وقتی مرزهای برندسازی جابه جا می شود

اخیرا فروش برخی محصولات غذایی با برند دکتر مصدق توجه مردم را به خود جلب کرده است. وجود برخی محدودیت ها برای انتخاب اسامی مناسب برای برند تجاری محصولات لازم و ضروری است، اما متاسفانه برخی شرکت ها خاص بودن اسم برند را به صحیح بودن آن ترجیح می دهند.

وقتی مرزهای برندسازی جابه جا می شود

انتخاب برند برای هر کسب و کار یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که تأثیر زیادی بر روند موفقیت یا شکست آن دارد. برند، هویت و شناخت یک شرکت یا محصول است و اهمیت بسزایی در جذب مشتریان، افزایش فروش، ایجاد اعتماد و ارتقاء جایگاه رقابتی دارد. یک برند قوی می‌تواند تفاوت‌های رقابتی شرکت را مشخص کند و به مشتریان اعتماد بیشتری در تصمیم‌گیری در خرید اعطا کند. به این ترتیب، انتخاب یک برند مناسب و سازگار با ارزش‌ها، استراتژی و هدف کسب و کار می‌تواند راهی موثر برای دستیابی به موفقیت باشد.

انتخاب اسامی عجیب برای برندهای تجاری معمولاً به منظور جلب توجه مشتریان، ایجاد یک برند منحصر به فرد و همچنین ایجاد یک هویت قوی برای برند استفاده می‌شود. این اسامی غیرمعمول می‌توانند برند را از رقبا متمایز کنند و آن رادر ذهن مشتریان به خوبی جای دهند. همچنین، نام‌های جالب و خاص می‌توانند احساس خاصی را در مشتریان ایجاد کنند و باعث شود که آنها احساس نزدیکی و ارتباط شخصی با برند داشته باشند. از آنجایی که جوامع و بازارها هر روزه پیچیده‌تر می‌شوند، استفاده از اسامی عجیب می‌تواند به برند کمک کند که در میان این پیچیدگی‌ها برجسته شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

با تمام این تفاسیر گاهی عدم هماهنگی اسم برند با محصول مورد نظر می‌تواند منجر به عدم رضایت مردم نسبت به آن محصول شده و نتیجه مثبتی حاصل نشود و حتی به دلیل تعصب و حساسیت‌های موجود در بعضی از موارد، باعث اعتراض برخی افراد شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها