افزایش آمار بی خانمانی در آمریکا

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که جمعیت افراد بی‌خانمان به مرور زمان در ایالات متحده آمریکا بیشتر می‌شود.

افزایش آمار بی خانمانی در آمریکا

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که هزینه‌های بالای مسکن افراد بیشتری را در آمریکا به سمت و سوی تخلیه خانه سوق می‌دهد.

بر اساس این گزارش، همزمان با محو شدن همه گیری ویروس کرونا آمریکا امسال یک افزایش رکورد در میزان افراد بی‌خانمان را شاهد بوده است.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز با استناد به داده‌های اعلام شده از سوی شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا، گزارش داد که جمعیت بی‌خانمان‌ها در این شهر در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیش از دو برابر شده و به ۵ هزار نفر رسیده است.

در شهرستان آلامدا در اوکلند پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا، وضعیت بی‌خانمان‌ها به صورت مشابه افزایش یافته و به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در سال گذشته میلادی رسیده است.

به نوشته روزنامه گاردین ایالت کالیفرنیا ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان‌های آمریکا در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش دانشگاه ایالت کالیفرنیا، در شهرستان ساکرامنتو نیز دست کم ۹ هزار و ۲۷۸ نفر وضعیت بی‌خانمانی را در سال گذشته میلادی تجربه کردند.

طبق آمار موسسه سیاست عمومی کالیفرنیا در ماه مه، جمعیت بی خانمان این ایالت از سال ۲۰۲۰ تقریباً ۶ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که در بقیه آمریکا ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

این ایالت با ۴۴ مرکز در مقایسه با ایالت فلوریدا که تنها ۲۷ مرکز دارد، میزبان بیشترین مراکز مراقبتی کشور آمریکاست که خدمات را برای جمعیت بی خانمان سازماندهی و مدیریت می‌کند.

طبق مطالعه اخیر، تنها درصد کمی از ساکنان سانفرانسیسکو (۱۷ درصد) به دلیل بی خانمانی و جرم و جنایت هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی احساس امنیت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها