در گفت و گو با برگزار کننده شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی مطرح شد؛

انتقال دانش، تحولی تازه در صنعت مالی کشور

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتقال دانش، تحولی تازه در صنعت مالی کشور

نمایشگاه صنعت مالی، بستری مهم برای تبادل دانش و تجربیات میان فعالان این حوزه است. این رویداده نه تنها فرصتی برای معرفی تازه‌ترین نوآوری‌ها و فناوری‌ها فراهم کرده، بلکه به ایجاد ارتباطات مؤثر بین سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و متخصصان مالی کمک می‌کند. با حضور کارشناسان برجسته و سخنرانی‌های تخصصی، این نمایشگاه به بهبود سطح آگاهی و مهارت‌های شرکت‌کنندگان پرداخته و این امر می‌تواند به توسعه پایدار صنعت مالی و ارتقاء کیفیت خدمات مالی منجر شود.

در راستای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی به گفت‌وگو صالح سپاسدار برگزار‌کننده این نمایشگاه پرداختیم.

سپاسدار در خصوص ابعاد شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی و تعداد شرکت‌کنندگان این دوره گفت: این نمایشگاه مساحتی حدود ۲۰ هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. از نظر تعداد مشارکت‌کنندگان ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته وجود دارد. مشکلاتی که این رویداد طی چندین سال با آنها رو به رو بوده است شامل عدم ثبات تاریخ و بازه زمانی آن بوده است که این دوره خوشبختانه با همکاری دست اندرکاران و مسئولان در نمایشگاه و سازمان توسعه تجارت، وزارت اقتصاد و اعضای شورای سیاست گذاری، زمان ثابت و مشخصی برای برگزاری این نمایشگاه در امسال و سال‌های آینده اختصاص داده شد.

صالح-سپاسدار

وی در رابطه با ظرفیت ویژه این نمایشگاه بیان کرد: مسئله دیگر در رابطه با این نمایشگاه، موضوع انتقال دانش است. این نمایشگاه نه فقط در ایران بلکه در دنیا، تمرکز ویژه‌ای بر مسئله انتقال دانش از جنس پنل ها، کنفرانس‌ها و مناظره‌ها دارد که البته سال‌های گذشته نیز این موضوع به خوبی توسط تیم برگزاری و مشارکت‌کنندگان پیگیری شد.

برگزار‌کننده شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر برنامه‌های این نمایشگاه برای حمایت از استارتاپ‌ها با توجه به رشد فین تک‌ها توضیح داد: امسال تمرکز ویژه‌ای بر موضوع فین تکت‌ها داریم. مسابقه‌ای با عنوان فین تک کاپ در جریان نمایشگاه امسال برگزار می‌شود که فین تک‌های مربوط به صنایع مالی دعوت، ارزیابی و داوری شده و جوایزی به آنها تعلق می‌گیرد.اتفاق ویژه دیگر مربوط به شانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی، تشکیل دبیرخانه کمیته ملی است. وظیفه این دبیرخانه بررسی امور بخش انتقال دانش و هدایت به سمت مورد نیاز جامعه است. کمیته ملی متشکل است از خبرگان، اساتید و پیشکسوتان مطرح در صنایع مالی و افرادی که در حوزه بورس، بانک، بیمه و فین تک‌ها فعال هستند. قرار بر این است که موضوعات متمرکز بر انتقال دانش را بر آینده پژوهشی متمرکز کنیم.

صالح سپاسدار در ادامه افزود: ایده برگزاری رویداد صنعت مالی، ۱۶ سال پیش پایه‌گذاری شده است. صنعت مالی در واقع صنعتی پیشران است که به باقی صنایع خدمت رسانی می‌کند. بنابراین نمایش توانمندی‌ها و دستاوردها و ابزارهای گسترده‌ای که برای سرویس دهی به کار می‌روند اهمیت ویژه‌ای دارد. به علاوه ظهور و بروز بنگاه‌های ارائه دهنده خدمات در یک فضای گسترده در کنار هم باعث اعتمادسازی بهتری برای بازار هدف می‌شود و در نهایت توانمندی‌های آنها در مقام مقایسه قرار می‌گیرد و مخاطب عام و خاص می‌تواند بررسی کاملی داشته باشد.

وی در ارتباط با نقش نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در توسعه مالی کشور گفت: نمایشگاه‌ها در کشورها توسعه یافته و در حال توسعه به عنوان ابزاری کارآمد برای ایجاد رونق به کار گرفته می‌شوند و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، به ویژه نمایشگاه هایی که به بلوغ رسیده‌اند به این معنا که حداقل یک دهه تجربه موفق برای تمام مخاطبان ایجاد کرده باشند. این یک دستاورد ارزشمند است که طی ده سال تلاش گروهی محقق می‌شود. نمایشگاه‌ها پس از یک دوره بلوغ به سرمایه ملی تبدیل می‌شوند که باعث ایجاد منافع برای اقشار مختلف می‌شود. در نتیجه لزوم حمایت، حفاظت و بهره‌برداری از این رویدادها برای تمامی کشورها مشخص و مبرهن است.

سپاسدار همچنین به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد: موضوع انتقال دانش در نمایشگاه صنعت مالی یکی از اصل‌های این رویداد است. در نتیجه در دو تا سه بخش به صورت دائم در طی چهار روز نمایشگاه، پنل ها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها برگزار می‌شوند. احتمالا حدود ۸۰ تا ۹۰ عنوان رویدادی جانبی در این رویداد بررسی می‌شود. به علاوه در پنل حکمرانی از مسئولان دولتی دعوت می‌شود تا در رابطه با استراتژی ها، موقعیت ها، قوانین و مقررات و برنامه‌های آینده توضیح مبسوط و شفافی ارائه دهند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر