اعتلای حوزه معدن کشور با برگزاری این نمایشگاه

جلسه کمیته برگزاری نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات با حضور مهندس گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزار شد.

اعتلای حوزه معدن کشور با برگزاری این نمایشگاه

در این جلسه نمایندگان خانه معدن، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی، استانداری، انجمن شرکت های صنایع سرب و روی و صمت حضور داشتند.

زنجیره تامین و ارزش در برگزاری نمایشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

مهندس گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه بر تقویت کیفی برگزاری نمایشگاه ها در استان زنجان تاکید کرد و گفت: هر صنعتی می تواند در نمایشگاه موفق عمل کند با شرط اینکه بتواند به زنجیره تامین و ارزش توجه کند. برگزاری صرف نمایشگاه نباید برای ارائه محصولات باشد و باید مسائل مربوط به زنجیره تامین مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سرب و روی حضور بخش های مختلف و ارائه حوزه هایی همچون HSE، ایمنی و... ضروری است، تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در سردهات و جاده اختصاصی که ایجاد شده و... به مردم و تشریح اقداماتدر این حوزه بسیار راهگشا است. توضیح و ارائه اقدامات و واقعیت های حوزه های سرب و روی در نمایشگاه معدن می تواند در قضاوت صحیح افکار عمومی موثر باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه نباید صرفا دنبال عرضه محصولات در نمایشگاه باشیم، افزود: باید در زنجیره های مشخص و خاص تولیدی ایده ها و راهکارهای کلیدی ارائه شود و احساس نیازها و ارتباطات در این راستا مهم است. حضور شرکت های مهم ساخت ماشین آلات معدنی در نمایشگاه فرصت مغتنمی بوده و باید این حوزه را تقویت کرد. حضور گروهی افراد در نمایشگاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه خانه معدن، شرکت شهرک های صنعتی و... با این رویکرد جمعی حضور داشته باشند موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید مدل ورود خود به نمایشگاه را تغییر دهیم، اظهار کرد: کاهش هزینه ها و حضور جمعی در این راستا موثر است. باید زمینه حضور مجموعه های ماشین سازی بزرگ را به استان فراهم کنیم.

زنجان یکی از قطب های مهم معدنی کشور است

بندرچی، مجری نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات در این جلسه با بیان اینکه زنجان یکی از قطب های مهم معدنی کشور است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه معدن در استان زنجان با توجه به جایگاه این استان در حوزه معدن باید در سطح بالایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بحث زنجیره تامین و زنجیره ارزش  و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر در حوزه معدن حائز اهمیت است، تاکید کرد: توسعه بازار و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری از اهداف مهم این نمایشگاه خواهد بود.

مجری نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات با اشاره به اینکه در سومین سال متوالی در استان زنجان برای برگزاری نمایشگاه هستیم، خاطرنشان کرد: تا به این لحظه ۵۲ مشارکت کننده از سراسر کشور برای نمایشگاه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶شرکت از استان زنجان است. هدف کار موثر و اعتلای حوزه معدن کشور و استان زنجان است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها