کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۳۸

تشییع پیکر رئیس‌جمهور ایران در تبریز

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تشییع پیکر رئیس‌جمهور ایران در تبریز

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۴ ( ۱ خرداد ۱۴۰۳) به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تشییع پیکر ابراهیم رئیسی در تبریز

مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری فقید ایران در پی درگذشت وی در سانحه سقوط بالگرد از روز سه شنبه آغاز می‌شود، زیرا مقامات در حال بررسی علت سقوط هواپیما به دامنه کوهی دورافتاده در منطقه جلفا هستند. به گفته محسن منصوری، رئیس کمیته برنامه‌ریزی تشییع پیکر و معاون امور اجرایی رئیس جمهور، روز سه شنبه با اقامه نماز میت و تشییع در شهر تبریز، آغاز می‌شود.

  • آخرین تغییرات قیمت نفت در آسیا

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه آسیا کاهش یافت زیرا مردم فکر می‌کنند که قیمت‌های بالا و نرخ‌های بهره بالاتر در ایالات متحده میزان خرید مصرف‌کنندگان و صنایع را کاهش می‌دهد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۴ سنت یا ۰.۵۳ درصد کاهش به ۸۳.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا (WTI) با ۵۱ سنت یا ۰.۶۴ درصد کاهش به ۷۹.۲۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • بحران جدی در بازار املاک آلمان

سرمایه‌گذاران بین‌المللی از سرمایه‌گذاری در بخش املاک آلمان اجتناب می‌کنند زیرا بازار بدترین بحران خود را در مدت زمان طولانی تجربه می‌کند. این می‌تواند وضعیت اقتصادی در بزرگترین اقتصاد اروپا را حتی دشوارتر کند. در سه ماهه اول سال، تنها ۳۵ درصد از خرید املاک تجاری توسط خریداران خارجی انجام شده است که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۳ است. این کاهش در خرید خارجی به دلیل کاهش ۷۰ درصدی حجم کل فروش نسبت به قبل از همه‌گیری ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

  • پیش‌بینی کاهش عجیب معاملات مسکن در چند سال آینده

طبق رتبه‌بندی فیچ (شرکت خدمات مالی امریکایی)، انتظار می‌رود متوسط ​​تقاضای سالانه مسکن چین در دوره ۲۰۲۴-۲۰۴۰ کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود تقاضای مسکن جدید در دومین اقتصاد بزرگ جهان در این دوره به طور متوسط ​​به حدود ۸۰۰ میلیون متر مربع در سال کاهش یابد. دلایل این پیش‌بینی پیری جمعیت، رشد کندتر شهرها و پروژه‌های عمرانی کوچک‌تر و نوسازی کمتر شهر است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • بیت کوین باز هم به اوج رسید

بیت کوین روز دوشنبه برای نخستین بار در بیش از پنج هفته به بالای سطح ۷۰۰۰۰ دلار صعود کرد. آخرین باری که بزرگترین ارز دیجیتال جهان بالاتر از این سطح ایستاد در ۱۲ آوریل بود. قیمت بیت کوین در حدود ساعت ۳: ۵۵ بعد از ظهر به بالاترین حد خود رسید.ارز دیجیتال EDT، به حدود ۶۹۸۰۰ دلار در ساعت ۴: ۱۶ بعد از ظهر می‌رسد. اتریوم، بزرگ‌ترین آلت‌کوین جهان از نظر ارزش بازار، ۱۱.۷ درصد افزایش یافت و در آن زمان به ۳۴۴۰ دلار رسید. سایر آلتکوین‌ها شاهد افزایش قیمت روزانه خود تا ۲۰ درصد بودند.

  • پشت پرده ضرر چند میلیون دلاری ترامپ

مالک Truth Social ( پلتفرم رسانه اجتماعی امریکایی) در بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه اعلام کرد که گروه رسانه و فناوری ترامپ در سه ماهه اول بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از دست داده و درآمد بسیار کمی داشته است. ترامپ مدیا (DJT) در سه ماه اول سال ۳۲۷.۶ میلیون دلار ضرر کرد که عمدتاً به دلیل زیان‌های ویژه مربوط به فهرست عمومی اخیر این شرکت بود. این بسیار بیشتر از ضرر ۲۱۰۳۰۰ دلاری این شرکت در مدت مشابه سال گذشته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر