میراث دولت سیزدهم برای فرهنگیان آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم و ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی مصوب شد، سالانه ۲۵ درصد به ظرفیت این دانشگاه اضافه می‌شود.

میراث دولت سیزدهم برای فرهنگیان آینده

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آئین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد، گفت: ریل گذاری که در دوره شهید جمهور برای دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد، در دوران‌های آینده تاثیر خود را نشان می‌دهد.

او افزود: در دوران شهید جمهور ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد و سیاست کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید رئیسی بنای یک تغییر جدی را در نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشت و دانشگاه فرهنگیان را به سمت یک دانشگاه تحولی و مرجع در این حوزه برد.

صحرایی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیت کشور است، بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور تصویب شده است که سالانه ۲۵ درصد باید به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اضافه شود که اقدام چشمگیری است.

او با بیان اینکه معلم، معمار هویت آینده و سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است، تصریح کرد: معلم گوهر وجود ملت را کشف می‌کند و در مسیر ساختن کشور قرار می‌دهد، بنابراین نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن و عترت با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی انسان‌ها در همه طول تاریخ است، تاکید کرد: التزام علمی و عملی به قرآن داشته باشید، هم قرآن را بفهمیم، هم در آن تدبر کنیم و هم به آنچه می‌آموزیم عمل کنیم. مشکل بشریت عمل نکردن به قرآن است.

صحرایی با بیان این که قرآن یک کتاب درس‌آموز فوق‌العاده با زبان تمثیل است، اظهار کرد: قرآن ۱۰۸ قطعه داستانی دارد، ما معلمان باید از داستان و پیشینه پژوهی در آموزش‌های قرآنی بهره ببریم.

او با بیان اینکه راهی برای اعتلای جامعه خارج از مسیر قرآن و عترت وجود ندارد، افزود: امیدوارم شما دانشجویان بهترین‌ها را بیاموزید، به کار ببرید و به دانش آموزان‌تان آموزش دهید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر