولید خودمان بوده و ژنراتور کوپل فابریک از ۵۰KVA تا ۱۱۰KVA موجود داریم. از باکت‌های فول هاردوکس و چکش‌های هیدرولیکی سایز بالا رونمایی کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر انتظار بخش صنعت معدن از دولت چهاردهم عنوان کرد: انتظار ما این است که دولت‌ها خط مشی مشخصی را دنبال کنند. متاسفانه در هر دولتی سلیقه‌ای عمل می‌شود. تولیدکنندگان باید در بخش هایی مربوطه به درستی فعالیت کنند. افرادی که در حوزه دشوار معدن مشغول به کار هستند به دلیل برخی اشتباهات تولیدکنندگان دچار چالش شده تا جایی که مجوز یک معدن باطل می‌شود. فعالیت تولیدکنندگان باید بازنگری و واقعیت سنجی شود. هنر ما باید رقابت چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی باشد.

طاهری با اشاره به آینده روشن بخش معدن در ایران گفت: پیش‌بینی من از آینده صنعت معدن در کشور مثبت است. در ایران به دلیل وجود سنگ آهن، مس، کانی و آلومینیوم که در حجم زیاد و عیار بالا موجود است، مسیر روشنی برای توسعه و پیشرفت در این صنعت پیش‌بینی می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر