در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان مطرح شد؛

اعتراف خارجی‌ها به توانمندی‌های صنعت ساختمان ایران

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: نمایشگاه صنعت ساختمان بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور به حساب می آید که ۲۴ امین دوره آن امسال برگزار و تمام تولیدکنندگان حوزه ساختمان و صنایع وابسته در نمایشگاه امسال حضور داشتند.

اعتراف خارجی‌ها به توانمندی‌های صنعت ساختمان ایران

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان امروز ۱۱ شهریور ماه با حضور بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاونان وزارتخانه های اقتصاد و رفاه، برخی اعضای هیات رئیسه و معاونین اتاق تعاون ایران، جمعی از تولیدکنندگان برتر حوزه صنعت ساختمان برگزار شد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست  ضمن آرزوی قبولی عزاداریهای خامس آل عبا(ع) و تسلیت ایام سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)و شهادت امامین حسن مجتبی(ع) و علی ابن‌ موسی الرضا(ع) و گرامیداشت هفته تعاون، به حاضرین در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان خیرمقدم گفت و از حضور احمد میدری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان میهمان ویژه این مراسم قدردانی کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: نمایشگاه صنعت ساختمان بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی کشور به حساب می آید که ۲۴ امین دوره آن امسال برگزار و تمام تولیدکنندگان حوزه ساختمان و صنایع وابسته در نمایشگاه امسال حضور داشتند.

رئیس اتاق تعاون ایران بیان داشت: بالغ بر ۸۵۰ شرکت بزرگ و اصلی کشور در این رویداد بزرگ حاضر بودند که از این میان ۸۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت از کشورهای خارجی حاضر بودند.

وی ادامه داد: بازدیدکنندگان تخصصی و عمومی و همچنین هیئت های تجاری تخصصی از کشورهای مختلف جهانی طی ۴ روز برگزاری این رویداد از آن بازدید داشتند. طبق آماری که در اختیار داریم بالغ بر ۲۰۰ نفر در قالب هیئت های تجاری از کشورهای خارجی از سالن های نمایشگاه بازدید داشته اند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به بازخوردهای بازدیدکنندگان خارجی بیان داشت:با بررسی های انجام شده بازدیدکنندگانی که از کشورهای دیگر برای بازدید از این رویداد آمده بودند، بر کیفیت بالای محصولات ساختمانی در ایران تاکید و اذعان داشتند تولیدات ایرانی نسبت به دیگر نمایشگاه هایی که بازدید داشتند، جذابیت بالاتری برای آن ها داشته است.

عبداللهی در ادامه مراسم اختتامیه ابراز داشت: در نمایشگاه امسال ۴ دوره آموزشی در حوزه های مختلف، بازدید هیات های تجاری و جلسات B2B برای شرکت ها با هیئت های تجاری و بازدیدکنندگان خارجی برگزار شد. همچنین هیات هایی برای استفاده از دانش فنی مهندسی ایرانی در این رویداد حاضر بودند.

وی افزود: روز گذشته با یکی از این هیئت های تجاری عراقی به تفاهمی برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی ها به تفاهماتی رسیدیم تا با استفاده از مصالح ایرانی این واحدها ساخته شوند. وی ادامه داد: امیدواریم که فاز اول این پروژه تا سه ماه آینده با ۵۰ هزار واحد آغاز شود. همچنین با عمان تفاهم هایی داشتیم تا مشابه این نمایشگاه را در مسقط برگزار کنیم.

عبداللهی ضمن ابراز امیدواری در مورد افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات داخلی با برگزاری چنین رویدادهایی بیان داشت: در کل این رویداد به تمامی اهدافی که تعیین شده بود رسیده و دستاوردهای کاملی داشت که امیدواریم تا در سال های آینده نیز با قدرتی بیشتر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: رویداد امسال نزدیک به ۲۰ درصد از نظر شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان رشد داشته است و رونمایی و ارایه جدیدترین محصولات، تولیدات، فناوری‌ها و دستاوردهای صنعت ساختمان و همچنین حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بود.

باید از ظرفیت بخش تعاونی وخصوصی برای دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی استفاده شود

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به شرط توسعه این صنعت، گفت: بخش خصوصی صرفا منتقد نیستند بلکه به شکلی خواهان تغییر در جهت مثبت هستند. تاکید بر این است که دولت چهاردهم بحث بهبود محیط کسب و کار را که از دولت‌های قبل آغاز شده، به طور جدی پیگیری کند. وی ادامه داد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد جدیدی را مد نظر داریم که رابطه ما را با فعالان بخش اقتصادی تغییر می‌دهد. سازمان تامین اجتماعی به دنبال رونق اقتصادی در کلیه بخش‌ها است.

وی در ادامه افزود: ما در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتری با عنوان پایدارسازی مشاغل داریم. برخی سازمان‌ها بیشتر بر موضوع وصول درآمد متمرکز هستند، به این معنا که چطور می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند. در واقع این درآمد باید درآمد بلندمدت باشد. اگر در کوتاه مدت شما حق بیمه بیشتری را وصول کنید، اما بنگاه‌ها با مشکلات بیشتری رو به رو شوند به این معناست که ما آینده خود را به زمان حال فروخته‌ایم و نمی‌توانیم منافع بلند مدت مردم و سازمان‌ها را تضمین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم عنوان کرد: قاعده بر این است که کارگران برای دریافت دستمزد بیشتر و کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کمتر چانه زنی می‌کنند، اما درکی که از بهره روی نیروی انسانی و نقش کارگران در بهره روی داریم ما را به این سو می‌کشاند که به هر دو طرف مسئله نگاه کنیم. وی افزود: ما واحدهای کارآمدی داریم که در اقتصاد موظف به حمایت از آنها هستیم. باید فرصتی برای حمایت از بنگاه‌های ضعیف ایجاد کنیم، اما این حمایت زمان‌بر و مشروط است. در واقع ما در دو راهی بین منافع بلند مدت کشور و منافع یک بنگاه خاص، باید منافع بلند مدت و همگانی مردم را انتخاب کنیم.

میدری در رابطه با برنامه وزارت کار برای دیجیتالی کردن واحدها مسکونی بیان کرد: یکی از ماموریت هایی که درحال‌حاضر از سوی دولت به ما داده شده است، با توجه به اینکه ۶۰۰ شرکت زیر مجموعه وزارت کار هستند، این است که تاثیر منفی قطعی برق و گاز را نشان دهیم و زمینه‌های بهبود آن را فراهم کنیم. بخش تعاون یک ظرفیت مناسبی برای ایجاد نیروگاه‌ها و دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی دارد. ما بیش از ۳۴ میلیون واحد مسکونی داریم، اما فقط یک میلیون از این واحدها دیجیتال هستند.

او در ادامه اضافه کرد: اخیرا جلسه‌ای با معاونت تعاون با افراد فعال در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها برای دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی داشتیم. بنابراین این رویداد، قدمی است که ما می‌توانیم از طریق آن ارتباط گسترده تری با واحدهای تعاونی و بخش خصوصی در حوزه ساختمان داشته باشیم که در این مسیر به یک سازمان منسجم نیازمندیم. این سازماندهی باید به شکلی باشد که مشکلات موجود برطرف شوند و پیشنهادات موثر در این حوزه به مرحله اجرا برسند.

تولیدکنندگان ایرانی رهبران نهضت اقتصادی

آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان گفت: تولیدکنندگان ایرانی می توانند با ایجاد یک تعاون اساسی به رهبران یک نهضت اقتصادی در کشور تبدیل شوند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در این جلسه با طرح پرسش‌ هایی اساسی، ابعاد مختلف موضوع جهانی شدن را مورد بررسی قرار داد و ضمن تأکید بر ضرورت تطبیق اقدامات با مقیاس جهانی، گفت: این سؤال مطرح است که آیا ما امروزه توانایی اجرای پروژه ‌های بزرگ در سطح بین ‌المللی را داریم

وی در ادامه به اهمیت هم ‌افزایی و بهره ‌گیری از تمام ظرفیت‌ های موجود تاکید کرد و گفت: آیا تولیدکنندگان ما به طور کامل از توانمندی ‌های خود و سایرین آگاه هستند؟ آیا آن‌ ها برای اجرای پروژه ‌های بزرگ، همکاری لازم را با یکدیگر برقرار می‌کنند؟

عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: برای دستیابی به اهداف جهانی شدن، نیازمند یک برنامه ‌ریزی دقیق و جامع هستیم که در آن تمام بخش‌ های صنعت و تولید کشور با هم ‌افزایی و همکاری، به سمت اجرای پروژه‌ های بزرگ و پیچیده حرکت کنند.

آقای محمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت ریسک ‌پذیری در حوزه تولید، به تشریح مفهوم بهره‌ وری پرداخت و گفت: بهره ‌وری معنای خاص خود را دارد و به هر اقدام یا فعالیتی که منجر به سود شود نمی‌توان بهره‌وری اطلاق کرد.

وی در ادامه گفت: اگرچه نرخ رشد ۸ درصد یک هدف بسیار مهم و قابل تحسین است، اما دستیابی به این هدف مستلزم ایجاد تغییرات اساسی در رویکردهای فعلی است. به عنوان مثال آیا در شرایط کنونی طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در سال قابلیت عملیاتی شدن دارد؟

آقامحمدی با نگاهی امیدوارانه به آینده تولید در کشور، بر قابلیت ‌های بالای تولیدکنندگان ایرانی تأکید کرد و گفت: تولیدکنندگان ایران می ‌توانند جایگاه خود را در دنیا ارتقا دهند اما رسیدن به این هدف مستلزم آن است که تمام واحدهای تولیدی به یک واحد منسجم تبدیل شوند و از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان گفت: تولیدکنندگان ایرانی می توانند با ایجاد یک تعاون اساسی به رهبران یک نهضت اقتصادی در کشور تبدیل شوند. به طور حتم این نهضت تاثیر به سزایی در وضع اقتصاد ایران و معیشت مردم خواهد داشت.

در پایان مراسم اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، از برترین تولیدکنندگان و تعاونی ها و مشارکت کنندگان با اهداء لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است،بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از ۸ الی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط اتاق تعاون ایران، برپا شد و ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده بودند.


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر