حمایت جانانه این نماینده مجلس از فرهنگیان / معلمان، پایه اساسی توسعه و پیشرفت کشور

ماینده مردم کرمان و راور گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، حقوق یک معلم و استاد دانشگاه بیشتر از پزشکان یا افرادی است که در صنعت کار می‌کند ما در برخی جاها در کشور حقوق های نجومی داریم اما برای معلم آن چیزی که باید در نظر گرفته نمی‌شود.

حمایت جانانه این نماینده مجلس از فرهنگیان / معلمان، پایه اساسی توسعه و پیشرفت کشور

محمد مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: مسیر پیشرفت واقعی کشور از آموزش، علم و فناوری عبور می‌کند و در حوزه آموزش نیز مهم‌ترین رکن معلم است. اگر به اهمیت و ارزش کار معلم پی نبریم یا فقط این موارد را در شعار بیان کنیم، کشور دچار چالش خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: روز معلم صرفا نباید محدود به یک گرامیداشت و تبریک باشد لذا در این راستا سعی کردیم تا جایی که ممکن است در کمیسیون اقدامات مهمی انجام دهیم که از جمله آن‌ها تصویب قانون رتبه بندی معلمان و افزایش بودجه آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله تربیت بدنی، پژوهشی و نوسازی و تجهیز مدارس است، هرچند در اجرای رتبه بندی معلمان ضعف‌هایی وجود دارد که انتظار داریم این ضعف ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه کشور با محدودیت هایی مواجه است و نباید گلایه، افزود: اما در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، حقوق یک معلم و استاد دانشگاه بیشتر از پزشکان یا افرادی است که در صنعت کار می‌کند ما در برخی جاها در کشور حقوق های نجومی داریم اما برای معلم آن چیزی که باید در نظر گرفته نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: لذا باید نسبت به تأمین معیشت و تکریم معلم برای فردی که قرار است نسبت به تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین اقدام کند، توجه لازم را داشته باشیم تا کشور در مسیر رشدی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند، قرار گیرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محمد

    وقتی حقوق معلم زیاد باشد پس باسوادترین، نخبه ترین، متفکرترین فرد در کنکور وارد عرصه اموزش و پرورش خواهد شد درک این موضوع اینقد برای مسولین سخت هست، معلم ک بهترین باشد بهترین ها را برای خدمت به کشور اماده خواهد کرد
    فرهنگ سازی خوبی صورت بگیرد نه دزدی، نه فسادی خواهیم داشت
    دادگاه ها خالی خواهد بود
    افراد متفکر و نخبه با کمترین زحمت، بهترین بازخورد را خواهند داشت

  • بازنشسته

    چرا پیام های من منتشر نمی شود

  • معلم

    سلام همیشه این حرف ها اززمان اولین روز خدمت که من یاد م هست گفته می‌شود ولی درقالب یک شعار باقی می ماند. من۳۳خدمت کردم یک سال روز معلم دولت هدیه‌ای واریز ی نداشت امسال هم که واریز شد معلمین بازنشسته را لایق ندانستند ؟این آیند معلمی

  • علی

    من سال ۹۸ بازنشسته شدم حاضرم به خدمت برگردم. چون فکر می کنم به ماظلم شده ماچند سال با مدرک ارشد منتظر رتبه بندی بودیم وولی خبری نشد وایثارگر هستم

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر