خطوط مترو | مترو تهران | واگن مترو
عذرخواهی مدیرعامل مترو تهران از مردم + فیلم
درستی درباره اتفاقات اخیر در خطوط مترو تهران طی روزهای گذشته ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت حوادث رخداده، توضیحاتی ارائه داد.
هر روز میلیونها نفر در سراسر جهان از متروها برای رسیدن به مقاصد مختلف خود استفاده میکنند. اما گاهی اوقات خرابیهای مختلف میتواند عملکرد متروها را تحت تاثیر قرار دهد و برای مسافران ناراحتکننده باشد. از خاموشی و تأخیر در حرکت تا خرابیهای فنی و حوادث ناگوار، متروها ممکن است با چالشهای فنی روبرو شوند که به تعویق رساندن سفر مسافران و ایجاد نگرانیهایی برای آنها منجر میشود.
مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در آیین آغاز احداث خط ۸ مترو در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون ساخت ۸ خط مترو تهران گفت: شبکه مترو تهران با ۱۱ خط طراحی شدهاست و تا زمانی که این ۱۱ خط به طور کامل زیر بار ترافیک نرود، ۷ خط فعلی نیز کارآیی حداکثری خود را ندارند.
وی ادامه داد: خط ۸ مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز میشود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام میرسد. مطابق طراحیهای صورت گرفته پیشبینی میشود ایستگاههای ابتدایی خط ۸ تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد. از طرفی این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافرپذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.
درستی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون اورهال واگنهای مترو گفت: با فعالسازی قرارداد واردات واگن از چین زمینه ورود واگنهای جدید قطار به تهران فراهم شده است، اما تا زمان ورود این واگن سیاست ما اورهال واگنهای موجود است.
وی ادامه داد: مطابق برنامهریزیهای صورت گرفته بناست از بهمن ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۳، ۲۳ رام قطار اورهال شود که عمده آن مربوط به واگنهای دی سی است. تا به الان با اقدامات مناسب واگنهای دی سی را در اورهال با ارتقا مبدل به واگن دی سیپلاس تبدیل کردهایم و تا پایان سال نیز اورهال یک رام قطار دیگر تکمیل میشود.
درستی درباره با اتفاقات پیش آمده در خطوط مترو طی روزهای گذشته نیز گفت: حوادث رخ داده در مترو تهران سابقهای ۲۵ ساله دارد و امری کاملا طبیعی است، اما گاهی این حوادث به دلیل اثری که بر روی بار ترافیکی و… میگذارد پر رنگ میشود، باید بپذیریم در سالهای گذشته به دلیل تحریم و… در توسعه زیرساختهای مترو عقب افتادهایم و آنگونه که باید به رامهای قطار رسیدگی نشده و اورهالشان به تعویق افتادهاست. همین موضوع یکی از عوامل اصلی حوادث در خطوط مترو تهران است.
وی افزود: البته بخشی از این حوادث نیز مانند آتش سوزی رخ داده در ایستگاه شوش جزو اتفاقات نادر و پیشبینی ناپذیر است. بخشی دیگر از اتفاقات مربوط به طراحی قدیمی واگنهای دی سی است مانند قفل شدن ترمز یکی از قطارها در ایستگاه شهید بهشتی. با این وجود از تمامی شهروندان بابت اتفاقات رخداده عذرخواهی میکنم و امیدوارم دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات این چنینی نباشیم.
نظر شما