رزرو قطار یزد در فلای تودی

امروزه راه آهن سراسری ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته و تقریبا تمامی نقاط کشور به یکدیگر متصل هستند. یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های راه آهن که روزانه قطارهای فراوانی از آن می‌گذرند، یزد است.

امروزه راه آهن سراسری ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته و تقریبا تمامی نقاط کشور به یکدیگر متصل هستند. یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های راه آهن که روزانه قطارهای فراوانی از آن می‌گذرند، یزد است. یزد به‌دلیل قرارگیری در فلات مرکزی، مانند یک چهارراه بوده و به همین خاطر، بلیط قطار یزد را از مبدأ بسیاری از شهرها می‌توانید تهیه کرده و سفر خود را آغاز کنید. در ادامه، به نحوه رزرو بلیط قطار این شهر در فلای تودی خواهیم پرداخت.

قطار

تاریخچه ایستگاه قطار یزد

ایستگاه قطار یزد در سال ۱۳۵۰ شمسی افتتاح شد و با توجه به این که کارخانجات و معادن زیادی در حومه این شهر قرار دارند، علاوه بر قطارهای مسافربری، قطارهای باری زیادی نیز از این ایستگاه عبور می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، ایستگاه قطار یزد به‌خاطر قرارگیری در فلات مرکزی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع یکی از مهمترین ایستگاه‌هایی که خط راه آهن شمال به جنوب کشور از آن عبور می‌کند، ایستگاه یزد بوده و بسیاری از تدارکات، تعمیرات واگن‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و... در حوزه عملکرد این ناحیه قرار می‌گیرند.

مسیرهای پرطرفدار یزد

قبل از این که به بررسی نحوه رزرو بلیط قطار در فلای تودی بپردازیم، بهتر است تا شما را با تعدادی از مسیرهای پرطرفدار یزد نیز آشنا کنیم. پرمتقضی‌ترین مسیرهای راه آهن یزد عبارت‌اند از:

یزد تهران

یزد و تهران حدود ۶۲۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و مدت زمان طی کردن این فاصله تا حد زیادی به نوع قطاری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. تعدادی از قطارهایی که در این خط فعال هستند، این مسیر را در ۶ ساعت و سایر قطارها، در ۸ ساعت طی می‌کنند.

یزد مشهد

یزد و مشهد نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارند و طبیعی است که پیمودن این فاصله به مدت زمان زیادی نیاز داشته باشد. معمولا قطارهایی که در مسیر یزد مشهد رفت‌وآمد می‌کنند، این مسیر را در طول ۱۵ ساعت طی می‌نمایند.

یزد اصفهان

با توجه به صنعتی بودن هر دو شهر، تردد زیادی نیز میان آن دو وجود داشته و علاوه بر قطارهای مسافربری، قطارهای باری زیادی نیز بین این دو ایستگاه جابجا می‌شوند. یزد و اصفهان کمی بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و برای این که با قطار این مسیر را طی کنید، به نزدیک ۵ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

فلای-تودی

یزد بندرعباس

بندرعباس یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی کشور بوده و نه‌فقط از یزد، بلکه از سایر نقاط کشور نیز رفت‌وآمد بالایی به آن وجود دارد. فاصله یزد و بندرعباس حدود ۷۰۰ کیلومتر بوده و پیمودن این مسیر توسط قطار، ۱۳ ساعت طول می‌کشد.

نحوه رزرو بلیط قطار یزد در فلای تودی

حالا که با تمامی جزئیات مرتبط با ایستگاه قطار یزد و مسیرهای پرطرفدار آن آشنا شدید، نوبت به این می‌رسد که با نحوه رزرو بلیط قطار یزد نیز آشنا شده تا بتوانید بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. برای این کار باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

انجام جستجو برای بلیط

هنگامی که وارد سایت فلای تودی شدید، دو راه برای جستجو پیش رویتان قرار خواهد داشت. اولین روش این است که که وارد صفحه رزرو بلیط‌های قطار شده و از طریق این صفحه جستجو را انجام دهید، و دومین روش بدین صورت است که از ابزار جستجویی استفاده کنید که در همان صفحه اصلی وبسایت قرار دارد؛ فقط باید توجه داشته باشید که تنظیمات ابزار، روی «قطار» قرار داشته باشد. لازم به ذکر است که تنها تفاوتی که این دو روش با یکدیگر دارند، این است که در صفحه اصلی رزرو بلیط‌های قطار، در کنار این که می‌توانید به جستجو بپردازید، این امکان وجود دارد که مسیرهای ریلی پرطرفدار را نیز مشاهده نمایید.

برای پر کردن فیلدهای ابزار جستجو، ابتدا به سراغ «مبدأ» رفته و با تایپ اسم شهر مورد نظرتان، آن را به عنوان مبدأ خود انتخاب کنید. سپس به سراغ «مقصد» رفته و با تایپ کلمه یزد، مقصد خود را نیز تعیین نمایید؛ البته طبیعی است که می‌توانید مقصدتان را هر شهری که مورد نظرتان باشد انتخاب کنید.

خرید-بلیط

بعد از این، نوبت به انتخاب تاریخ رفت می‌رسد. توسط داشته باشید که سفر شما به‌صورت پیش‌فرض، یک‌ طرفه در نظر گرفته می‌شود. این امکان وجود دارد که با طریق آپشن‌های ابزار جستجو از «یک طرفه» به «رفت و برگشت»، تاریخ برگشت خود را نیز انتخاب کرده و در واقع، دو بلیط تهیه کنید. نحوه تعیین تاریخ، بدین صورت است که با کلیک روی هر یک از گزینه‌های «رفت» یا «برگشت» (در صورت دو طرفه بودن بلیط)، یک تقویم به شما نمایش داده شده و می‌توانید از طریق این تقویم تاریخ مورد نظرتان را مشخص نمایید.

بعد از این که تاریخ را مشخص کردید، روی گزینه «مسافران» کلیک کرده و پس از تعیین تعداد مسافران، با کلیک روی گزینه «جستجو»، بلیط‌هایی که با شرایط‌تان سازگار هستند را مشاهده کنید. اگر درخواست‌هایی مانند رزرو کوپه دربست یا حمل خودرو نیز دارید، می‌توانید از طریق همین ابزار، تیک آن‌ها را فعال کرده و جستجو را بر آن مبنا انجام دهید.

انتخاب بلیط و خرید نهایی

بعد از این که بلیط‌های موجود را بررسی کردید، بهترین مورد را انتخاب کرده و روی گزینه «جزئیات و خرید» کلیک کنید. با توجه به این که معمولا تعداد بلیط‌ها زیاد نیست، نیازی به استفاده از فیلتری که در سمت راست صفحه قرار دارد وجود نخواهد داشت.

بعد از این که روی گزینه «جزئیات و خرید» کلیک کردید، اطلاعات دقیق بلیط مجددا نمایش داده خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. پس از مطالعه اطلاعات، هنگامی که روی گزینه «انتخاب و خرید» کلیک کنید، به صفحه وارد کردن اطلاعات مسافران هدایت می‌شوید و بعد از وارد کردن این اطلاعات، می‌توانید با کلیک روی عبارت «ادامه فرآیند خرید»، پرداخت نهایی را انجام داده و بلیط خود را دریافت کنید.

سایر خدمات فلای تودی

با توجه به این که فلای تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور بوده و روزانه گردشگران زیادی از خدمات آن استفاده می‌کنند، طبیعتا امکاناتی که دارد به رزرو بلیط قطار یزد محدود نشده و گستره خدماتش بسیار وسیع‌تر است. امروزه شما می‌توانید نه‌تنها بلیط تمامی شرکت‌های ریلی کشور، بلکه بلیط همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی را از طریق وبسایت فلای تودی خریداری نمایید. همچنین امکان رزرو هتل در تمامی نقاط دنیا نیز فراهم شده است و دیگر نیازی نیست که برای سفر، نگران محل اقامت‌تان باشید.

علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، فلای تودی امکاناتی مانند تهیه بیمه مسافرتی، درخواست برای ویزا و... را نیز برای کاربران خود فراهم کرده و در واقع برای برنامه‌ریزی یک سفر بی‌نظیر، فقط به فلای تودی نیاز خواهید داشت.

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر