اختصاصی تیترکوتاه؛

معرفی سدان پرطرفدار هیوندای + فیلم و مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی سدان لاکچری هیوندای یعنی سوناتا yf می‌پردازیم.

سوناتا yf یکی از لوکس‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای خارجی در بازار ایران است. همچنین این خودرو در میان خودروهای کره‌ای بسیار محبوب و و نیز پرفروش بوده است. در ادامه نگاهی داریم به جزییات مشخصات و آپشن‌های این خودرو پس تا انتها با ما همراه باشید.

هیوندای سوناتا یکی از سرشناس‌ترین‌ مدل‌های هیوندای در ایران است که طرفداران بسیاری دارد. سال‌هاست که نسل‌های مختلف سوناتا جای خودشان را در بازار خودروی کشور باز کرده‌اند.

سوناتا1

هیوندای سوناتا YF نسل ششم هیوندای سوناتا به شمار می‌آید که با طراحی متفاوت و جذابش، نه فقط در ایران که در سطح جهانی خوش درخشید و شهرتی به هم زد. سوناتا وای اف در زمان خودش از بهترین سدان‌های خانوادگی دنیا بود و همین حالا هم یکی از ماشین‌های پرطرفدار بازار ایران است.

کابین و امکانات هیوندای سوناتا YF

با گذشت ۱۴ سال از طراحی اولیه، کابین هیوندای سوناتا همچنان طراحی فوق‌العاده‌ای دارد برای کابین خودرو رنگ‌های کرم، زرشکی عنابی و مشکی ارائه شده است. کابین سوناتا تلفیقی از فلز، پلاستیک پیانویی و چرم کرم دارد. متأسفانه این داشبورد زیبا، چندان باکیفیت نیست.

در نمونه‌های وارداتی، قسمت مشکی رنگ داشبورد پلاستیک نرم دارد؛ اما بخش میانی، تماماً پلاستیک خشک است. استفاده مکرر طرح پیانویی بر روی داشبورد سبب شده خط‌وخش زیادی روی آن حک شود. ادوات کرم رنگ کابین به‌راحتی کثیفی را نمایش می‌دهد. با اینکه خودروی مورد تست فقط یک مالک داشته؛ اما رنگ بسیاری از ادوات مانند کلید استارت و دکمه‌های میان داشبورد، محو و مستهلک شده است.

پشت آمپر هیوندای سوناتا از دو قسمت آنالوگ و یک قسمت دیجیتال تشکیل شده. در وسط نشانگر دور موتور، نشان‌دهنده دما و در میان سرعت‌شمار، نشان‌دهنده بنزین به‌صورت دیجیتال وجود دارد. شما می‌توانید روی فرمان چهارپره سوناتا از دنده پشت‌فرمان و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز استفاده کنید.

سوناتا2

داخل تودری راننده کلیدهای چهار شیشه برقی، آیینه تاشو برقی، تنظیم آیینه و قفل در و پنجره وجود دارد. کنار دستگیره در راننده هم مموری صندلی وجود دارد. سوناتای مورد تست فول‌ترین نسخه قبل از فیس لیفت است. صندلی راننده ۸ حالته و سرنشین ۴ حالته برقی است.

گرم‌کن صندلی‌های جلو روی کنسول میانی و گرمکن عقب روی درها قرار دارند. روی داشبورد دکمه‌های کنترل تهویه به زیباترین شکل قرار گرفته، بالاتر هم دکمه‌های کنترل رادیو و میزان صدا وجود دارد.

هنگامی‌که صدای موسیقی را تا انتها بالا ببرید، سیستم صوتی اینفینیتی رضایت شما جلب می‌کند. سوناتاهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ که قبل از فیس لیفت هستند، مانیتور فابریک نداشتند و یک صفحه دیجیتال جایگزین آن بود.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF دارای موتور تنفس طبیعی ۲۳۵۹ سی‌سی ۴ سیلندرخطی ۱۶ سوپاپ متصل به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار است. این موتور می‌تواند ۱۷۶ اسب بخار به همراه ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل کند. این تجهیزات می‌تواند سوناتا YF را در زمان ۱۰ ثانیه سرعت صد کیلومتر برساعت برساتد و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت فراهم کند.

سوناتا ۲۰۱۱ با وزن ۱۴۱۱ کیلوگرم، باک ۷۰ لیتری دارد و در هر صد کیلومتر میانگین ۸ تا ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

معایب هیوندای سوناتا YF

این خودرو نیز مانند هر خودرویی، دارای معایب و مشکلاتی است. در ادامه بررسی معایب مهم این خودرو خواهیم پرداخت.

عیب اول: کیفیت کابین و قطعات مختلف به‌کاررفته در آن

کیفیت پایین کابین و قطعات آن، نخستین مورد در لیست معایب سوناتا وای اف است. این خودرو یک سدان متوسط خانوادگی است و با توجه به قیمت‌گذاری آن در بازارهای جهانی، به‌هیچ‌عنوان در دسته خودروهای لوکسی مانند بنز و بی‌ام و قرار نمی‌گیرد. بنابراین، نباید انتظار زیادی از کابین این خودرو داشته باشیم. بااین‌حال، کیفیت کابین سوناتا YF، می‌توانست بسیار بهتر از این باشد. استفاده از مواد ارزان‌قیمت در بخش‌های مختلف کابین، حس خوبی به سرنشینان منتقل نمی‌کند.

عیب دوم: تعلیق خشک، کوبش و ارتفاع پایین خودرو

از زمان عرضه اولیه تا امروز، اصلی‌ترین نقطه‌ضعف هیوندای سوناتا yf، همین تعلیق خشک و ارتفاع پایین خودرو است. این خودرو از لحاظ ظاهری، خودرو اسپرت‌تری نسبت به نسل قبلی سوناتا به‌حساب می‌آید. استفاده از تعلیق اسپرت و کاهش ارتفاع خودرو نیز، قرار بود هم‌راستا با ظاهر اسپرت خودرو باشد؛ اما به یک نقطه‌ضعف بزرگ تبدیل شد. کوبش‌های آزاردهنده و ارتفاع بسیار کم خودرو که در مواردی باعث مشکلاتی می‌شود، از معایبی است که صاحبان سوناتا YF به آن اشاره می‌کنند.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها