ماجرای شکایت بین‌المللی تیم لیگ برتری از استقلال

باشگاه ذوب‌آهن هم از طریق دادگاه عالی ورزش درحال پیگیری است تا درصورتی که اثبات شود بازیکنانی که در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی به استقلال پیوسته‌اند این امر غیرمجاز بوده باشد، همه بازی‌های این باشگاه که از این نفرات در ترکیب استقلال استفاده شده، باید به سود رقبا اعلام شود.

ماجرای شکایت بین‌المللی تیم لیگ برتری از استقلال

در شرایطی که باشگاه استقلال در این چند وقت اخیر درگیر پرونده بدهی‌‌های داخلی و خارجی به بازیکنان و مربیان و برخی از اعضای سابق هیات‌مدیره خود است، طبق شنیده‌ها و طی روزهای گذشته مسئولان باشگاه درحال دعوت از طلبکاران خود هستند تا با هماهنگی و تعامل با آنها به‌نوعی پرونده‌های بدهی این افراد را حل‌وفصل کنند تا در فصل نقل‌وانتقالات مشکلی برای این باشگاه پیش نیاید. یکی از نفراتی که از سال گذشته همچنان درگیر مطالباتش است، فرشید باقری هافبک کرمانی سابق استقلال به‌شمار می‌رود و به نظر می‌رسد درصورت عدم‌پرداخت مطالبات باقری، این بازیکن که درحال حاضر در گل‌گهر توپ می‌زند می‌تواند دردسرهایی را برای باشگاه پرطرفدار تهرانی به وجود بیاورد. این درحالی است که طی روزهای گذشته در چند نوبت جلسه‌ای میان مسئولان باشگاه استقلال با فرشید باقری و وکیل وی انجام شده که البته بدون توافق این جلسات به پایان رسیده است، هرچند استقلالی‌ها اعتقاد دارند توافق حاصل شده و مشکلی از این جهت به وجود نخواهد آمد.

نکته قابل‌توجه اینکه مبلغ طلب فرشید باقری بازیکنی که در زمان حضور در استقلال خیلی محبوبیت زیادی بین هواداران نداشت، کمی بیشتر از ۲ میلیارد تومان است و از آنجایی که طبق قوانین ایران به بازیکنان داخلی جریمه دیرکرد پرداخت نمی‌شود و این موضوع فقط مربوط به خارجی‌هاست، این رقم نیز از همان موقع به همین مقدار باقی مانده است.

همچنین باقری از طریق وکیل خود در نامه‌ای از کمیته تعیین‌وضعیت درخواست کرد تا به‌خاطر بدعهدی استقلالی‌ها، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته شود اما این اتفاق که نیفتاد هیچ، استقلالی‌ها ۳ بازیکن را در این فاصله یعنی پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی جذب کردند تا حساسیت‌ها نسبت به‌ این موضوع بیشتر هم بشود. اما نکته قابل‌توجه اینکه طبق شنیده‌های «فرهیختگان» باشگاه ذوب‌آهن از این وضعیت استفاده لازم را کرده و در اعتراض به دادگاه عالی ورزش به این بی‌قانونی به‌زعم خود اعتراض کرده است تا به‌نوعی این باشگاه هم از آب گل‌آلود ماهی خود را گرفته باشد.

وکیل فرشید باقری بعد از جلسه قبلی خود در گفت‌وگویی از بی‌نتیجه بودن جلسات با باشگاه استقلال خبر داده و گفته بود: «تاکنون این مذاکرات نتیجه‌بخش نبوده؛ چراکه باشگاه استقلال به‌جای پول نقد قصد دارد به موکل من چک بدهد که آن هم چک روز نیست و چک ۱۵ روزه قصد دارند بدهند که مشخص نیست این چک پاس شود یا نه اما من توضیح دادم که موکل من تمایلی به دریافت چک مدت‌دار ندارد و شما مبلغ را به شماره شبای ما واریز کنید و وقتی این پول واریز شود دیگر نیازی هم به تایید ما وجود ندارد.»

با همه این تفاسیر اما روز گذشته جلسه دیگری بین باشگاه استقلال و وکیل باقری برگزار شد تا طرفین به راهکار‌های جدیدی برای حل مشکل فی‌مابین برسند اما همان‌طور که عنوان شد فعلا هر طرف به‌نفع خود از این جلسه برداشتش را مطرح کرده و با وجود آنکه استقلالی‌ها از حل شدن مشکل خبر می‌دهند اما وکیل باقری اعتقاد دارد هیچ راه‌حلی برای این موضوع پیدا نشده و آنها همچنان از طریق AFC پیگیر شکایت‌شان هستند و ظاهرا AFC هم از مسئولان کمیته تعیین وضعیت توضیحاتی را خواسته است.

باشگاه استقلال: مشکلی ما را تهدید نمی‌کند

در این زمینه یکی از نزدیکان باشگاه استقلال به «فرهیختگان» گفت: «وکیل این بازیکن در جلسه اخیر خود صحبت‌های لازم را به میان آورد و ما هم به وی گفتیم درصورتی‌که مطالبات این بازیکن را یک‌جا در برهه زمانی فعلی بخواهد یا به‌طور مثال برای ماه بعد یا به‌صورت اقساطی؛ هرکدام شرایط خاص خودش را دارد که این شرایط را برای وی توضیح دادیم و قرار شد تا امشب (دوشنبه‌شب) به ما خبر بدهند اما درکل مشکل خاصی وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «اتفاقا این بازیکن در جلسه‌ای نیز با ما شرکت کرده و به وی هم توضیحات لازم را دادیم. از قِبَل این بازیکن مشکلی ما را تهدید نمی‌کند. درنهایت می‌خواهند از پنجره نقل‌و‌انتقالاتی ما را محروم کنند که این اتفاق نمی‌افتد چون طی همین روزها با این بازیکن تسویه‌حساب خواهیم کرد.»

وکیل باقری: نظر ما با کمیته تعیین‌وضعیت متفاوت است

همچنین سعید طرزی وکیل باقری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره خروجی جلسه اخیرش با مسئولان باشگاه استقلال اظهار داشت: «جلسه‌ای را روز گذشته با سردار آجرلو برگزار کردیم اما بعید می‌دانم به توافق برسیم. ما با باشگاه استقلال مشکلی نداریم و آنها هم مشکلی از بابت پرداخت ندارند اما این‌طور عنوان می‌کنند که چک بدهیم و این طلب را تقسیط کنیم. فرشید هم تقسیط قبول نمی‌کند چون دوبار این کار را انجام داده است. ما حتی در دوران مدیریت مددی هم به گرفتن چک و کم‌شدن ۷۰۰ میلیون از مطالباتی که داشتیم، رضایت دادیم. الان دوباره بعد از دوسال با اینکه جریمه تاخیر و دیرکرد به پول ما اضافه نشده و کلی هم از ارزش پول کم شده اما همین مقدار را هم می‌خواهند به‌صورت تقسیط و طی ۴ ماه پرداخت کنند.»

وی ادامه داد: «باشگاه استقلال تا قبل از شروع فصل جدید یعنی حدود دو ماه دیگر باید با فرشید باقری و سایر طلبکارانش تسویه کند چون پنجره این باشگاه بسته است. ما از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کردیم و آنها هم از ما پاسخ خواسته‌اند تا آخرین مراحل را برای آنها شرح بدهیم که من هم آخرین اسناد و مدارک را برای این کنفدراسیون ارسال کردم. الان نیز AFC از کمیته تعیین‌وضعیت درخواست کرده تا درباره این موضوع اظهارنظر کند که آیا در زمان نقل‌وانتقالات اخیر، قطعیت حکم موکل بنده آمده بود یا خیر و درصورتی که پاسخ مثبت باشد، باید توضیح بدهند که پنجره چگونه باز شده است و حالا هم کمیته تعیین‌وضعیت باید در این مورد پاسخگو باشد.»

طرزی گفت: «همه اینها درحالی هست که باشگاه ذوب‌آهن هم از طریق دادگاه عالی ورزش درحال پیگیری است تا درصورتی که اثبات شود بازیکنانی که در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی به استقلال پیوسته‌اند این امر غیرمجاز بوده باشد، همه بازی‌های این باشگاه که از این نفرات در ترکیب استقلال استفاده شده، باید به سود رقبا اعلام شود. در این مورد کمیته تعیین‌وضعیت باید به دادگاه عالی ورزش و کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح بدهد که چگونه پنجره استقلال باز شده تا این نفرات بتوانند برای جذب این باشگاه بشوند.»

این وکیل دادگستری درباره پروسه رای دادرسی برای موکلش یادآور شد: «۴ آذرماه سال گذشته رای داده شده و حالا اگر بگوییم که ۵ آذر هم رای ابلاغ شده باشد، این باشگاه یک هفته برای اعتراض فرصت داشته که تجدیدنظرخواهی صورت نگرفت و این درحالی است که تا قبل از باز‌شدن پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات درخواست قطعیت حکم را دادیم که این موضوع نیز تا پایان برج ۹ سال گذشته محقق شد و اینجا ما محق هستیم و حق با ماست اما نورشرق رئیس کمیته تعیین‌وضعیت تاکید دارد که قطعیت حکم بعد از پنجره نقل‌وانتقالاتی بوده که این موضوع جای اما و اگر دارد.»

وی ادامه داد: «نیم‌فصل دوم رقابت‌ها در روزهای پایانی بهمن سال گذشته آغاز شد اما رای ما تا قبل از نیم‌فصل قطعی شده بود و استقلالی هم نمی‌توانستند قانونا بازیکنی را جذب کنند و اگر هم از حق وتو استفاده کرده باشند بازهم تخلف صورت گرفته است.»

طرزی درباره خروجی جلسه اخیرش با مسئولان باشگاه استقلال مجددا یادآور شد: «قبلا گفته بودم و باز هم تاکید کردم نیازی به چک نیست، بلکه شماره شبا موکلم را می‌دهم و برای هر تاریخی که می‌خواهید چک بدهید، این رقم را به حساب وی در همان تاریخ واریز کنید. چک محل اعتبار ندارد چون قبلا هم دوبار دیگر چک داده بودند، البته سردار گفت من تضمین می‌کنم و ما هم قلبا او را دوست داریم و به وی احترام می‌گذاریم اما اعلام کردم موکل بنده چک قبول نمی‌کند. استقلالی‌ها اصرار دارند این مبلغ تقسیط شود یا تخفیف بدهیم و آن را در قالب چک به ما بدهند اما ما یک‌جا این مطالبه را و بدون گرفتن چک می‌خواهیم و تا قبل از آغاز فصل جدید هم باید این موضوع تعیین‌تکلیف شود. البته می‌دانیم استقلالی‌ها و آقای آجرلو قول خود را عملی می‌کنند اما موکل من چک قبول نمی‌کند یا مثلا بحث ۴ قسط شدن این مطالبه نیز برای ما غیرقابل قبول است.»

وی در پایان درخصوص شکایت تیم اصفهانی از استقلال گفت: «درباره شکایت ذوب‌آهن این موضوع به ما ارتباطی ندارد و اگر تخلف کمیته تعیین‌وضعیت محرز شود شاید این موضوع تبعاتی داشته باشد که بازهم تاکید می‌کنم این موضوع به ما ربط پیدا نمی‌کند.»

مریم  محمدی
مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها