افتتاح راه آهن رشت-کاسپین با حضور محمد مخبر + فیلم

راه آهن رشت – کاسپین فردا ۳۱ خرداد با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر آذربایجان با هدف تکمیل کریدور شمال ـ جنوب به بهره برداری خواهد رسید.

راه آهن رشت-کاسپین قرار بود با حضور شهید رئیسی افتتاح شود اما به دلیل شهادت رئیس جمهور، افتتاح این پروژه به تعویق افتاد.

 راه آهن رشت – کاسپین، فردا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، با حضور محمد مخبرسرپرست ریاست جمهوری، مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، معاون نخست وزیر آذربایجان و سفرای چند کشور با هدف تکمیل کریدور شمال ـ جنوب به بهره برداری برسد.

راه‌آهن رشت - کاسپین یک طرح بزرگ حمل و نقل در ایران است که ارتباط بین شمال و جنوب کشور را تسهیل می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

قرار بود این طرح پس از تکمیل، اردیبهشت امسال با حضور رئیس جمهورشهید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری برسد که با شهادت آیت الله رئیسی و یاران صدیقش در حادثه بالگرد رئیس جمهوری این اقدام محقق نشد.

این مسیر ریلی که مرکز گیلان را به بندر انزلی را متصل می‌کند از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت ـ کاسپین حلقه تکمیلی کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و از این طرح مهم به عنوان پل ارتباطی کشور‌های اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان گیلان، این خط آهن با هزینه کرد بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است که ارزش روز آن بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر