تولید تخم مرغ صعودی می شود؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار تاکنون بیش از ۲ هزار تن تخم‌مرغ مازاد مرغداران در راستای تعدیل قیمت خرید حمایتی شده است.

تولید تخم مرغ صعودی می شود؟

تعیین قیمت تخم مرغ به عنوان یکی از محصولات پایه و مهم در بازار مواد غذایی، اغلب بر اساس عوامل متعددی شکل می‌گیرد. عواملی نظیر نوع تولید، اندازه و وزن تخم مرغ، کیفیت و رنگ پوسته، دسترسی به بازار، تقاضای مصرف‌کننده، هزینه‌های حمل و نقل و ذخیره‌سازی و نیز شرایط اقتصادی، از جمله عوامل مؤثر بر تعیین قیمت تخم مرغ است.

حمیدرضا کاشانی، گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۸ هزار تومان است که با خرید حمایتی، بازار تخم‌مرغ طی یک ماه اخیر به تثبیت رسیده است.

او از توزیع روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ تا پایان خرداد به بالای ۱۰۵ هزار تن برسد.

کاشانی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون بیش از ۲ هزار تن خرید حمایتی تخم‌مرغ مازاد توسط بخش خصوصی در راستای تنظیم بازار و حفظ تولید انجام شده است. تا پایان تیرماه روند خرید حمایتی ادامه دارد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: صادرات تخم‌مرغ با خرید حمایتی، اتحادیه یارانه می‌دهد تا بتواند تولید را حفظ کند، اما به طور کلی در فصل گرما صادرات کاهش می‌یابد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ تا پایان سال از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن فراتر رود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها