اختصاصی «تیتر کوتاه»؛

نمایشگاه شهر آفتاب وارد بورس می شود؟

معاون شهردار تهران گفت: باید با ظرفیت سازی مناسب، شهر آفتاب را وارد بازار سرمایه کنیم تا بتوان از ظرفیت های بورس نیز برای توسعه این مجموعه استفاده کرد.

نمایشگاه شهر آفتاب وارد بورس می شود؟

جلسه شورای راهبردی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب امروز ۸ شهریور ماه در محل ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد.

تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به هاب کشور و منطقه

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در این نشست، اظهار داشت: تبدیل نمایشگاه ها به هاب کشور و منطقه یکی از برنامه های اصلی شهردار محترم تهران در این دوره  است. ما باید زنجیره تامین را (بر اساس مطالعات انجام شده) در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب محقق کنیم؛ چرا که زیرساخت های مورد نیاز این امر در این مجموعه نمایشگاهی وجود دارد.

وی افزود: تمام الزامات زنجیره تامین اعم از فرودگاه، شهرک صنعتی، مجموعه نمایشگاهی، بندر خشک، گمرک و... در منطقه بخش آفتاب تهران وجود دارد. بنابراین این منطقه می تواند یک شاهراه مهم در حوزه اقتصاد و تجارت کشور باشد. برای رسیدن به هدفگذاری اصلی شهرداری در خصوص نمایشگاه ها الزاماتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.

لطف- الله -فروزنده

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مسائل پیش روی منطقه ویژه اقتصادی آفتاب باید پیگیری و حل و فصل شوند. گفتنی است گمرک، وزارت راه و شهرسازی و برخی دیگر از دستگاه های اجرایی آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

ضرورت توسعه شهر آفتاب

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت توسعه شهر آفتاب تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نگاه ما این است که در اولین فرصت شهر آفتاب به وسیله بخش خصوصی اداره شود. اصولا شهرداری تهران اعتقادی به بنگاه داری ندارد. شهرداری موظف است با فراهم کردن بستر، فضا را برای فعالیت بخش خصوصی آماده کند. البته گام هایی نیز در این زمینه برداشته شده است.  

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: ما نباید شهر آفتاب را فقط به چشم نمایشگاه ببینیم. بلکه باید دیدگاه ما نسبت به این شهر، شهری تفریحی با تنوع های مختلف باشد تا همشهریان و افرادی که از شهرستان ها و حتی خارج از کشور وارد این شهر می شوند بتوانند اوقات فراغت خوبی را در این منطقه سپری کنند.

فروزنده در ادامه عنوان کرد: باید با ظرفیت سازی مناسب، شهر آفتاب را وارد بازار سرمایه کنیم تا  بتوان از ظرفیت های بورس نیز برای توسعه این مجموعه استفاده کرد. البته اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است تا بتوان این مهم را به سرانجام رساند.

حمایت ویژه شورای شهر از شهر آفتاب

وی همچنین گفت: شورای شهر نیز حمایت خاصی از نمایشگاه شهر آفتاب دارد. در تغییرات اساسنامه شهر آفتاب اختیارات بسیار وسیع و گسترده ای به هیئت مدیره و مدیرعامل مجموعه شهر آفتاب داده شده است. این موضوع نشان از دغدغه مندی اعضای شورای شهر تهران نسبت به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: صرفا هدفگذاری کفایت نمی کند؛ بلکه باید برای رسیدن به این اهداف برنامه های عملیاتی مدون و ویژه ای را پیش بینی کرد و بر اساس آن حرکت کرد. سپس باید این برنامه ها را رصد کرد. نباید فراموش کرد که شهر آفتاب دارای ظرفیت های بسیار زیادی مانند وجود حرم مطهر امام (ره)، قرارگیری در ورودی تهران، زمینه های توسعه و... است تا این منطقه به یکی از شهرک های مهم تفریحی استان تهران تبدیل شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها