کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۷

غوغای افزایش مالیات بر خودروهای وارداتی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

غوغای افزایش مالیات بر خودروهای وارداتی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱۷ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • همکاری امریکا و تایوان جدی شد

فرماندار تگزاس و وزیر امور اقتصادی تایوان طی دیدار روز یکشنبه در پایتخت تایوان بیانیه‌ای مبنی بر همکاری اقتصادی امضا کردند. فرماندار تگزاس بر فرصت‌های موجود برای همکاری دو طرف قرارداد در صنایع حیاتی از جمله نیمه‌رساناها، انرژی و تولید خودروهای الکتریکی تاکید کرد. وی همچنین اعلام کرد که تایوان منبع اصلی سرمایه‌گذاری خارجی در تگزاس در سال ۲۰۲۲ بوده و بیش از ۵ میلیارد دلار تامین کرده و هفتمین شریک تجاری بزرگ این ایالت در سال گذشته بوده است.

  • افزایش مالیات بر خودروهای وارداتی غوغا به پا کرد

انجمن خودروسازان چین (CAAM) از تعرفه‌های ضد یارانه پیشنهادی اتحادیه اروپا به شدت ناراضی است. CAAM در پستی در برنامه پیام‌رسانی چینی WeChat اعلام کرد که تولیدکنندگان با تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد یارانه‌های چین همکاری کرده بودند، اما این تحقیق حقایق و نتایج از پیش انتخاب شده را نادیده گرفت. اتحادیه اروپا شروع به اخذ مالیات بیشتر از خودروهای برقی وارداتی از چین کرده است. این مالیات‌ها می‌تواند به ۳۷.۶ هم درصد برسد. آنها تا چهار ماه آینده بر موضع خود باقی خواهند ماند، در حالی که هر دو طرف برای تلاش برای حل و فصل موضوع گفت‌وگو می‌کنند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت بیت کوین با مخ به زمین خورد

قیمت بیت کوین برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از فوریه رسید. این کاهش عمدتاً به دلیل نگرانی در مورد فروش بیت کوین توسط دولت‌ها است. دارایی دیجیتال اصلی، که بیت کوین است، تا ۸ درصد کاهش یافت و به ۵۳۶۰۲ دلار رسید، اما بعداً نیمی از این افت را جبران کرد. بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز با وجود اینکه بازارهای سهام عادی در حال افزایش بودند، ارزش خود را کاهش دادند. این نشان می‌دهد که صنعت ارزهای دیجیتال درحال‌حاضر با مشکلات مختلفی روبه‌رو است.

  • گرمای هوا امان مردم این مناطق را برید

بسیاری از نقاط در غرب و شرق ایالات متحده در هفته آینده هوای بسیار گرمی را تجربه می‌کنند. احتمالا رکورد دمای بالای هوا در هفته آینده شکسته می‌شود. این مسئله تهدیدی برای افرادی است که در این مناطق زندگی می‌کنند. نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر در بیش از ۱۲ ایالت با گرمای شدید هوا دست و پنجه نرم می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در ایالات متحده در هفت روز آینده دمای بیش از ۱۰۰ درجه را تجربه کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پیش‌بینی آینده این کشور پس از انتخابات

مردم فرانسه امروز برای دور دوم انتخابات به پای صندوق‌های رای می‌روند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، به طور غیرمنتظره‌ای خواستار برگزاری این انتخابات شد. او ممکن است حمایت سیاستمداران میانه رو در پارلمان را از دست بدهد و مجبور شود تا پایان دوران ریاست جمهوری خود با حزب راست افراطی کار کند. نتیجه رأی‌گیری روز یکشنبه هر چه که باشد، به نظر می‌رسد فرانسه دوره‌ای از هرج و مرج سیاسی را تحمل می‌کند و مکرون نمی‌تواند برای حداقل یک سال یک انتخابات پارلمانی دیگر را برگزار کند.

  • تولید خودروهای برقی چینی متحول می‌شود؟

BYD، یک شرکت چینی خودروهای برقی، قصد دارد ۲۰ درصد از مالکیت Rever Automotive، توزیع‌کننده محلی آن در تایلند را خریداری کند. این یک حرکت مهم برای BYD است، زیرا تایلند بزرگترین بازار آن در خارج از چین است، جایی که این شرکت در تولید خودروهای برقی پیشرو است. این خودروساز مستقر درShenzhen (شهری در چین) نخستین کارخانه خود را در جنوب شرقی آسیا در Rayong افتتاح کرد. این کارخانه ۴۹۰ میلیون دلاری ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰۰۰ خودرو و ۱۰۰۰۰ کارگر را خواهد داشت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر