دفاع تمام قد مخبر از فرهنگیان

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

دفاع تمام قد مخبر از فرهنگیان

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر روز گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاشها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفتها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روشهای نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می توانیم گامهای مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه های مرتبط برنامه ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع تر تدوین شود به نحوی که ضمن بسیج امکانات دولت و انجام وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    تا دلت بخواهد از گذشته تا کنون همه مسوولان از معلم وکار گر حمایت زبانی کردند ولی در عمل ضعیف ترین قشر های جامعه هستند

  • دکتر معلم زیر خط فقر

    هدف شما از فقیر نگاه داشتن معلم پخش و بازتولید افسردگی در جامعه در درجه اول و عقب ماندگی علمی کشور در درجه دوم است

  • ناشناس

    خخخخ زهی خیال باطل این آدم هیچ کاری برای هیچ قشری نمیکنن همین جناب مخبر اگه با واردات خودرو دست دوم مخالفت نمی‌کرد الان خودش به نوعی کمک به معلم کارمند کارگر بود

  • ناشناس

    تمام قد یا نیم قد مخبر برای سفره من بازنشسته که دوساله منتظرم بدهی ۴ تومنی بدهند به چه دردی می اید

  • معلم

    جناب رئیسی شما اول معوقات ۷سال قبل هزینه انتقال‌ بده و معوقه رتبه‌بندی ۱۴۰۰و...
    بعدا بگو بهره وری...
    دروغ بس است لطفا

  • رضا

    دروغ میگه

  • ناشناس

    ضد معلم ترین وزیر اموزش پرورش طی صد سال اخیر در کل دنیا صحرایی

  • سید علی اصغر

    سلام
    وام ۳۰ میلیون تومانی بعد از یک سال بازنشستگی رو که خودشان قانون کردند .الان سه ساله بازنشسته شدیم هنوز ندادند

  • نامی

    با سلام وصلوات بر محمد و آل محمد
    جنا آقای ییس جمهوری اسلامی ایران شما که نزدیک ۳ تمام رئیس جمهورید
    چرا یک بار هم.که شده نامی. از بازنشستگان از جمله فرهنگیان نکردید
    فرهنگیان نکردید

    • شهروند

      شما که معلمی چرا املاء شما همش غلطه ؟
      ابروی هرچه معلم بردی .

  • محمد صادق

    سلام
    به معیشت معلمان برسید
    دانشگاه فرهنگیان را تعطیل کنید
    بگذارید جوانان مملکت در گروه های آموزشی دانشگاه های معتبر و استاندارد که بسیار هم صندلی خالی دارند تحصیل کنند و معلم با سواد شوند.
    هزاران شعبه پیام نور و آزاد و فنی حرفه بس نبود که جوانان بی سواد و بی مهارتی بار آوردند

  • احد

    سلام و ادب
    لطفا فکری به حال ما نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش کنید،
    با تشکر

  • معلم خر

    دو صد گفتار نیست چو نیم کردار.....حرف مفت زدند و می زنند و خواهند زد.......
    پول صندوق ذخیره فرهنگیان بیسواد به صورت وام مسکن بلند مدت بدن هیچی نمی خواییم.پول خود فرهنگیان بیسواده

  • محمدرضا

    اتاق فکراین حضرات نابود کردن معلم وگسترش بی سوادی درجامعه می باشد

    • ناشناس

      دولت سیزدهم یه رتبه بندی ناقص اجرا کرد و به بهانه ی همین رتبه بندی بی سر ودم فرهنگیان را از فپق العاده خاص و ویژه محروم کرد.
      مطالبات معوق رتبه بندی راهم که هنوز پرداخت نکردن ،پس لطفاً شعار ندین و افکار اجتماعی را هم نسبت به فرهنگیان حساس وبدبین نکنید.

  • آ.ک

    با سلام ما حقالتدریسها هم چشم امیدمان شماست برای ما هم تصمیم بگیرید
    ودوباره دعوت بکار شویم خواهش میکنیم ابلاغ بکار گیری ما به همه استانها ارسال شود با تشکر

  • منصور

    خیلی عالی حرف میزنند ولی حیف که دروغمیگن

  • ناشناس

    حقوق بازنشتگان فرهنگی را پرداخت کنید ،تما اپشن های اجرا نشده را از 400تا 402 جا مانده است،لطفا تا اردی بهشت قسمتی،از حقوق،و در خرداد امید وارم ما باز نشستگان طلبی نداشته باشیم.شما دیدی باز نشستهمهر 401هنوز وام 30مت صندوق را بعد نه ماه دریافت نکرده،و رتبه پنجاه درصد ما نداریم،و حق مدیر و معوق رتبه بندی،همسان،حقوق ایثار گران،و......لطفا بجنبید تا ما مجبور نباشیم خدای نکرده بیایم خیابان.

  • شاهرخ

    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

  • ناشناس

    صرفاباحرف وشعارنمی شودازمعلمان دفاع کردواموزش وپرورش درقهقرابسرمی برد!

  • رحمان

    سلام
    بازهم راجع به پرداخت معوقات رتبه بندی کسانیکه بعداز اعترضات ارتقا یافتند وحکمشان ازنیمه دوم ۱۴۰۰ خورده به زبان نیاآمد.خدایا ....

  • ناشناس

    دشمن سرسخت معلمان و وزارت آموزش و پرورش شخص صحرایی است
    او در دو سال اخیر با استخدام فله ای فرزندان بیسواد ایثارگران پایه های آموزش و پرورش را ویران کرد و پایه های صندلی خودش را محکم..
    دود این استخدام های بدون فکر در سال‌های آینده به چشم ملت می‌رود.

  • ناشناس

    کولر گازی ۶۰ میلیون یخچال ۸۰ میلیون اجاره مسکن ۱۰ میلیون بعد حقوق هم ۱۰ میلیون وای خدا بنازم به این عدالت ...

  • ناشناس

    کلید واژه رییس‌جمهور و معاونش...موتور پیشران...اما در عمل ؟؟؟

  • معلم

    من یک معلم شاغل هستم برای این که هزینه ۱۰ میلیون دندانپزشکی را پرداخت کنم یکماه هست تمام عصرها و روزهای تعطیل اردیبهشت را کلاس خصوصی گرفتم تازه ۷ تومن در آوردم آقای مخبر چکار کردی برای من معلم که من با جون دل برای شاگردهام کار کنم بیمه دانا برای عینک من یک میلیون و هفتصد تومان داد من عینک دو دید را در شهرستان ۳ میلیون و پانصد تومان گرفتم بیمه دانا چه حرف دهن پر کن و تیتر قشنگی تا وقتی که بخاطر نفقه شوهر در اداره زن حق تاهل ندارد حق مسکن ندارد حق فرزند ندارد اگر هزار مخبر هم حمایت کند فایده ندارد معلم زیر خط فقر هست

  • ناشناس

    پایین ترین حقوق درتمام کشور ها فقط ایران هست وحق مآ معلم ها چونکه اتحاد نداریم ونه دانش اموزان وخانواده معلم اتحاد داشته باشیم دیگرمثل مخبرها وعده سرخرمن نمیدن حساب کار به دستشان میاد

  • منتقد

    آقای مخبر به عمل کار بر آید به سخن دانی نیست قبل از شما هم از این حرف ها خیلی زده می شد خیلی گفتن چه کار کردن شما هم لطف کن کمتر دروغ بگو

  • علی رحیمی داربید

    درود.بازنشسته ۱۴۰۱هستم بایست معاون اجرایی ناحیه یک خرم آباد کدملی۴۱۸۹---۶کدپرسنلی ۳۸۰۷--۴۷/ مبتلا به تومورسرطان ۵ماهه تحت شیمی درمانی ام/ هنوز نه صندوق ۳۰م وام به من داده . نه بانک صادرات .به شدت درمنطقه مالی هستم . تازنده ام به دادم برسید .بعداز مرگم نیاز به شماندارم. باسپاس ازمهرتان

  • ناشناس

    فقط با حرف !! اخه من بازنشسته چه جوری با ۱۱ میلیون زندگی کنم گوشت شده کیلیویی یک میلیون و پنجاه
    سی سال ما معلمی کردیم یکبار هدیه روز معلم از دولت نگرفتیم دو سال بازنشسته شدیم هر دو سال به شاغلین چندر غاز دادن

  • ناشناس

    چهل و شش سال است از فرهنگیان در حرف وشعار حمایت کردند اتفاقی نیفتاده نوش داروی بعد از مرگ سهراب به چه درد می خورد 12 سال انتظار برای رتبه بندی در 1400 بازنشسته شدیم به ما نرسید وبا یک دروغ بزرگ که رتبه بندی شامل 1400 هم خواهد شد از سیستم خارج شدیم و آنها هم با این دروغ بزرگ مشروعیت خود را از دست دادند پس هر دو طرف در خسرانیم حیف از این همه زحمت حیف از شهدای و همرزمان عزیزتر از جانمان

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر