واکنش‌ ها به استفاده غیرقانونی علی پروین از آمبولانس

استفاده از آمبولانس برای جابه‌جایی فردی غیر از بیمار، نه تنهای غیرقانونی که غیراخلاقی نیز محسوب می‌شود، کاری که از سوی علی پروین و محمود خوردبین در شب جشن قهرمانی پرسپولیس اتفاق افتاد.

واکنش‌ ها به استفاده غیرقانونی علی پروین از آمبولانس

در پی انتشار فیلمی از حضور علی پروین، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در آمبولانس در حاشیه جشن قهرمانی این تیم، واکنش‌های گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی به این موضوع صورت گرفته است.

در این فیلم که روز شنبه منتشر شد، مشاهده می‌شود که پروین به همراه یکی دیگر از اعضای باشگاه پرسپولیس با استفاده از آمبولانس از ورزشگاه آزادی خارج می‌شود.

برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این آمبولانس خصوصی و در اختیار باشگاه پرسپولیس بوده است. با این حال، استفاده از آمبولانس برای جابه‌جایی افراد غیر بیمار، چه خصوصی و چه دولتی، غیرقانونی و غیراخلاقی است.

سال‌هاست که در رسانه‌ها و فرهنگ عمومی بر اهمیت احترام به خودروهای امدادی و باز گذاشتن مسیر عبور آنها تاکید می‌شود. متاسفانه، این اقدام علی پروین نه تنها این فرهنگ را زیر سوال می‌برد، بلکه سوء استفاده از منابع عمومی و تضییع حقوق بیماران نیازمند را نیز به نمایش می‌گذارد.

جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور، استفاده از آمبولانس توسط پروین و همراهانش را غیرقانونی دانست و گفت: "خودروی آمبولانسی که این افراد را جابه‌جا کرده است، متعلق به یک شرکت خصوصی بوده و این کار خلاف قانون است. قطعا طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد."

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برگزاری مراسم رحلت امام و بزرگداشت ۱۵ خرداد، پیگیری این موضوع به تعویق افتاده است، افزود: "در اولین فرصت اقدامات قانونی لازم برای برخورد با این شرکت آمبولانس خصوصی انجام و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید."

محمد اسماعیل توکلی، رییس اورژانس تهران نیز با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت برای ساماندهی آمبولانس‌های غیر ۱۱۵ و بخش خصوصی، اظهار داشت: "همکاران ما در اداره نظارت بر این آمبولانس‌ها به صورت شبانه‌روزی در تمام معابر، مراکز و شرکت‌های مربوطه حضور یافته و الزامات قانونی را به آنها ابلاغ می‌کنند."

وی افزود: "هر مرکزی که دستورالعمل‌های ما را نقض کند، به مراجع ذیصلاح معرفی و مجوز آن باطل خواهد شد."

توکلی همچنین با اشاره به شکایات مردمی از آمبولانس‌های خصوصی به ویژه در خصوص هزینه‌های دریافتی، گفت: "مردم می‌توانند این شکایات را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند و ما با جدیت به آنها رسیدگی می‌کنیم. لازم به ذکر است که در مواردی که هزینه‌های اضافی دریافت شده بود، این مبالغ به مردم عودت داده شده است."

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • رضا

    سلام
    ای بابا یه نگاه هم به سن سال این دو پیشکسوت هم بکنید در کشورهای دیگر
    چگونه به این افراد خدمات می‌دهند از هلیکوپتر
    استفاده از می‌کنند لطفابخاطر پول در این زمان
    که یک عده حالا به درستی یانادرست ناراحت هستند اینگونه آتیش بیار معرکه نباشید

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد