برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

استقبال بزرگان معدنی کشور از نمایشگاه زنجیره فولاد و مس

امیرتیموری گفت: چهارمین دوره از نمایشگاه زنجیره فولاد و مس با استقبال خوبی از سوی مشارکت کنندگان مواجه شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ در این رویداد نمایشگاهی حضور خواهند داشت.

استقبال بزرگان معدنی کشور از  نمایشگاه زنجیره فولاد و مس

چهارمین نمایشگاه زنجیره تامین فولاد، مس، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و فلزات آهنی و غیر آهنی کرمان از ۲ تا ۵ دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کرمان برگزار خواهد شد. پیرامون جزییات برگزاری این رویداد نمایشگاهی گفتگویی را با بردیا امیرتیموری دبیر برگزاری این نمایشگاه ترتیب داده ایم.

جزییات برگزاری نمایشگاه

امیرتیموری در گفتگو با خبرنگار تیتر کوتاه گفت: این چهارمین دوره از این نمایشگاه است که در کرمان برگزار می شود.  ۳ دوره قبلی این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه زنجیره تامین فولاد یا سیمکس برگزار می شد و از این دوره با توجه به اینکه نگاه ویژه به زنجیره تامین مس در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته این موضوع از این دوره به نمایشگاه اضافه شده و از امسال با عنوان سایس (sice) برگزار خواهد شد.

بردیا-امیرتیموری

وی یادآور شد: استان کرمان غنی‌ترین منابع مس کشور را دارد و نخستین استانی است که در آن به شکل رسمی و حرفه‌ای معدنکاری و استخراج مس در این ابعاد انجام شده است.

امیر تیموری در رابطه با جزییات این دوره از این رویداد بین الملی گفت:  دوره چهارم این نمایشگاه در سایت نمایشگاه بین‌المللی کرمان در ۳ سالن نمایشگاهی و در فضای  نزدیک به پنج هزار و پانصد متر مربع  برگزار خواهد شد. همچنین در فضای غیر مسقف این سایت نمایشگاهی نیز حدود شرکت‌های مختلف در فضایی بالغ بر  دو  هزار متر مربع تجهزات و ماشین‌آلات مرتبط خود را به نمایش می‌گذارند.

 دبیر نمایشگاه سایس افزود: این نمایشگاه  با استقبال خوبی از سوی مشارکت کنندگان  مواجه شده  و بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون  شرکت مس ملی ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین، شرکت فولاد هرمزگان جنوب ، هلدینگ میدکو که جزو ۱۰ شرکت برتر بورس کشور هستند و بسیاری از سایر شرکت های بزرگ  بورسی در آن حضور دارند.  از سوی دیگر بسیاری از تامین کننده‌های کالاها و سازندگان قطعات مورد نیاز شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی هم در این نمایشگاه حضور دارند.

برنامه های جانبی نمایشگاه

وی افزود: در ایام نمایشگاه کنفرانس‌های جانبی در کنار نمایشگاه در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کرمان برگزار می‌شود.

امیر تیموری با اشاره به ظرفیت‌های شهر کرمان بیان کرد: کرمان به عنوان معدنی‌ترین استان ایران شناخته شده و در حدود ۲۵ درصد منابع معدنی ایران در  کرمان قرار دارد و ۵۵ درصد سنگ آهن  کشور در کرمان تولید می‌شود. همچنین نخستین استانی که مس در آن استخراج و بهره‌برداری شد همین استان بود و بیشترین پهنه‌های کانی مس هم در استان کرمان قرار دارد. با توجه به اینکه ۳ مجموعه بزرگ یعنی منطقه گل گهر و مس ملی شامل دو منطقه سر چشمه و مس خاتون آباد در شهر بابک و هلدینگ مدیکو که در شهرستان‌های مختلف فعالیت دارد، در کنار دیگر شرکت‌ها رشد صنعت فولاد در استان کرمان شتاب فزاینده‌ای به خود گرفته است و این استان را به قطب  صنعت فولاد و مس کشور تبدیل کرده است .

ظرفیت های استان کرمان برای برگزاری این نمایشگاه

رییس هیات مدیره شرکت توسعه تجارت ارت مجری رویداد زنجیره تامین فولاد و مس کرمان یادآور شد : موقعیت استان کرمان با توجه به اینکه در مسیری مواصلاتی مرکز کشور بوده  و نزدیک به دریاهای آزاد است برای معدن کاری دارای موقعیت ویژه ای است. کرمان منابع زیرزمینی سنگ آهن و مس و سایر کانی ها را دارد که راه توسعه صنایع پایین دستی صنایع معدنی را در استان ساده کرده و توان جذب سرمایه گذاری بالایی را  برای این حوزه فراهم آورده است که برگزاری نمایشگاه می تواند بسیاری را با این حوزه های سرمایه گذاری آشنا کند. این موضوع برای شرکت‌های خارجی و داخلی جذاب است تا مراودات تجاری خود را با ۳ شرکت میدکو، گل گهر و مس ملی در بستر نمایشگاه زنجیره تامین فولاد و مس افزایش دهند.

این فعال حوزه نمایشگاهی در پایان تصریح کرد: نمایشگاه معدن کرمان  که همه ساله برگزار می‌شود با توجه به فضای کم سایت نمایشگاهی کرمان پاسخگوی نیاز تمام علاقمندان به حضور در نمایشگاه  نیست و بسیاری از شرکت‌ها حضور در نمایشگاه زنجیره تامین فولاد و مس را  انتخاب می‌کنند و این رویداد در حقیقت تکمیل کننده نمایشگاه معدن کرمان است .

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها