پور محمدی : بورس نبض اقتصاد است

پنجمین مناظره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجمین مناظره این دوره در خصوص مشکلات اقتصادی مردم گفت:۷۳.۵ درصد مردم در نظرسنجی صداوسیما گفته اند که مشکل اصلی ما اقتصادی و دغدغه اصلی اقتصاد است.

وی افزود: ۴ اولویت و برنامه با فوریت خود را ارائه خواهم داد. البته ریزبرنامه و زیربرنامه هم هست. اساس رشد اقتصاد و پیشرفت، تولید است. تولید هم یک شاخص دارد؛ بورس شاخص رشد اقتصاد است و علامت و دماسنج اقتصاد است. بورس دماسنج اقتصاد است.

پورمحمدی در ادامه توضیح داد: بورس در دولت دوازدهم دچار حباب شد و ریخت و مردم ضرر کردند. در دولت آقای رئیسی بورس اصلاً قفل شد.دولت نباید در بازار بورس دخالت کند ولی ۶۰ درصد بازار بورس در اختیار دولت است. شفافیت و رقابت هم باید در بورس باشد ولی دولتی‌ها و شبه دولتی‌ها در بورس امکان رقابت را گرفته‌اند. در شورای بورس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و وزیر صمت است و اینها با هم تعارض دارند. این تعارض منافع ثبات را ایجاد نمی کند.

این نامزد انتخاباتی برنامه خود را برای آینده بورس بیان کرد: تلاش من در دولت آینده بورس خواهد بود تا نرخ سود بانکی و نرخ خوراک پالایشگاه‌ها و نرخ تعرفه‌ها درست نشود بازار بورس رونق نمی‌گیرد. تلاش من در دولت آینده بورس خواهد بود که بورس شاخص روشن و شفاف و گزارش با برنامه و آینده‌دار اقتصاد ایران است. فکر می‌کنم ظرف یک سال جهش کلی و تراز کاملاً مثبت را به بازار سرمایه و بورس اعطا خواهیم کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها