تصمیم جدید دولت برای فرهنگیان / به این شرط حقوق کامل می گیرید!

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میزان شهریه مدارس غیردولتی امسال براساس عملکرد تعیین می‌شود گفت: ۳۱ اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی تعیین و ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

تصمیم جدید دولت برای فرهنگیان / به این شرط حقوق کامل می گیرید!

آن طور که مسئولان می گویند برای تسریع در کار و تکریم ارباب رجوع، شهریه مدارس غیردولتی قبل از ابلاغ شهریه نهایی سال بر اساس شهریه سال قبل دریافت می‌ شود.

محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش  با بیان اینکه پیش ثبت نام شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه شورای نظارت سال‌های گذشته، به دلایل تسریع در کار و تکریم مراجعه کنندگان به مدرسه انجام می شود گفت: شرط پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی این است که تا زمان ابلاغ شهریه سال، بر اساس شهریه سال قبل ثبت نام اتفاق بیفتد، شرط دیگر هم این است که به هر دلیلی دانش آموز از ادامه ثبت نام در مدرسه انصراف داد، هزینه اخذ شده عودت داده شود.

وی با بیان اینکه برای امسال فعلا میزان شهریه تعیین نشده است افزود: امسال افزایش هزینه درصدی نیست بلکه براساس عملکرد مدارس و مراکز افزایش می یابد، احتمال دارد شهریه برخی مدارس نسبت به سال گذشته افزایش و برخی ثابت و حتی برخی نیز شهریه کاهشی داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه این گونه نیست هرسال درصدی برای همه مدارس اعلام کنیم ادامه داد: درصد افزایش متناسب با آیتم‌ها و الگوهای شهریه، در هفت محور تعیین می شود؛ امسال هم بازنگری جدی انجام شده و بر این اساس مدرسه به مدرسه و مرکز به مرکز بررسی انجام می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه همین روزها بررسی در حال انجام است گفت: بخشنامه شهریه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغ شده، ۱۰ روز اول توجیه و اقناع برای موسساین است که با فرمت‌های جدید به چه شیوه عمل کنند، ۱۰ روز فرصت وارد شدن به سامانه دارند تا همه اطلاعات مدرسه‌ای را وارد و بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: کارگروه بر اساس مصوبه و ماده ۱۶ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی که مدیر منطقه رئیس کارگروه است با همراهی موسسان و نماینده انجمن اولیاء و مربیان و مسئولان در داخل آموزش و پرورش، معاونین آموزش و پرورشی این شهریه تایید و به استان اعلام می‌شود. در صورت تایید از سمت استان این شهریه در پنل مدیریتی مدرسه برای دید عموم با کد مدرسه و اسم مدرسه ثبت می‌شود که همه این فرآیند تا ۳۱ اردیبهشت مشخص می‌شود.

ساعت تدریس معلمان غیردولتی برای «بیمه» شدن

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حمایت از معلمان مورد غفلت قرار گرفته است عنوان کرد: معلمان بر اساس قانون ۳۰ ساعته شدند و متناسب با ۳۰ ساعت آموزش و تدریس، بیمه کامل می‌شوند و دستمزد ۳۰ ساعت کامل را می‌گیرند.

محمودزاده در خصوص جریمه نقدی مدارسی که بیشتر از شهریه و بیشتر از شهریه فوق برنامه که ۴۰ درصد شهریه است دریافت می کنند عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای تخلف حوزه را داشت در شورای نظارت تصمیم می‌گیریم؛ از حساب مدرسه برداشت می‌شود، طبق ماده ۱۸ تبصره ۲ سهم دانش آموز به خودش داده می‌شود و به خاطر همین تخلف و جریمه بخشی تا صد درصد شهریه را در شورای نظارت در سطح کشور تصمیم گیری خواهیم کرد و برای استفاده در مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات سامانه، ۲۲۵۳ فقره پرونده تخلف از استان‌ها گزارش شده افزود: صددرصد به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مردم با ثبت شکایت در سامانه می توانند تخلفات را گزارش دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در این خصوص به سازمان تامین اجتماعی توصیه شده که همراهی خوبی با این موضوع داشته باشد افزود: با این کار همه معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند و به صورت کتبی و شفاهی به همه موسسان هم ابلاغ شده است.

محمودزاده با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند اظهار کرد: ۸۰ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای آموزشی انعطاف داریم اما در بحث ایمنی با کسی تعارف نداریم عنوان کرد: در مدارس غیردولتی طبق سند تحول بنیادین تنوع محیط یادگیری را می‌پذیریم یعنی دانش آموزی کلاس‌های تئوری را در مدرسه و سالن ورزش را در جای دیگر انجام می‌دهد تا شاداب بیشتری در او به وجود آید.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ایرانی

    آموزش رایگان....

  • پاکنوش تیموری

    با زحمت فراوان دکترا گرفتم. به خاطر شش ماه جبهه وقتی حکم جدید برای مدرک دکترا صادر شد؛ حتی یک ریال به حقوقم اضافه نشد.نفهمیدم جبهه رفتنم اشتباه بود یا ادامه تحصیل. کجاست آن قانونگذار با انصاف.

  • ناشناس

    سلام به نظرشخص بنده زمان ما هیچ پولی برای ثبت نام دانش اموزان که نمیگرفتن بلکه هزینه کمکی هم توسط وزارت اموزش پرورش ان زمان به خانواده ها میشد اون هم خیلی خوب وعالی مخصوصا صبحاته برای تمام دانش اموزان گل ایران چطور میشد اون زمان هزینه اولا نمیدادند برای بجه های خود ولی دولت تمام امکانات را به دانش اموزان میدادتد الان هم در تمام کشورها این چنین هست ولی بعداز انقلاب تا الان چرا خانواده ها برای ثبت نام فرزندان خود پول انجنانی پرداخت کنند با اینکه کشورما روی ثروت خوابیده چرا چرا چرا مقصرخانواده ها هستن وقتی که دولت پول کافی دارد وخرج دانش اموزان نمیکند همین طوری میشود فشارمیاورد به خانواده ها تا بکه دولت پول ندارد مقصرباز خودمردم هستن به ولله اگر همه خانواده ها باهم باشند وبه هیج عنوان ثبت نام نکنند دولت مجبور میشه تمام وکمال خرج تمام بچه هایتون را بده ولی متاسفانه مردم عزیزما هنوز ازخواب بیدارنشدند واین اقایون هم خوب پول های بی زبون را به جیب میزنند پس ای مردم اگاه وهوشیار باشید ثبت نام نکنید بعد نتیجه را خواهید دید خود این اقایون میافتن به التماس

  • محمد مهدی

    کاش دستمزد معلمها رو بر اساس ساعت کار بدهند مثل اساتید دانشگاه یعنی هر ساعتی رفت کلاس دستمزد بگیره نه اینکه ماهانه حقوق بگیره حالا ممکنه یک ماه تو زمستون به علت سردی هوا و آلودگی و برف و بارون ده روز کلاس بره ولی حقوق یک ماه رو میگیره دولت به معلمها ساعتی دستمزد بده حتی ده برابر دستمزد کارگر و قانون کار باز هم به نفعشه الان قبلاً از ۱۵ خرداد مدارس تعطیل بود الان از ۱۵ اردیبهشت بچه ها کلاس نمیرن و معلمها هم از خداشونه به شغل دوم و سومشون برسند و حقوق کامل هم دریافت کنند معلمی در درآمد ترین شغل تو ایرانه الان ی معلم در سال ۲۰۰ میلیون حقوق میگیره بابت حدود ۵۰۰ ساعت تدریس یعنی ساعتی حدود ۴۰۰ هزار تومان کدوم شغل اینقدر درآمد داره کدوم شغل ساعتی ۴۰۰ تومن درآمد داره کاش من هم یک معلم بودم

    • محمد حسین بنی اسد

      من معلمم بیا ب جا من برو سر کلاس حقوق هم سر برج میزنم ب کارتت

    • یزدانی

      جواب کسی که گفته معلما حقوق ساعتی ۴۰۰هزارتومن میگیرن، و گفت که ای کاش من معلم میشدم. خدا رو هزار مرتبه شکر که شما معلم نشدی ، چون وقتی دیدگاهت اینجوری هستش اگر معلم میشدی و مشکلات معلمان را درک میکردی آنوقت طوری نظر مینوشتی که معلمی را بدبختترین شغل اعلام میکردی، نه همشهری ، اینو بچه‌های اول دبستان هم می‌دانند اگر اینطور که شما میفرمایید پس باید معلمان و فرهنگیان جزو پردرآمدترین قشر جامعه می‌شدند. نه مثل منِ معلم بعداز ۳۰ سال خدمت پول خرید ی دارو رو ندارم وباید درد بکشم.معلما عاشقانه کار میکنن،حداقل دیگه دلشان رو بیشتر از این نشکنید. انصاف نیست

    • ۰

      من یک معلمم متوجه شدم شما شکرخوردید بااین همه اطلاعات وارونه

    • ناشناس

      چقدر خوش خیالی خیلیا میخواند انصراف بدند بعد تو آرزو شغل معلمی داری! خیر نداری که اینطور سخنرانی می کنی .. انگار همه فقط با شغل معلمی مشکل دارند ! زیادی حقوق می گیرند زیادی تعطیلات دارند ! ووو ..

    • ناشناس

      کدوم دویست میلیون در سال !! تو که خبر نداری بیخود صحبت نکن!

  • ناشناس

    مدارس غیر دولتی، گران هستند ومدیران آن خود مختار؟! ودانش آموزان آن دراین مراکز، پُر رو و بی تربیت می شوند؟! راین مراکز باید منحل شوند؟! همه دانش آموزان باید درواکز دولتی وبا آموزش رایگان، طبق قانون اساسی،درس بخوانند!!

  • علی

    متاسفم برای طرز فکرتون که میگه حقوقشون زیاده

  • ناشناس

    من با مدرک فوق لیسانس حسابداری درهنرستانهای فنی وحرفه ای غیرانتفاعی شهراصفهان تدریس می کنم وماهیانه نصف حقوق یک کارگر رامیگیرم بیمه هم ندارم درصورتی که کارگران کارخانه های دولتی مانندفولادمبارکه اصفهان وذوب آهن اصفهان ماهیانه سی تاچهل میلیون تومان حقوق می گیرند بیمه وسرویس وناهاروشام وکارانه هم می گیرند.

    تحصیل کردگان ودانشگاهیان نظام به شدت درتنگنای اجتماعی و اقتصادی قراردارند.حقوق که نداریم کاش اقلاحرمتی داشتیم کاش ماموران سپاه بین دانش آموزان بیایندومعلمان باسوادونخبه راشناسایی کنندوازآنهادرسطوح مختلف خدمتگزاری استفاده کنند.چرامیگویم سپاه چون امسال وقتی مدیران هنرستان مامیخواستندمعلمان نمونه راانتخاب کنندافرادی راانتخاب میکردندکه باب میل خودشان باشند.باشندافرادی راانتخاب میکردندکه ضعیف بودندوتوان ارائه مقاله وآثارعلمی رانداشتند.چرادرمملکت مانبایدافرادباسوادحمایت شوند؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سید

    ای ول شمادیگه آخرشین 🤣😆😏مدرسه پول اضافی میگیره،شمابرداشت مکنی براکسری بودجه خودت،😵😆🤣عدل و انصاف میگه باید برگرده به حساب ولی دانش آموز

  • جواد

    طرف نوشته معلمی در سال200م حقوقشه، جناب بنده با 26سال سابقه، لیسانس، تمام در مناطق محروم و روستا، دریافتیم 14م هم نیست، اونوقت شما چطور به 200 رسیدید!!!! بعد اولین باره دیدم شغل معلمی برای یکی آرزوست، هنوز معنی اداره کلاس 30،40 نفره رو نمیدونی، تدریس بماند.

  • ناشناس

    چراتیتراشتباه میزنید کارتون اصلادرست نیست

  • نجمه

    انشالله که رقابت ها برای افزایش حقوق موجب آمارهای ظاهری نشود وبه طورواقعی وبا کیفیت ارتقاء تحصیلی دانش آموزان را فراهم کند
    واین کارموجب نابودی تحصیلی یک نسل نباشد .آمین

  • ناشناس

    سلام. محمد مهدی جان کاش مامان یا بابات معلم بود آن وقت می‌فهمیدی معلمی چه شغلی هستش یا کاش خودت معلم بودی وقتی می آمدی خونه دیگه نمی تونستی حتی کمی وقت برای بچه هات بزاری اگر یه معلم کار نمیکنه نباید همه معلمها را مقصر دونست مگه همه کارمندان و رییسها همش مشغول کارن که انتظار از معلم آنقدر بالا رفته یا بی سوادی که با معلمی مشکل داری یا مغروری فکر می‌کنی فقط با زحمت خودت به جا رسیدی بشین یکم فکرت بکار بنداز ودرست فکر کن

  • ناشناس

    راستی محمد مهدی با این روحیه ای که داری همون بهتر که معلم نیستی چون دانش آموزان را با حرفات بدبخت میکردی

  • ناشناس

    من یک معلم هستم در تمام مدارس کار کردم .به نظرم مدارس دولتی جای هست برای موسسان سودجو .البته بعضی ها .دانش آمورانی .بی تربیت وبی فرهنگ وبیسواد خروجی انهاست .وهر چه دلشان می خواهد .از بچه ها می گیرند ونمرات انها هم تضمینی است .اگر به مدارس دولتی رسیدگی شود خیلی بهتر ورقابت دانش اموزان برای درس خوندن بیشتر است .در مدارس دولتی دکترا وفوق لیسانس ولیسانس است که همه کارشناس ومتخصص وروانشناس هستند .من نطرم این است که اولیا محترم فرزندان خودشان را در مدارس دولتی ثبت نام کنند نتیجه خواهد داشت همه ما در مدارس دولتی در خواندیم .توصیه دیگر یک سوم هزینه غیر دولتی را خرج کلاسهای خصوصی وورزشی وکمک به مدرسه دولتی بکن بعد نتیجه را ببین .گر چه در تمام کشورها اموزش وبهداشت ریگان است

  • علی

    اگر خیلی دوست داری معلم بشی بیا جای من حقوق منم ماهی ۹ میلیون هست

  • فاطمه

    من با مدرک ارشد در یک مدرسه غیر انتفاعی ابتدایی معلم هستم.قبل این همیشه معلم هار‌و خیلی خوشبخت میدونستم.ولی الان هرگز اینطور نیست.درسته حقوق ما خیلییی خیلییی پایینه چون‌غیر انتفاعی هست.‌اما با در نظر گرفتن حقوق حتی ۱۴تومنی‌هم‌ باز میگم بزرگترین ظلم‌ رو در حق معلمان میکنن.امروزه کسی حوصله بچه‌ خودش که معمولا تک‌فرزند رو ندارن چه برسه سروکله زدن با چندین بچه‌با فرهنگ های متفاوت.اونم بچه‌های امروزی!
    دوم مگه کارمندان یکسره و بدون وقفه کار میکنن ساعت مفیدشون‌در ساعت چقدره؟معلم‌ باید مدام‌باد بده،تمربن بده،تمربن تحویل بگیره و...و در قبال همیشه هم اولیا ناراضی و تمام کمبودها به گردن معلم نیفته اما در یک اداره بابت کاری که وظیفه اون‌کارمنده بارها ارباب رجوع دست به سینه ازش تشکر می‌کنه.
    حالا سخترین قسمت اینه که شما میرسین‌خونه‌با یه جسم‌ فرسوده از خستگی تازه باید برگه تصحیح کنی،ازمونک‌،آزمون ارزشیابی,آزمون پایان ماه,طرح درس بعد هزاران کار دیگه انجام بدی.بشخصه‌ منتظرم تعطیل بشه امسال دیگه نرم.هر شب مدام‌سوال طرح میکنم‌ خیلی وقت می‌بره.قبلنا یبار امتحان می‌گرفتم سوالای کلاسیک خودمون مینوشتیم الان این شکلی نیست
    خلاصه دوستان اشتباه فکر نکنین معلمی سخترین کاره و واقعا میگم بنده خسته شدم و دیگه فکر نمیکنم ادامه بدم.خیلییی سخته قسم میخورم
    معمای عزیز واقعا خسته نباشید اجرتون با خدا

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر