صریح و کوتاه با تیتر کوتاه؛

بلبشوی موتور های شارژی در جزیره کیش + عکس

فردی که با ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند به ازای یک ثانیه عدم توجه به جلو ۱۰ متر رانندگی کور دارد که باعث وقوع تصادف شده و این یکی از عوامل بروز تصادفات در کیش است.

بلبشوی موتور های شارژی در جزیره کیش + عکس

در یکی دو سال اخیر استفاده از موتورهای برقی، جای دوچرخه سواری را در کیش گرفته است. این موتورها به دلیل کرایه ارزان، عدم دارا بودن سروصدا و البته بی نیازی از گواهی نامه، انتخاب اول همه خانواده ها، جوانان و نوجوانان است.

اکنون کرایه کردن یک موتور برقی تندرو با سرعتی نزدیک به موتورهای بنزینی و خودروهای شخصی در گوشه گوشه جزیره کیش تنها یک کارت ملی نیاز دارد و کمی پول! مجموعه های تفریحی بدون بررسی موارد خاصی یک موتور برقی که سرعت میانگین آنها چیزی حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت است را در اختیار افرادی قرار می دهند که شاید پیش از این حتی دوچرخه هم سوار نشده باشند.

قانون هم فقط یک چیزی است؛ در موعد مقرر موتور را سالم و بی نقص باید تحویل بدهید. در این رابطه حتی ابزار آموزشی خاصی نیز وجود ندارد و هیچ وسیله حفاظتی نیز در اختیار مردم قرار گرفته نمی شود. زانوبند، کلاه ایمنی و موارد مشابه حتی برای نوجوانان نیز مورد توجه قرار نمی گیرد.

عدم نظارت نهادهای متولی بر نوع استفاده از این وسایل نقلیه باعث بروز حوادث بسیار زیادی شده است. رئیس پلیس راهور جزیره کیش اخیرا از افزایش چند برابری تصادفات موتور های شارژی در این منطقه خبر داده است.

سرهنگ "مهدی توانگر" از نقش ۸۵ درصدی موتورهای شارژی در تصادفات در دی ماه خبر داد و گفت: به علت عدم توجه به جلو و تسلط به رانندگی افزایش روند تصادفات موتور های شارژی را داریم.

وی افزود: فردی که با ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند به ازای یک ثانیه عدم توجه به جلو ۱۰ متر رانندگی کور دارد که باعث وقوع تصادف شده و این یکی از عوامل بروز تصادفات در کیش است.

وی افزود: در برخی موارد جراحات وارده و مرگ راکبان موتورهای شارژی به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است. بی شک داشتن کلاه ایمنی برای راکبان باید الزامی باشد.

به نظر می رسد با توجه به افزایش امارهای مربوط به تصادفات در حیطه موتورهای برقی، مسئولان جزیره کیش باید به فکر راهکارهای قانونی هم از نظر محدودیت های سنی و هم از نظر همراه داشتن ابزارهای ایمنی اتخاذ کنند تا کمتر شاهد چنین اتفاقات ناگواری باشیم.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها