در گفتگوی تیترکوتاه با مدیرعامل نمایشگاه زنجان مطرح شد؛

نمایشگاه صادرات به روسیه پنجره ای جدید برای توسعه تجارت کشور

قندیلی گفت: برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه ایده ای جدید در صنعت نمایشگاهی به حساب می آید که می تواند یک فضای ذهنی بهتر را به منظور گسترده شدن فرصت تجارت با روسیه فراهم کند.

نمایشگاه صادرات به روسیه پنجره ای جدید برای توسعه تجارت کشور

نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان زنجان (کاسپین) برگزار خواهد شد. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون اهمیت برگزاری این رویداد گفتگویی را با سیدرضا قندیلی مدیرعامل این مرکز نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

بریم روسیه...

قندیلی در این گفتگو اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه با شعار «بریم روسیه...» با هدف شناسایی بسترهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران به روسیه و با حضور متفاوت هیئت های تجاری گسترده روسی طراحی و برنامه ریزی شده است. در همین رابطه ما برای اولین بار در کشور استان زنجان را به عنوان پایلوت تجارت با روسیه با موضوع نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه تعریف کردیم. ما شرکت هایی را به منظور حضور در این نمایشگاه دعوت می کنیم که مزیت های صادراتی به روسیه را خواهند داشت. ما بیش از برگزاری این نمایشگاه، هیئت های تجاری حاضر در این رویداد را مشخص خواهیم کرد. به عبارتی ما قبل از برگزاری نمایشگاه مطلع خواهیم بود که چه نفرات، گروه ها و شرکت هایی به عنوان هیئت تجاری خریدار یا همکار در قالب بازدیدکننده در این رویداد حاضر خواهند شد.

IMG_20230820_174750_760

وی افزود: جلسات ویژه B۲B و بازدیدهای ویژه صنعتی برای این هیئت ها در نظر گرفته خواهد شد تا صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی مزیت های صادراتی خود را به خریداران روس عرضه کنند. در بسیاری از نمایشگاه هایی که در کشور برگزار می شود غرفه دار و بازدیدکننده پیش از برگزاری نمایشگاه هیچ اطلاعی از یکدیگر ندارند و زمانی که در نمایشگاه حاضر می شوند از توانمندی، کیفیت و تخصص و سایر جزییات یکدیگر مطلع می شوند. بنابراین باید تغییراتی در نحوه برگزاری رویدادها ایجاد شود. نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه نیز در راستای برخی از نمایشگاه ها مانند رویدادهای صادرات به پاکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و...  که در کشور تعریف شده است برگزار خواهد شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان زنجان جزو ۴ مرکز ثبت شده در سازمان توسعه تجارت است که توانمندی برگزاری نمایشگاه های خارجی را دارد و از طرفی در بانک مجریان نمایشگاهی نیز قرار دارد، سایت نمایشگاهی استان درخواست برگزاری این نمایشگاه را به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد و مورد موافقت قرار گرفت. این نمایشگاه در کارگروه توسعه صادرات استان زنجان نیز مصوب شده است که در همین رابطه از استاندار،‌ ریاست سازمان صمت و اتاق بازرگانی این استان به منظور مساعدت به منظور برگزاری این رویداد تشکر می کنیم.

پوشش نیازمندی های شرکت های روسی

قندیلی در ادامه افزود: یکی از برنامه های مهم ما این است که موفق شویم مشارکت کنندگانی را در گروه های کالایی متعدد که مزیت های صادراتی داریم به این نمایشگاه دعوت کنیم تا بتوانیم سطح نیازمندی شرکت های روسی را به لحاظ تامین کالاهای مورد نیاز آنها را پوشش دهیم. در همین رابطه مذاکراتی را با اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه،‌ نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان، شرکت شهرک های صنعتی ایران و... ترتیب دادیم تا بتوانیم تمامی زیرساخت ها را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه صرفا مختص به استان زنجان نیست، تصریح کرد:‌ این نمایشگاه به صورت کاملا بین المللی و در راستای اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی در شمالغرب کشور برگزار خواهد شد. استان زنجان در نقطه کانونی شمال غرب کشور قرار گرفته است. نیمی از جمعیت ایران در شمال غرب کشور هستند. ۷ استان در اطراف استان زنجان قرار دارند که همه آنها به صورت یکسان با شهر زنجان فاصله دارند. این موضوع یک مزیت بسیار بزرگ برای این استان به حساب می آید. از طرفی استان زنجان با عنوان یک پایگاه لجستیکی بسیار خوب شناخته می شود؛ چرا که به عنوان یک محور کریدوری شمال به جنوب و  بالاعکس، شرق به غرب و بالعکس نقش آفرینی می کند.

برنامه های جانبی

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی زنجان همچنین خاطرنشان کرد: خدمات متعدد و متفاوتی را برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه تعریف کرده ایم. سیاست ما به گونه ای خواهد بود که بازدیدکنندگان روس در ایام برگزاری این نمایشگاه بتوانند آنچیزی که لازم دارند را به سادگی و سهولت دریافت کنند. از طرفی ما برنامه ریزی کرده ایم که توسط کارگروه هایی در حوزه های مختلف پاسخگوی سوالات هیئت های تجاری روس باشیم. یکی دیگر از برنامه ریزی های ما دعوت از اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر به منظور همفکری با آنها برای افزایش توان لجستیکی ایران برای صادرات به روسیه خواهد بود.

قندیلی همچنین گفت: زمینه کلی فعالیت ما بسترسازی برای توسعه تجارت با روسیه خواهد بود. در همین زمینه اتاق مشترک ایران و روسیه، اتاق تهران، اتاق زنجان، سازمان ها و تشکل های متعدد و... نیز اعلام آمادگی کرده اند. بنابراین می توان گفت همه چیز برای افزایش سطح صادرات ایران به روسیه آماده است. گفتنی است ما تلاش کرده ایم در این نمایشگاه در حوزه های مختلفی مانند رسانه، موضوعات چاپی مانند کاتالوگ ها، اطلاع رسانی، نمایش توانمندی ها و... دستورالعملی را برای غرفه داران تعریف کنیم تا مشارکت کننده ما با صرف هزینه کمتری نسبت به اعزام تیم بازاریابی خود به روسیه بتواند در همین نمایشگاه بازاریابی خود را انجام دهد.

وی در پایان گفت: برگزاری این نمایشگاه یک ایده جدید در صنعت نمایشگاهی به حساب می آید که می تواند یک فضای ذهنی بهتری را به منظور گسترده شدن فرصت تجارت با روسیه فراهم کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر