چگونه مانند مدلینگ ها لباس بپوشیم؟

ست کردن و ترکیب رنگ ها با یکدیگر چالشی است که بسیار در زندگی روزمره خود شاهد آن هستیم. به عنوان مثال ست کردن رنگ ها در آیتم های مختلف لوازم خانه، چیدمان لوازم آشپزخانه و همچنین ست کردن رنگ لباس و انتخاب استایل.

چگونه مانند مدلینگ ها لباس بپوشیم؟

انتخاب لباس رنگ های متناسب تقریبا برای اکثر افراد کمی پیچیده و سخت است و نمی دانند که چه رنگ هایی مکمل یکدیگر هستند و یا چه رنگ هایی که در کنار هم به خوبی قرار می گیرند و با یکدیگر هماهنگ هستند؛ از همین رو در نهایت بعد از یک یا دو بار تلاش برای ست کردن لباس، بالاخره به سراغ همان رنگ های تیره و خنثی و تکراری قبل می روند.

این چالش در اول صبح ها هنگام رفتن به محل کار و خارج شدن از منزل بسیار اتفاق می افتد؛ کمد لباس هایمان پر است از لباس هایی با رنگ های زیبا، شاد و چشم نواز؛ اما از آنجایی که دانش و اطلاعات کافی در رابطه اصول ست کردن لباس و انواع استایل ها نداریم، خودمان را محدود به پوشیدن چند رنگ تکراری که غالبا هم رنگ های تیره هستند؛ می نماییم.

در ادامه این یادداشت قصد داریم شما را با اصول ست کردن رنگ ها و هماهنگی در پوشیدن لباس آشنا سازیم تا من بعد مانند یک طراح مد و مدلینگ های لباس، استایل خود را انتخاب کنید. مطالعه این یادداشت به افرادی که با این چالش هر روزه مواجه هستند و البته قصد دارند از چرخه تکراری رنگ ها خارج شوند و استایلی متفاوت با رنگ های متنوع را امتحان کنند؛ پیشنهاد می شود.

رنگ ها روح زندگی هستند

زندگی بدون رنگ ها هیچ معنا و روحی ندارد، به عبارت دیگر این رنگ ها هستند به ما و زندگی مان احساس می بخشند و هر رنگی برای خود دارای پیامی است و نماد احساس و حالت خاصی می باشد. از همین رو بهتر است که بدانید هر رنگ نماد چه چیزی است و با توجه به شرایط، محیط و حتی شخصیت غالب و روحیه خودتان لباس بپوشید.

درست است که نحوه لباس پوشیدن و انتخاب رنگ ها امری کاملا شخصی است اما؛ اگر از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه بیاندازیم متوجه خواهید شد که؛ شما در قبال اطرافیان خود با انتخاب رنگ ها تعهد و مسئولیت دارید، چرا که همانطور که گفته شد هر رنگ فرکانس خاص خودش را دارد و شما با رنگ های لباس تان با اطرافیان خود صحبت می کنید و به آن ها پیامی از ضمیر ناخودآگاه خود می فرستید.

به عنوان مثال رنگ های سرد صلح، آرامش را منتقل می کنند و در مقابل آن رنگ های گرم، که انرژی را به ببیندگان می بخشند.

سادگی در عین حال تمیزی و مرتب بودن یک سیره نبوی است و همواره در دین مبین اسلام و احادیث متعدد توصیه به آراستگی و مرتب لباس پوشیدن داریم. از معصومی نقل است که: جامه ای که انسان را مغرور و سرمست کند یا تکبر و خود برتر بینی آورد، ناپسند است. مقید بودن به نوع خاصی از جامه نیز، اسارت آور است .

رنگ ها در لایه های پنهانی خود شخصیت واقعی شما را نشان می دهند. این رازی است که شما نمی دانید!

چرخه رنگ ها را بلد باشیم

پیش از این که وارد دنیای هنر، مد و طراحی لباس بشوم، خواندن چرخه رنگ ها و نحوه استفاده از آن برایم دشوار بود و به راحتی از آن سر در نمی آوردم. در این بخش به شما می گویم که چگونه چرخه رنگ ها را بخوانید و از آن در انتخاب رنگ های هماهنگ استفاده کنید.

تصویر پایین چرخه رنگ ها را نشان می دهد که بیانگر رابطه بین دسته رنگ های اصلی، ثانویه و سوم است. شروع ترتیب رنگ ها در این چرخه با رنگ های اصلی است و چیدمان آن ها از رنگ سرد است به رنگ گرم، همچنین رنگ هایی که در مقابل هم هستند، رنگ های مکمل خوانده می شوند و رنگ های هماهنگ هستند که می توان با یکدیگر ست نمود.

رنگ های اصلی

رنگ های اصلی همان رنگ های پایه قرمز، آبی و زرد هستند.

رنگ های ثانویه

این در حالی است که رنگ های ثانویه یا دوم از ترکیب سایه ای از دو رنگ اصلی بوجود می آید. به عنوان مثال رنگ نارنجی که از ترکیب دو رنگ اصلی زرد و قرمز ساخته می شود.

رنگ های ثالث

رنگ های ثالث یا رنگ های سوم نیز از در کنار هم قرار گرفتن رنگ های دسته اول و دوم (اصلی و ثانویه) تشکیل می شوند.

بهترین مدل لباس زنانه

چگونه رنگ ها را با یکدیگر ست کنیم؟

رنگ های خنثی رنگ های بسیار کاربردی

به رنگ های قهوه ای، مشکی، سفید، خاکستری و بژ رنگ های خنثی گفته می شود. این رنگ ها را می توان یکی از پرکاربردترین رنگ های لباس در نظر گرفت در کمد لباس های یک خانم قرار دارد. در هر فصل، موقعیت و مراسمی می توان آن ها را پوشید و استفاده نمود.

برای پیشنهاد می توانید یک بلوز یا زیباترین شومیز زنانه شیک را با رنگی خنثی انتخاب کنید و از زیر کت یا مانتو خود بپوشید. نکته بعدی در خصوص ست کردن این رنگ ها با رنگ زرد مایل به سبز است. رنگی با نام اصلی Chartreuse. می توانید با جستجو نام اصلی آن در اینترنت مدل های آن را مشاهده کنید.

شومیز زنانه شیک مدل های متنوعی دارد که ظاهری بسیار جذاب داشته که از پارچه های خاصی دوخته شده که توی تن به اصصلاح خوب می نشیند و تنخور خوبی دارد. انواع شومیز زنانه شیک با رنگ های خیلی دلبرانه و دخترانه در بازار وجود دارد که این روزها بسیار ترند شده که دختران جوان برای روز خواستگاری یا روز بله برون خود از مدل های شومیز دخترانه شیک انتخاب می کنند و یک شب بیادماندنی را برای خود می سازند.

با رنگ قهوه ای چه لباسی بپوشیم؟

تقریبا این را همه شما می دانید که یکی از کاربردی ترین ترکیب ها، ست رنگ قهوه ای با مشکی است. اگر این ترکیب رنگی از نظر شما بسیار تیره است، رنگ های سفید یا قرمز را وارد استایل خود کنید. روش متداول دیگر برای ست کردن لباس قهوه ای، قرار دادن طرح های پلنگی با زمینه رنگی قهوه ای و مشکی در استایل تان است.

رنگ قرمز را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

یکی از دوست داشتنی ترین و متداول ترین ترکیب رنگ ها: ست قرمز و مشکی است که هیچ گاه تکراری نشده و از مد نمی افتد. سایر رنگ هایی که می توان در کنار رنگ قرمز قرار داد رنگ هایی هستند مانند:

  • آبی
  • زرد
  • سفید
  • مشکی
  • سفید
  • طوسی
  • کرم
  • سبز روشن

پوشیدن رنگ های خنثی (کرم، طوسی و سفید) در کنار رنگ قرمز به شما شخصیتی جسور می بخشد.

لباس سبز رنگ با چه رنگ هایی ست می شود؟

رنگ هایی که با سبز می توان ست نمود:

  • زرد
  • طوسی
  • مشکی
  • خردلی
  • لیمویی
  • بلوطی
  • آبی روشن
  • نارنجی
  • قهوه ای

توضیحات: نشان بهترین ترکیب تعلق می گیرد به ست رنگ سبز و لیمویی. البته که از ترکیب زیبایی که رنگ سبز و بلوطی با یکدیگر می سازند نیز نمی توان غافل شد؛ این ترکیب رنگی مناسب برای افرادی است که دچار گرفتگی یا فشار خون بالا هستند.

ترکیب رنگی که تقریبا با همه نوع رنگ پوستی همخوانی دارد؛ ست رنگ های سبز یشمی با آبی روشن یا ارغوانی است. این ترکیب یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها است که استرس را کاهش می دهد و رنگ پوست را چند درجه روشن تر نشان می دهد.

رنگ سلطنتی بنفش را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

در ابتدا بگویم که این رنگ خاصیتی آرامش بخش دارد و زمانی که خسته هستید یا نیاز به ریلکس شدن دارید می توانید به رنگ بنفش نگاه بیاندازید. بهترین رنگی که با رنگ بنفش به اصطلاح می آید، رنگ زرد است که به شما احساس شادی می بخشد و و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد.

سایر رنگ هایی که با رنگ بنفش قابل ست شدن هستند:

  • صورتی
  • یاسی
  • طلایی
  • زرد

با رنگ آبی چه لباس هایی را بپوشیم؟

از معروف ترین ترکیب رنگ ها، ست رنگ آبی (یا سرمه ای) با رنگ نارنجی است. بیشترین هماهنگی یا contrast یا کنتراست بین این دو رنگ وجود دارد. مدل های جدید لباس زنانه را می توانید با این ست رنگی بپوشید و برای سال جدید بهترین استایل ۱۴۰۲ را برای خود بسازید. پیشنهاد دیگر برای ست زمستانی، انتخاب یک پالتوی سرمه ای رنگ در کنار بوت و کفش به رنگ نارنجی است، این ترکیب استایلی بسیار به روز و کاملا مطابق با اصول ترکیب رنگ هاست.

ترکیب های مختلف از آبی با سایه های گوناگون:

  • آبی روشن در کنار رنگ های زرد و سایه هایی از صورتی به خوبی خود را نشان می دهد.
  • ترکیب آبی سلطنتی با رنگ هایی مانند صورتی کثیف یا کمرنگ، زرد، قرمز و سفید به شما جلوه ای عالی می دهد.
  • آبی پاستلی را با رنگ های سفید، خاکستری، صورتی و هلویی ست کنید.
  • ترکیب بینظیر دیگر، قرار گرفتن آبی آسمانی در کنار رنگ های کرم، سفید و طلایی است.

با رنگ صورتی رنگ محبوب دل ها چه بپوشیم؟

خب نوبت رنگ صورتی است، رنگی کاملا دخترانه و دوست داشتنی در میان خانم ها. اگر روحیه لطیف و ملایمی دارید به سراغ ست لباس های به رنگ صورتی و آبی پاستلی بروید. اما اگر روحیه شجاع و جسوری دارید، پیشنهاد ما استایل رنگ آبی کبالت و صورتی فوشیا است (صورتی فوشیا متمایل به رنگ بنفش است). دو یار قدیمی که همیشه با هم هستند و هیچ وقت نیز از مد نمی افتند؛ استایل شلوار جین به رنگ آبی تیره و شومیز زنانه صورتی روشن است.

زیباترین شومیز زنانه شیک

نکات پایانی در اصول ست کردن رنگ ها

  1. سایه رنگ چیست؟ رنگ ها را می توان با افزودن یک رنگ تیره تر یا سیرتر از خودشان به "سایه رنگ" تبدیل نمود.
  2. ته رنگ چیست؟ با افزودن رنگ سفید به رنگ مدنظرتان، رنگ ها را می توان ملایم تر و روشن تر نمود که به اصطلاح به آن "ته رنگ" می گویند.
  3. ۳- تُن رنگ چیست؟ در صورتی که به یک رنگ، رنگ خاکستری را اضافه کنید؛ "تُن رنگ" آن را خواهید ساخت.
  4. ترکیب این سه رنگ (سایه رنگ، ته رنگ و تُن رنگ) با یکدیگر ستی بسیار زیبا را برایتان خواهد ساخت.
  5. اگر شخصیتی با اعتماد بنفس بالا دارید به سراغ رنگ های مکمل با یکدیگر بروید. رنگ مکمل را با رنگ ملایم و متضاد خود بپوشید.
  6. رنگ های سبز، زرد، قرمز و نارنجی رنگ های مشابه یا بهم نزدیک هستند؛ از این رو می توان لباس هایی با چند رنگ را می توان با هم پوشید؛ اما حواستان باشد که بیش از سه آیتم با رنگ مشابه در استایل خود استفاده نکنید.
سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها