در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان بیان شد:

صنعت ساختمان، نیازمند بازار صادراتی مناسب و قوی

حسنعلی محمدی، عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان در تهران به نیاز این صنعت به تقویت بازارهای صادراتی اشاره داشت.

صنعت ساختمان، نیازمند بازار صادراتی مناسب و قوی

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در آیین افتتاحیه نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: پیش از افتتاح با تعدادی از شرکت های حاضر در نمایشگاه صحبت کردم و شرکت ها تقاضا داشتند که بازار صادراتی در این حوزه باید تقویت شود. تولیدکنندگان ما می توانند نیازهای داخلی بازار را پوشش دهند ولی میزان مازاد رو باید بر اساس سیاست های کشوری به کشورهای دیگر صادرات داشته باشیم. درهمین خصوص معاونت اقتصادی در وزارت امورخارجه تشکیل شده و من در کمیسیون های مختلف که با آقای عراقچی دیدار داشتم، از ایشان درخواست کردم تا این معاونت تقویت شود. 

وی در ادامه مبحث بازارهای صادرات در صنعت ساختمان بیان کرد: پیش از این ما اعلام آمادگی کردیم در جهت رشد سازوکار صادراتی در زمینه صنعت ساختمان در کمیسیون صنعت و معدن در خدمت هستیم تا تمامی نیازهای تولیدکنندگان را فراهم نماییم. 

حسنعلی محمدی

محمدی در ادامه به دو مشکل اصلی تولیدکنندگان در حوزه صنعت ساختمان پرداخت و اعلام کرد: همچنین تولیدکنندگان در زمینه نقدینگی و مالی دچار مشکل هستند که باید برای این موضوع هم فکر شده و سازوکار مناسب با آن ترسیم شود تا دست تولیدکننده باز باشد. مشکل دیگر این است که تولیدکننده 90 درصد فرایند را در داخل انجام می دهد اما می بینیم که بازهم برای 10 درصد از فرایند تولید وابسته به واردات هستیم. 

وی گفت: امیدواریم که وزیر محترم صمت که تحصیلات خودشان نیز در زمینه مهندسی تکنولوژی است، روی این مبحث تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین نیاز است تا با گروه های صنعتی در دنیا مشارکت کرده و فناوری های روز دنیا را بتوانیم در داخل داشته باشیم. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر