مجید عشقی در نشست خبری سازمان بورس مطرح کرد

خبر خوش برای جا ماندگان سهام عدالت / آزادسازی سهام قفل شده در هاله ای از ابهام

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با برنامه جدید سازمان برنامه و خصوصی سازی ۵ تا ۶ میلیون نفر دیگر هم اضافه خواهند شد

خبر خوش برای جا ماندگان سهام عدالت / آزادسازی سهام قفل شده در هاله ای از ابهام

نشست خبری سازمان بورس با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و تعدادی از معاونین و مشاورین سازمان حول محور برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شد. این جلسه حول محور معضلات سهام عدالت بود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در طول این نشست بیان کرد: یکی از اهداف مصوبه جدید سهام عدالت مشارکت حداکثری سهامداران چه در سطح استانی و دیگر شرکت ها است، این موضوع هم نیازمند کمک اصحاب رسانه بوده و بی شک اقدام سختی است.چراکه ۵۰ میلیون نفر درگیر مبحث سهام عدالت هستند و با برنامه جدید سازمان برنامه و خصوصی سازی ۵ تا ۶ میلیون نفر دیگر هم اضافه خواهند شد. که این گروه ایثارگران، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: بنا بر مصوبه ای که برای برگزاری مجامع ابلاغ شده شرکت های سرمایه گذاری استانی خود هیات مدیره از سهامداران دعوت می کنند، همچنین در اولین گام فراخوان برای تایید صلاحیت اعضای هیات مدیرها انجام می‌شود. زمان بندی آن از منظر مهلت و جزییات فردا منتشر می شود. شرکت در مجامع شرکت های استانی هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی بوده البته که رای‌گیری هم در مصوبات به صورت الکترونیکی است، همچنین افراد باید نحوه ای حضور را اعلام کنند. در ابلاغیه جدید امکان حضور تعاونی به جای سهامداران فراهم شده است. اگر افراد در رای‌گیری شرکت نکردند حق رای آن ها به تعاونی شهرستانی خواهد رسید.

عشقی تشریح کرد: شرکت های تعاونی استانی که حد نصاب ۲۰ درصد را با رضایت سهامداران کسب کرده باشند قادر به حضور در مجمع هستند تا مجامع برگزار شود. این اقدامات برای جلب مشارکت افراد صورت گرفته است. هدف سازمان واگذاری سبد سهام عدالت به شرکت های سرمایه گذاری استانی یا کانون ها است. البته به مرور این اتفاقات رخ می‌دهد، از طرفی برای اینکه سازمان همزمان درگیر ۳۰ استان نشود از ۲ استان به صورت پایلوت شروع می‌شود. برای دیگر استان‌ها به مرور فراخوان ها ابلاغ می‌شود و فرصت برای برگزاری مجامع آنها ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوال خبرنگاری افزود: سود کلیه سهامداران عدالت چه مستقیم چه استانی از طریق شرکت سپرده گذاری تقسیم می‌شود پس این منابع استفاده نمی‌شود و حتی سود هم به آن تعلق می‌گیرد تا اینکه شورای عالی بورس برای تقسیم آن تصمیم بگیرد.

عشقی در پاسخ به دیگر خبرنگار بورسی گفت: فلسفه سهام عدالت از ابتدا برای فروش نبود، البته که باید برای ماندگاری افراد اقداماتی رخ می‌داد. همچنین به واسطه اتفاقاتی که رخ داد پیش‌بینی برای ابقای سهامداران صورت نگرفته است. البته باز کردن سهام عدالت حتی باز کردن بخشی از آن مشکلاتی را در پی دارد و باز کردن تمام آن مشکلات دیگری دارد. پس منابعی باید تامین شود تا همزمان با باز شدن سهام قفل شده نظم بازار برهم نخورد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • اعتراض سهامداران شرکت مخابرات

    ارزش سهام عدالت ۱۰ میلیون تومان است سالانه سود سهام عدالت را مبلغ بیش از ۱ میلیون تومان واریز می کند ولی متاسفانه ارزش سهام اخابر کارکنان شرکت مخابرات ایران بیش از ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان بوده است سود سهام اخابر را در تاریخ ۴ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان واریز کردند چرا؟
    اعتراض سهامداران شرکت مخابرات

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر